A nyereményjátékoknál szívesen adjuk ki magunkat

forrás Prim Online, 2012. február 22. 06:48

Az e-mailezők naponta jellemzően 1-5 jóváhagyott reklámüzenetet kapnak, és ha figyelemfelkeltő a tárgy és érdekes a tartalom, szívesen elolvassák azokat – többek között ez derült ki a KutatóCentrum aktuális E-Mail Marketing Reportjából. A felmérésben részt vevő e-mailezők kétharmada nem bánja, hogy az online nyereményjátékra való regisztrációkor meg kell adnia az adatait.

Töretlenül hatékony elérést biztosítanak az e-mail marketing eszközök – derült ki a KutatóCentrum legfrissebb E-Mail Marketing Report felméréséből, mely az elektronikus reklámlevelek, valamint az online hírlevelek és nyereményjátékok megítélését vizsgálja évről évre. A megkérdezettek 93 százaléka szokott jóváhagyott reklámüzeneteket kapni, közülük 89 százalék el is olvassa azokat, ha a tárgy érdekes. Az online hírlevelek is népszerűek, a felmérésben részt vevő gyakori e-mailezők 98 százaléka legalább alkalmanként feliratkozik ilyen típusú tájékoztatókra, és általában átfutják vagy végigolvassák azokat. 

 
A hirdetőknek ugyanakkor elég nagy reklámzajt kell áttörniük: az e-mailezők 71 százalékának naponta jellemzően 1-5 darab jóváhagyott reklámüzenet érkezik a fő postafiókjába, míg 22 százalékuk általában 5-nél is több hasonló levelet kap. „A hirdető cégeknek ezért érdemes direkt marketing szakértő segítségét kérni, aki pontosan tudja, hogy milyen tárgy, bevezető vagy éppen grafika kelti fel leginkább a címzettek figyelmét, illetve milyen eszközökkel lehet aktivitásra bírni őket” – mondta el Fialka Krisztina, hazánk első online direkt marketing rendszerének, a Maximának vezetője.
 
Ütős tárgy, személyre szabott tartalom
 
A tárgyválasztás mellett a bevezető megírása is kulcsszerepet játszik: a jóváhagyott reklámlevelekre regisztráltak 81 százaléka általában nem olvassa végig azokat az üzeneteket, amiknek az első néhány sora nem figyelemfelkeltő. „A hirdetők számára ugyanakkor nem elég, ha a címzettek ’csak’ elolvassák a reklámlevelet, fontos, hogy tovább is kattintsanak onnan. Ebből a szempontból döntő a megfelelő ajánlat: a megkérdezettek 83 százaléka mondta azt, hogy ha olvasás közben a tartalom felkelti az érdeklődését, akkor rákattint az üzenetben lévő linkekre. Az e-mail marketing ezért csak úgy lehet hatékony, ha pontosan ismerjük a címzettek érdeklődési körét, és személyre szabott ajánlatot küldünk nekik – magyarázta Fialka Krisztina.  – Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy legyen egy naprakészen tartott, részletes adatbázisunk.” A legnépszerűbb téma 2011-ben a kultúra/utazás/szállás volt, megelőzve a 2010-es év favoritját, a műszaki cikkeket. A dobogó harmadik helyét a ruházati cikkek foglalták el.
 
Mozgósítanak a játékok
 
A megkérdezett e-mailezők 86 százaléka többször is részt vett már online nyereményjátékokban, további 7 százalékuk egy alkalommal, és mindössze 3 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy még nem játszott és a jövőben sem szeretne. A kutatásban részt vevők fele legalább részben egyetértett azzal az állítással, hogy minden lehetőséget megragad a nyerésre, ugyanakkor az is kiderült, hogy fontos a kisorsolt díj is: a válaszadók 72 százaléka a felkínált nyeremény is figyelembe véve dönt arról, hogy részt vesz-e az adott játékban vagy sem.
 
A nyereményjátékra regisztrálók közel kétharmada az adatait is szívesen megadja, ha esélyt lát a nyerésre. „Általában nem jellemző, hogy az emberek nem valós adatokat adnak meg regisztrációkor, de az egyes korcsoportokat vizsgálva kiderül, hogy a fiatalok valamivel bizalmatlanabbak – emelte ki Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. – A 18-24 évesek 21 százaléka regisztrált már valaha nyereményjátékra nem valós adatokkal, míg az idősebbeknek mindössze 10 százaléka.”

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az Oracle automatizált biztonsági eszközöket nyújt felhős ügyfeleinek

Az Oracle bejelentette új felhőbiztonsági szolgáltatásait, az Oracle Cloud Guard-ot és az Oracle Maximum Security Zones-t.  Ezzel az Oracle az egyetlen felhőszolgáltató, amely plusz költségek nélkül kínál beépített eszközöket ügyfeleinek a biztonsági kockázatok gyors és hatékony csökkentésére. 

2020. szeptember 30. 16:41

Debrecenben is elérhető a Közlekedési Mobiljegy

Sikeresen elindítja a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a debreceni Közlekedési Mobiljegy szolgáltatását is, így már 7 megyei jogú városban, valamint a BKK, a GYSEV és a Volánbusz járatain érhető el applikáción keresztül a közösségi közlekedésben résztvevők számára a készpénzmentes, virológiai kockázatot csökkentő megoldás.  

2020. szeptember 30. 13:50

A HP innovatív megoldásokkal készül a hibrid munkavégzésre

A HP éves partnertalálkozóján, a HP Reinvent eseményen mutatta be legújabb készülékeit és szolgáltatásait, amelyekkel a felhasználók hatékonyabban végezhetik a munkájukat, kapcsolatban maradhatnak a partnereikkel és biztonságban tarthatják a személyes adataikat. 

2020. szeptember 30. 12:29

Együttműködési szándéknyilatkozott kötött a DJP és az EFISZ

Együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá Veres Mihály, az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) vezetője és dr. Gál András Levente, a Digitális Jólét Program (DJP) szakmai vezetője a digitalizáció különböző területein való jövőbeni együttműködésről, különös tekintettel a pénzügyi digitalizáció, a fintech és az Okos Város fejlesztésekre.

2020. szeptember 30. 10:56

Kettészakadt a munkaerőpiac: egyes állásokra akár 200-szoros is lehet a túljelentkezés

Kettészakadni látszik a magyar munkaerőpiac: bizonyos pozíciókra akár 200-szoros is lehet a túljelentkezés, míg IT-szakemberből, műszaki végzettségűekből vagy mérnökből továbbra is nagy hiány van. Megfelelő jelöltet viszont a mostani helyzetben is nehezen találnak a cégek. Ebben jelenthet hatalmas segítséget a mesterséges intelligencia, hiszen például egy HR feladatokra specializált chatbottal akár a toborzásra fordított költségek 45 százaléka is megspórolható – hívta fel a figyelmet Baltay Kristóf, a HR-tech megoldásokat fejlesztő ChatBoss Team ügyvezetője. 

2020. szeptember 30. 09:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Bosch új koronavírus tesztje 39 perc alatt ad megbízható eredményt

2020. szeptember 30. 14:58

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11

Virtuális nézőteret nyit a Budai Szabadtéri Színház

2020. szeptember 9. 12:11

Év Informatikai Vezetője díj 2020

2020. augusztus 27. 11:07
online sportfogadás