A brit gyerekek csaknem fele használja a Facebookot
A 8 és 12 év közötti brit gyerekek 44 százaléka, míg amerikai kortársaik 37 százaléka rendszeresen használja a Facebookot annak ellenére, hogy a közösségi oldalon való regisztráció alsó korhatára 13 év - derült ki egy friss kutatásból, amelyet a Biztonságosabb Internet Nap (Safer Internet Day) keretében hoztak nyilvánosságra.
A The Daily Telegraph című brit napilap honlapja szerint a felmérést 2 ezer, 6 és 14 év közötti, amerikai, illetve brit gyerek megkérdezésével készítették.
Tizenkét éves korára az amerikai és a brit gyerekek 58 százalékának van Facebook-profilja. Az angolszász országok nyolcéveseinek 23 százaléka rendszeresen látogatja a közösségi hálót, 10 százalékuk pedig szülei adatlapján érez rá először a facebookolás ízére.
A hatévesek 66 százaléka tudja, mi az a Facebook, és a megkérdezett gyerekek 53 százaléka szeretné, ha megszületne a közösségi oldal nekik szóló változata.
A közvélemény-kutatásból kiderült, hogy a kisebbek a játékok kedvéért készítik el profiljukat: a 6 és 14 év közötti korosztály 36 százaléka játszott az előző hónapban a Facebookon. Ez nagyobb arány, mint bármilyen más játékportálé - állítja a felmérést végző Dubit kutatóintézet igazgatója, Ian Douthwaite.
A Biztonságosabb Internet Napot a világ több mint 60 országában, köztük Magyarországon is minden évben február elején, ugyanazon a napon rendezik meg. 2012-ben ez február 7-ére esik. A világnap célja felhívni a figyelmet az internet jelentőségére, az ott leselkedő veszélyekre, így a zaklatásra, a gyermekpornográfiára és egyéb illegális vagy káros jelenségekre, tartalmakra.
Kapcsolódó cikkek
- Megtízszereződött Csehországban az internetes gyermekzaklatás
- Ausztria - Az ORF-nek megtiltották a jelenlétet a Facebookon, a pártok törvénymódosítást sürgetnek
- Van-e élet a Facebookon kívül? - Amerikában már lázadoznak (2. rész)
- Van-e élet a Facebookon kívül? - Amerikában már lázadoznak (1. rész)
- Iskolai osztályok fotói versengenek a Facebookon
- Virtuális véleményünkért a bíróságon felelhetünk
- Betör a Facebook a bankokba
- A Facebookon is elérhető a honvédség
- UNICEF-felmérés a gyermekeket érő internetes erőszakról
- A szülői házirend megvédheti a gyermekeket az internetes veszélyektől
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fenntartható divat debütált a párizsi Haute Couture divathéten
Az Epson a neves japán divattervezővel, Yuima Nakazatóval és a megegyező nevű YUIMA NAKAZATO márkájával együttműködve a 2023-as tavaszi-nyári párizsi Haute Couture divathéten olyan kreációkat mutat be, amelyek egyszerre lenyűgözőek és fenntarthatóak. Amellett, hogy a YUIMA NAKAZATO az Epson digitális textilnyomtatását használta egyedi és kreatív világképének visszaadásához, néhány alkotását egy új, fenntarthatóbb és az iparágat potenciálisan átalakító textilgyártási folyamat segítségével valósította meg.
Az ABB E-mobility leszállította az egymilliomodik EV-töltőt
Az ABB E-mobility bejelentette, hogy leszállította az egymilliomodik elektromosjármű-töltőjét, ami a legújabb mérföldköve a vállalat azon távlati céljának, hogy az intelligens és megbízható töltési megoldások folyamatos fejlesztésével lehetővé tegye a kibocsátásmentes jövőt.
Dr. Hasznics Milán lett a Qualysoft Csoport globális vezérigazgatója
Dr. Hasznics Milán igazgatósági tag tölti be 2023 januárjától az IT-tanácsadó és szolgáltató Qualysoft Csoport globális vezérigazgatói posztját. A kinevezés a szakember 2022-es magyarországi vezérigazgatói előléptetését követi. A magyarországi feladatkör mellett a cégcsoport német, osztrák, román, szerb és svájci tagvállalataiért is felelős.
Nem tudott pályára állni a NASA szoftvergazdálkodási programja
Nemrég tette közzé a NASA Főfelügyelői Hivatala a szervezet szoftvereszköz-gazdálkodására irányuló felülvizsgálatának eredményét, melyben több tízmillió dollár mértékű bírságot, túlköltekezést és jelentős fejlesztési lehetőséget állapított meg. Az eset jól példázza, hogy mekkora jelentősége is van a proaktív szoftvererőforrás-gazdálkodásnak, ami optimalizálja a szervezetek informatikai költségeit, miközben jelentősen minimalizálja a szerződési feltételek megszegéséből eredő kockázatokat is.
Az internetes szólás- és sajtószabadság fontosságát vizsgálta az NMHH
Lassan, de biztosan növekszik a (média)tudatosság, azaz a fogyasztókban életszerű és erőteljes igények mutatkoznak a médiatudatosság használatában és társadalmi fejlesztésében – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közelmúltban végzett kutatásából, amely kitért a tájékozottság iránti igény, az információfelelősség és a magánszféra védelmére is.