Hatékonyabb ügyfélszolgálat és kintlévőség-kezelés válság idején
A válság elhúzódása növeli a kintlévőségi folyamatokban érintett ügyfelek számát és a lejárt követelések volumene is magasabb a korábban megszokottnál - hangzott el a Qualysoft Pénzintézeti Üzleti Reggelijén. Az ott bemutatott kintlévőség-kezelésre illetve hatékonyabb ügyfélszolgálatra alkalmas megoldások még a jelen körülmények között különösen költségérzékeny pénzintézeti, illetve a közműszolgáltató szektor számára is elfogadható kínálatot jelentenek.
Kiút a gödörből
A válság alatti kitörési pontok egyikeként a meglévő erőforrásokkal, értékekkel való hatékonyabb gazdálkodás, s az így felszabaduló források belső felhasználása kínálkozik. Ehhez legalkalmasabbnak - ahogy a Qualysoft erre összpontosító portfoliójával megvalósított projektek eredményei is jelzik - az emberi erőforrás, illetve a vállalkozásoknál felhalmozott szöveges állományok és hanganyagok tűnnek. A szolgáltatóknál hatalmas mennyiségű strukturálatlan adat halmozódott fel e-mailekben, Word dokumentumokban és egyéb hordozón rögzített szöveges állományban. Az intelligens keresést, s az eredmény üzleti célú felhasználását támogató Content Cruiser alkalmazásával az állományokban hagyományos módon kutakodó dolgozók erre fordított ideje akár 90 százalékkal csökkenhet. A Qualysoft partnere, a Nextent Informatika Zrt. által fejlesztett, a hanganyagok értelmes feldolgozását és a keresést támogató Voice Minernek az ügyfél lemorzsolódás csökkentésében, az értékesítés támogatásban és a call center minőségbiztosításában lehet kiemelkedő szerepe.
Jelentős költségcsökkentéssel járhat a fenti megoldások alkalmazása a belső help deskben. Ennek kialakításakor kulcskérdés, hogy minél magasabb legyen az első megoldó szinten megoldható megkeresések aránya. A Qualysoft magasan kvalifikált, drága munkaerő igénybevétele helyett ezt képzést és tudásmenedzsmentet nyújtó portfolióval biztosítja. Az első szinten dolgozókat megtanítják a strukturálatlan tartalmakhoz való hozzáférés mikéntjére, akik a megszerzett rutin bázisán viszonylag magas számban képesek megoldani a hozzájuk érkező bejelentéseket. A Qualysoft tapasztalatai szerint a cégek ma már az ehhez szükséges informatikai hátteret mindinkább ingyenes vagy az ismert nemzetközi cégek megoldásainál sokkal olcsóbb open source szoftverekkel biztosítják. A tudásmenedzsment háttérről - legyen szó ügyfélszolgálatról vagy help deskről - egy tartalomnavigációs eszköz a Content Cruiser gondoskodik, ami pl. egy help desket támogató ITSM megoldáshoz is integrálható.
A Voice Miner alkalmazásával 30%-ban nagyobb hatékonysággal kiszűrhető a potenciálisan szolgáltató váltáson gondolkodó ügyfél, így célzottabb ügyfél megtartó programok indíthatók a bizonytalan ügyfelek irányába. A Nextent bevezetési projektjei benchmark adatként mind a pénzintézetek, a telco, mind a közüzemi szolgáltatók számára támpontként szolgálnak.
Eredményes kintlévőség-kezelés
Válság idején különösen kemény feladatot jelent a szolgáltatók számára (is) kintlévőségeik kezelése. A Qualysoft kínálatában lévő SoftCollection megoldás az esedékesség környéki kezelésre helyezi a hangsúlyt. „Leginkább az esedékesség idején lehet pozitívan befolyásolni az ügyfelek fizetési készségét – mondja Illés József. - A Qualysoft informatikai megoldással támogatott, call centeres hátterű, outsourcolható, több folyamatcsomagot is tartalmazó megoldása különböző csatornákon (e-mail, telefon, hagyományos levél stb.) éri el az ügyfelet. A szolgáltatás igénybevételét fontolgatók egy leválogatott (akár a Voice Miner által, az ügyfélszolgálati hanganyag elemzésével bizonytalannak talált, előszűrt) ügyféllista átadásával kaphatnak bizonyítékot a Qualysoft SoftCollection know-how-jának hatékonyságára.”
A bankoknál, biztosítóknál, lízingcégeknél végzett projektek alapján létrehozott referencia folyamatmodellek, standard folyamatok sikerrel vethetők be a kintlévőség-kezeléssel küzdő pénzintézeteknél. Ezek lényege, hogy már a drága behajtási folyamat elindítását megelőzően kiszűrhetők legyenek a reménytelen, a szerződés mielőbbi felbontását igénylő esetek (pl. csalószűrő csomaggal). Az azonnal alkalmazható standard tanácsadás csomagok referenciafolyamat modellt, workflowt és teljesítménymérést tartalmaznak. Tartalmuk a projektek során felhalmozott Qualysoft know-how-n alapul, ezért képesek a kintlévőség-kezeléssel küszködő szolgáltatók támogatására.
Kapcsolódó cikkek
- StruxureWare Data Center Operation Suite 7.1: Rugalmas vállalati folyamatmenedzsment
- Mezőgazdasági integrált informatikai rendszert fejlesztett a Humansoft
- Eventus, avagy az észrevétlen IT forradalom
- Microsoft Dynamics CRM Online
- Agrár vállalkozásoknak fejleszt informatikai rendszert a Humansoft
- Automatikus Portarendszert fejleszt az Alvicom
- Kulcs- Készlet és Számla Next - Az ügyvitel jövője
- IFS-Centric vegyes vállalat ERP megoldások fejlesztésére
- Elektronikus hitelesítést biztosító bővítmény SBO számlázó rendszerekhez
- Tanulj szerepjáték közben vállalatirányítást!
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Változás a Magyar Telekom felsővezetésében
Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom Chief People Officere 2024. január 1-től a T-Systems International-nél folytatja karrierjét Chief HR Officerként. Új feladatkörében a világ 20 országában jelen lévő 28.000 fős T-Systems International felsővezetésének tagjaként a HR vezetői feladatokat fogja ellátni. Ezért Friedl Zsuzsanna 2024. január 1-jével távozik a Magyar Telekomnál betöltött pozíciójából.
Történelmet írtak a magyar informatikusok a szakmák Európa-bajnokságán
Egészen elképesztő sikert értek el webfejlesztő és informatikai rendszerüzemeltető versenyzőink Gdanskban, a vasárnap véget ért EuroSkills 2023 versenyen. A szakmák Európa-bajnokságaként számontartott versenyen Hidvégi János webfejlesztő, valamint a Bandúr Tamás – Koncsik Zsolt összeállítású rendszerüzemeltető csapat is aranyérmet szerzett. Utóbbi két fiatal a legeredményesebb versenyzőnek járó „Jos de Goey Best of Europe” díjat is kiérdemelte.
Ők lettek az év informatikai vezetői
Idén is az Infogolfon adták át a Vezető Informatikusok Szövetség (VISZ) hagyományos szakmai díjait. Egy a szervezet elnöksége által felkért független zsűri javaslata alapján a VISZ minden év-ben az Év Informatikai Vezetője díjjal ismeri el annak a szakembernek a munkáját, aki szakmai-ságával, innovatív gondolkodásával például szolgálhat kollégái számára.
Két ezüstérmet is szerzett a magyar csapat a Közép-Európai Informatikai Diákolimpián
A németországi Magdeburgban rendezett informatikai versenyen a közép-európai régió és a vendégországok mintegy ötven diákja mérte össze tudását, a négytagú magyar diákdelegáció tagjai közül ketten ezüstéremmel tértek haza. A CEOI-n induló magyar középiskolások néhány nap múlva az idén Szegeden megrendezett világversenyen, a Nemzetközi Informatikai Diákolimpián (IOI) is megmérettetik magukat.
Rejtett kincsek, a magyar utazók számára! IPW 2023
Amerika minden évben megrendezi a maga utazási kiállítását, amiről be lehet számolni úgy is, mint egy konferenciáról, kiállításról, és úgy is, hogy maga a rendezvény tárgya, az utazás legyen a cikk témája. Amerikai tudósítónk az utóbbit választotta, az IPW 2023 csak ürügy nála arra, hogy megossza gondolatait az utazásról, s egyben kedvet is ébresszen a következő kirándulásunkhoz.