Új tévénézési szokások hazánkban

forrás Prim Online, 2012. április 25. 14:43

Tudatosan választó, közösségi tévézők jelentek meg hazánkban. Míg a másokkal televíziót nézők döntő többsége a családjával tévézik, egyre többen vannak, akik már barátaikkal ülnek a képernyő elé – derül ki a friss, tévénézési szokásokat vizsgáló „Otthon, tévével” című gyorsjelentésből.

A Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által a T-Home támogatásában 2012 áprilisában készített gyorsjelentésből kiderül, hogy a tartalmi kínálat szélesedése és a televíziózáshoz kapcsolódó vívmányok elterjedésének következtében szegmentálódnak a magyar fogyasztók tévénézési szokásai. A reprezentatív felmérés szerint a tartalomfogyasztási magatartásukat tekintve jól elkülöníthető tévénéző típusok határozhatók meg, amelyek közül egy réteg iránymutatóan előrébb jár a többségnél.

A tévénézők 45 százaléka megfontoltan választ a műsorkínálatból, döntő többségük pedig társas tevékenységnek tekinti a televíziózást. „Az emberek 65 százaléka általában mással együtt néz műsorokat. Az esetek jelentős részében a társaság a családot jelenti, barátaival közösen jellemző módon az emberek 5 százaléka tévézik. Ez a szokás az átlagosnál elterjedtebb a többieknél magasabb életszínvonalon élők, a budapestiek, a kapcsolaton kívül élők, az aktív keresők, az 50 évesnél fiatalabbak és a férfiak körében” – mondja Beck László, a felmérést végző Medián vezető elemzője.

A felmérés szerint a megkérdezettek kétötöde rögzít valamilyen műsort legalább alkalmanként. Ennek hátterében pedig a televíziózás egyre tudatosabbá válása áll: ma már a lakosság egytizede kifejezetten megfontoltan, tudatosan választ műsort. Ők előre eldöntik, milyen műsor elé ül le, és ők azok, akik jellemzően rögzítik is azt, amely számukra nem megfelelő időpontban kerül a képernyőre.

„Egyre többen állítják a technikát a tudatos tartalomfogyasztás szolgálatába, és használják ennek érdekében az interaktív lehetőségeket biztosító képernyőket, legyen az IPTV vagy egy okostelefon felülete. A modern készülékek által nyújtott lehetőségek és azok használata számukra természetes, így ma már leginkább csak azt és akkor néznek a képernyőkön, amit és amikor érdekesnek tartanak” – vélekedik a csoportról Király István, a Magyar Telekom marketing vezérigazgató-helyettese.

Minden harmadik tévénézőnek igénye, hogy ilyen módon átgondoltan fogyasszon tartalmat, ehhez pedig technika adta eszközöket saját szolgálatába állítása: ők az interaktív tévék videotéka-szolgáltatását is szívesebben választják. „Ma már mindenhol tartalmat akarunk fogyasztani: akkor akarjuk megnézni, amire kíváncsiak vagyunk, amikor nekünk alkalmas. Mindeközben egyre türelmetlenebbé válunk, hiszen az eszközeink lehetővé teszik, hogy az időt és a műsort is kényelmünknek megfelelően válasszuk meg” – magyarázza ezzel kapcsolatban Bárdos András televíziós szakember.

A tudatos tartalomfogyasztás Tari Annamária pszichológus szerint azzal egyenlő, hogy a széles kínálatból az aktuálisan tetszőt választjuk. „Az online jelenlétnek, a megosztásoknak köszönhetően ma már gyorsabban generálódik a hatás. Ez alakítja az aktuálisan tetsző dolgokat: egyre gyorsabban hozunk döntést arról, hogy valami tetszik-e vagy sem” – vélekedik a pszichológus. „A tudatosan választó, multitasking életmódot folytató generáció már belenőtt a technikába, készségszinten használja azt, ezáltal pedig célirányosabb is választásai során” – teszi hozzá Tari Annamária.
 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újabb előfizetői körnek nyújt segítséget a Telenor

Bár a Telenor szolgáltatásai nem esnek az ingyenes internet-hozzáférést biztosító kormányrendelet hatálya alá, a mobiltársaság november 27-ével díjmentessé tette hálózatán az oktatási oldalak elérését, most újabb kedvezményt nyújt a vészhelyzetben: 100GB ingyenes, szabadon felhasználható adatforgalmat biztosít Magyarországon Hipernet Home+, Hipernet Home, Hipernet és MyHipernet Home, Digitális Jólét 2GB tarifacsaládok tarifáit használó lakossági ügyfeleink számára. Az ingyenes adatkeret igénybevételéhez iskolai igazolás sem szükséges.

2020. december 1. 13:33

Különleges karácsonyi nyereményjátékot indított a Casio

Magyarországon 1998-99 között, vagyis több mint 20 évvel ezelőtt vetítették a Dragon Ball Z japán manga animációs sorozatot. Kevesebb, mint tíz évvel ezelőtt azonban újra a tévék képernyőjére kerülhetett a magyar rajongók nagy örömére. „A világon szétszórva fellelhető, hét darab sárkánygömböt kereső Son Goku kalandjait világszerte milliók követték figyelemmel. A Casio éppen ezért készített egy különleges, limitált szériás G-Shock karórát, így tisztelegve a sorozat előtt” – hangsúlyozta Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere.

2020. december 1. 12:19

Jelentős veszteséget okoz a kiberbűnözés a vállalatoknak

A legköltségesebb, kiberbiztonsággal kapcsolatos biztosítási károkért a vállalatokat érő külső támadások okolhatók, ám számszerűen a munkavállalók hibáiból és a technikai problémákból fakadó kárigények a leggyakoribbak – világít rá az Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) új, kiberbiztonsági trendeket elemző jelentése. (Managing The Impact Of Increasing Interconnectivity – Trends In Cyber Risk). Ebben összesen 1736 eset, és mintegy 660 millió EUR értékű, kiberbiztonsághoz kapcsolódó biztosítási kárigény elemzése olvasható, az AGCS és egyéb biztosítók által 2015 és 2020 között kezelt esettanulmányok alapján. 

2020. december 1. 10:56

A vállalatok többsége még nem képes kihozni a maximumot a felhőből

A több éves befektetett munka ellenére sok vállalat továbbra is nehezen hozza ki a maximumot felhőberuházásaiból – derül ki az Accenture új jelentéséből. 

2020. december 1. 09:44

Stresszmentes szilveszter kutyáknak!

Itt a megoldás ami elsimíthatja a pirotechnikai szerelmesei és a kutyatartók közti ellentétet. Úgy is mondhatnánk: a csendes tűzijáték a kutyát se zavarja. És persze van egy jó tanácsunk az ismert és kedvelt kutyaiskola vezetőjétől: azok a kutyák akiket be szoktak a viharban engedni a házba, nem akarnak „kifelé” menekülni – igaz ez a tűzijáték idejére beengedett kutyusokra is.

2020. november 30. 19:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ismét lehet pályázni a Magyar Innovációs Nagydíjra

2020. december 1. 14:57

Hazánkban elsőként továbbított röntgenfelvételt egy diák 5G-n keresztül

2020. november 24. 12:01

A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures

2020. november 21. 10:18

Robbanhat itthon év végén az e-kereskedelmi forgalom

2020. november 12. 15:52
online sportfogadás