Hogyan alakítják át az új technológiák az üzleti modelleket?

forrás Prim Online, 2012. március 23. 14:30

A Ricoh és az Economist Intelligence Unit (EIU) előrejelzése szerint gyökeresen megváltozik a szervezetek működése, amennyiben a ma már létező technológiák széles körben elterjednek. A következő évtizedben nem lesz olyan vállalkozás, amely ki tudná vonni magát a technika fejlődése alól. Csak azok a vállalkozások lehetnek sikeresek, amelyek a technológiai fejlődést a versenyképességük növelése érdekében használják fel, nemcsak megismerik az újfajta eljárásokat, hanem kreatív módon be is építik a működésükbe. Nem árt tehát, ha idejében megkezdjük a felkészülést a jövőre!

A dokumentumkezelési szolgáltatások piacán iparágvezető, nyomdai eszközöket, irodai nyomtatókat, fénymásolókat gyártó japán nagyvállalat, a Ricoh támogatásával készült az iparági elemzéseket, üzleti előrejelzéseket készítő Economist Intelligence Unit (EIU) új, frissen megjelentetett kutatása.

A kutatásról szóló beszámoló szerint a következő tíz évben a gyors technológiai fejlődés gyökeres változásokat hoz minden iparági üzleti modellben az egészségügytől, az oktatáson át, bankrendszeren és a médián keresztül közigazgatási szektorig. A fő mozgatórugó a számítógépek teljesítményének és a sávszélességek növekedése, a felhő-technológián keresztül a rendelkezésre álló tárhelyek növekedése, illetve a költségek csökkenésének tendenciája. A tanulmány felhívja azonban a figyelmet, hogy az új technológiák csak akkor járulnak hozzá a versenyképesség javításához, ha azokat kreatív módon alkalmazzák az üzleti folyamatok újraszervezéséhez.

Az Apple App Store 2008-as megjelenésének példája jól érzékelteti, hogy a technológiai újítások révén az innovatív munkafolyamatok bevezetése vitathatatlanul hozzájárulnak az új üzleti modellek megjelenéséhez. Az Apple App Store a szoftverek terjesztési lehetőségeinek egyszerű újragondolása, és bár elindítását nem előzte meg új technológia megjelenése, a folyamat újraszervezése végül egy hatékonyabb platform és új eljárások megjelenéséhez vezetett.

Az eBay és a Facebook ugyancsak a meglévő technológiák felhasználásával, de új üzleti modellek létrehozásával szereztek vezető piaci pozícióit. Az új üzleti folyamatok bevezetésének előnyeire ugyancsak jó példa lehet, hogy az Európai Bizottság becslése szerint éves szinten 362 millió órát fordítanak az európai alkalmazottak dokumentumkezelési feladatokra. Ez évi 40 milliárd euróval tudna hozzájárulni az európai gazdasághoz azzal, ha központilag ösztönöznék az új információs szolgáltatások növekedését.

A vizsgálatban részt vevő üzleti vezetők közül tízből minden hatodik egyetértett abban, hogy a vertikális piacon belüli szervezeti működésük 2020-ra kevés hasonlóságot fog mutatni a jelenlegivel. A válaszadók véleménye szerint továbbá a tranzakciók automatizálása és az együttműködés virtuálizálása miatt a tényleges üzlethelyiségek és irodák rendeltetése megváltozik. Csakúgy, mint ahogy a banki tranzakciók nagyrészt automatizáltak, a bankfiókok inkább a személyes kapcsolattartás helyszínévé válnak. A kutatás szerint 2020-ra az ügyfelek visszajelzései várhatóan teljesen kiszorítják a hagyományos K+F-et, és az új termék- és szolgáltatásötletek elsődleges forrásává válnak. A válaszadók abban is hisznek, hogy az ügyfelek közel olyan fontos ötletforrássá válnak az üzleti folyamatok fejlesztésében, mint saját alkalmazottaik. Az üzleti vezetők 63%-a jósolja a decentralizált üzleti modellek felé történő elmozdulást, valamint, hogy az üzleti döntéshozatal központosított felelőssége a vezetőségtől az egyes alkalmazottak felé fog elmozdulni.  Ugyancsak feltételezhető, hogy a szervezetek 2020-ra átláthatóbbá válnak, mint korábban bármikor. Az alacsony színvonalú szolgáltatást, túl magas árakat, vagy népszerűtlen gyakorlatot követő cégek nem maradnak rejtve az elkövetkező évtizedben, mivel a technológia által az eddigieknél sokkal láthatóbbá válnak a végfelhasználók számára.
 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09