Új navigációs technikával segítik az időseket a vezetésben
Az idős emberek vezetését segíti az a személyre szabott navigációs rendszer, amelyet brit mérnökök fejlesztettek ki csúcstechnológiás tesztautóval folytatott méréseik alapján.
Idősebb korban látási zavar és a reakcióidő növekedése nehezítheti az autóvezetést, ami sokszor elbátortalanítja az érintetteket. Az ő mozgékonyságukat adhatja vissza a Newcastle-i Egyetem munkatársainak fejlesztése, egy különleges navigációs rendszer.
Az Intelligens Közlekedés nevet viselő programban a fejlesztőcsapat érzékelők sorával szerelt fel egy elektromos autót, amelyet így valóságos mobil laboratóriumként használhattak. Céljuk az volt, hogy felmérjék az idős emberek vezetési szokásait, és megtalálják, hogy milyen helyzetek okozzák számukra a legnagyobb stresszt. Ennek megállapításához többek között szemmozgást követő érzékelőket használtak és értékelték stressz-szintjüket.
Az adatok elemzése után alakították ki a Granny-Nav (Nagyi-Navi) elnevezésű navigációs rendszert, amely képes meghatározni az idősek számára legbiztonságosabb útvonalat - elkerüli például a fokozott figyelmet kívánó, nagyívben történő kanyarodást.
"Sok idősödő ember számára, főként akik vidéken élnek, a vezetés fontos szerepet tölt be a jövés-menés szabadságának megőrzésében, mert lehetővé teszi, hogy ne kelljen másokra támaszkodniuk" - magyarázta a BBC hírportáljának (www.bbc.co.uk) Phil Blythe, a Newcastle-i Egyetem intelligens közlekedési rendszerekkel foglalkozó professzora.
A teljes kutatási program, amelynek része ez a fejlesztés is, rá kívánja irányítani a figyelmet arra, hogyan segítheti a technológia közvetlenül az emberek mindennapi életét.
Kapcsolódó cikkek
- Hétmilliárd eurót különítene el az EB a Galileo műholdas navigációs programra 2020-ig
- Könyvfesztivál - Blog, hálózat, élet és filozófia: Csermely Péter könyvbemutatója
- Megkétszereződött a magyar kutatók rendelkezésére álló informatikai tárolókapacitás
- Táblagép vezérli a robotot - Elérkezik végre az áttörés? (2. rész)
- Táblagép vezérli a robotot - Elérkezik végre az áttörés? (1. rész)
- Itt a jövő 3D-s asztali számítógépe
- Vodafone Navigation Hungary: iGO primo alapokon
- Egyszerűbb, letisztultabb számítástechnikát ígér az IBM
- Robotok és hackerek az idei Simonyi konferencián
- Újgenerációs informatikai hálózat a NIIF-programban
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megérkezett hazánkba a Maserati Grecale
A Maserati idén tavasszal egy különleges digitális világpremieren mutatta be legújabb prémium szabadidő-autóját, a Grecalét. A márka kizárólagos hazai forgalmazója, a Wallis Motor most Magyarországra is elhozta a Maserati egyik legújabb modelljét, amivel az olasz luxusautó-márka még szélesebb vásárlói kört kíván megszólítani. A Grecale alapverziója már kicsivel több mint 31 millió forinttól elérhető.
K&H: megtriplázódott a villanyautók száma Magyarországon
Látványos bővülés vár a villanyautók piacára az uniós piacokon, a tervek szerint ugyanis 2035-től várhatóan csak elektromos autókat lehet értékesíteni. Magyarországon 2020 májusa óta megháromszorozódott a tisztán elektromos személyautók száma, igaz, a teljes autóparkhoz képest még marginális az arányuk – derül ki a K&H összeállításából. A pénzintézet pedig kedvező kamatozású lízingkonstrukciót nyújt a magyar cégeknek ahhoz, hogy villanyautóval bővítsék a flottájukat, ezzel is segítve a vállalkozások kiadásainak csökkentését, lendületet adva az elektromobilizációnak.
A Mercedes Continental abroncsokkal szereli fel a teljesen elektromos EQB-t
A Mercedes a Continental prémium termékeivel szereli fel az EQ sorozat új, teljesen elektromos SUV-ját. Az új EQB 19 colos EcoContact 6 abroncsokon fog kigurulni a gyárból. A Mercedes továbbá a rendkívül biztonságos WinterContact TS 850 P Continental téli gumiabroncsot is alapfelszerelésként kínálja.
Csúcstechnológiás Bridgestone gumiabroncsok
A Bridgestone és világszerte megbízható flottakezelési megoldása, a Webfleet a 2022-es IAA Transportation kiállításon mutatja be prémium gumiabroncsok, abroncsközpontú technológiák és fejlett mobilitási megoldások portfólióját. Az újítások egyszerre szolgálják a flották hatékonyságát, fenntarthatóságát és kényelmét.
A jövő mérnökei versenyeztek a Széchenyi-egyetemen
Véget ért az Audi Hungaria és a Széchenyi István Egyetem közös szervezésű nyári tábora, amely ötvözte az intenzív szakmai képzést a hallgatói mérnökversenyek világával. A résztvevőknek az Audi e-tron akkumulátorának viselkedését kellett szimulálniuk szoftveres környezetben, mindezt négy hét alatt, az alapoktól indulva. Valamennyi csapat sikeresen teljesítette a feladatot, amely jól mutatja a győri Széchenyin alkalmazott, szokásostól eltérő gyakorlatorientált oktatási módszertan eredményességét. A hallgatók munkáját a közreműködő cégek is értékelték, néhány résztvevő állásajánlatot is kapott.