Startra kész az első magyar intelligens ügyfélszolgálat!

forrás Prim Online, 2012. június 7. 17:21

A Monspeech megvalósulása kiváló példa az infokommunikációs szakma KKV résztvevői és a magyar kutatói szféra példa értékű együttműködésére, amelynek lehetőségét a GOP-2011.1.1.1-09/1-2009-0068 pályázat biztosította. A kooperációnak köszönhetően sokrétű és valós idejű ügyfélkiszolgálás válik elérhetővé, kiaknázhatók az előfizetőkkel bonyolított telefonhívások, tovább javítható az ügyintézés módja és az ügyfelek elégedettsége. A projekt összköltsége 336 millió Ft volt, amelyből a vissza nem térítendő támogatás aránya 65%, vagyis 218,4 millió Ft. A MONTANA önrésze 117,6 millió Ft tett ki.

A projekt a MONTANA vezetésével, az MTA Nyelvtudományi Intézet, a BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék, THINKTech Kutatási Központ és az AITIA International Informatikai Zrt. kutatóiból, fejlesztőiből álló konzorcium és a Vodafone szakembereinek bevonásával valósult meg. Az „Intelligens ügyfélszolgálat” rendszer a magyar nyelvű folyamatos beszéd felismerésre, automatikus írott szöveggé alakítására és az ebben való tartalom alapú, szemantikus keresésre épül.



„ A Vodafone-nál mindig is kiemelten kezeltük ügyfeleinket, hiszen az ő elégedettségük a legfontosabb számunkra. Az általunk nyújtott kiemelkedő, páratlan ügyfélélménynek köszönhetően az elmúlt években több díjjal is elismerték ügyfélszolgálatunk munkáját, így örömmel biztosítottuk hangfelvételeinket az intelligens ügyfélszolgálati rendszer kifejlesztéséhez. Biztosak vagyunk abban, hogy ezzel az új, innovatív megoldással az ügyfelek még elégedettebbek lesznek, a diszpécserek, telefonos ügyfélszolgálati dolgozók munkája könnyebbé és hatékonyabbá válik, és ezáltal hosszú távon a vállalatok pozitív megítélése még tovább erősíthető.” – mondta el dr. Beck György, a Vodafone elnöke.

A magyar nyelvtan meglehetősen egyedi, ezért ha csak a felismerésre koncentrálunk, már akkor is igen sokrétű és komplex problémahalmazzal kell foglalkoznunk. Nem beszélve a tömeges beszédfelismerés számos egyéb problematikájáról, mint háttérzajok, beszédhibák, akcentusok, helytelen intonációk, stb., amelyek ellenére az elmondott szöveget a rendszer igen magas szintű – 83%-os - pontossággal írott szöveggé alakítja át. Ebben szövegbányász technológia tartalom alapján megkeresi az elmondottakhoz kapcsolódó releváns válaszokat.

A hangfelvételekből automatikusan készülő leiratokban lehetőség nyílik a minőségi, tartalom alapú keresésre, amelyek több módon is megvalósíthatók:

·        Valós idejű ún. real-time keresés – ebben az esetben az automatikusan készülő leiratban a lejegyzéssel párhuzamosan, valós időben történik a keresés à a keresés eredményei megjelennek a képernyőn. Több érintett téma, vagy probléma esetén az ügyfélszolgálati dolgozó legördülő mezőből választhatja ki a megfelelő válaszokat. A releváns válaszok megadása érdekében a rendszer több adatforrásban keres egyidejűleg.

·        Utólagos elemzések –az automatikusan lejegyzett hanganyagok esetén a teljes adatbázisban történik a szövegbányászat technológiával a tartalomkeresés, mely segítségével a nagy komplexitású, tetszőlegesen összeállítható statisztikák, kiértékelések állíthatók elő, akár automatikusan is. Például egy ügyfélszolgálat több heti lejegyzett anyagaiból kiszűrhető, hogy vannak-e korosztályokra specializált kérdések, probléma bejelentések, vagy egy adott szolgáltatási csomag, vagy eszközzel kapcsolatosan milyen általános panaszok, észrevételek kerülnek bejelentésre.

A MonSpeech rendszer szemantikus kereséseit az alábbi rendszerfunkciók segítik:

·         Taxonómiák
·         Szaknyelvi szinonimaszótár, kulcs kifejezés gyűjtemény
·         Automatikus adatkinyerési szabályok (entitás felismerés)

A rendszer integrálódik és ráépül az Infovadász, szövegbányászati megoldás segítségével a kijelölt adatforrásokra.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Bosch okosszemüveg-megoldása kényelmesebbé teszi a mindennapi életet

Új videóban mutatja be a Bosch, hogyan láthatjuk a világot a jövő okosszemüvegén keresztül. A vállalat saját fejlesztésű Smartglass Light Drive okosszemüveg-rendszere olyan mindennapi helyzetekben jelenthet teljesen új, kényelmes és biztonságos megoldást, mint az autós vagy biciklis navigáció, a bevásárlás vagy a főzés. 

2020. február 19. 09:21

Civileket a Szigetre

Az idei évben is jelentkezhetnek a Szigetre azon civil szervezetek, melyek tevékenysége kapcsolódik a fesztivál Love Revolution filozófiájához és az erre épülő programok tematikájához. Az augusztus 5-11-ig tartó fesztiválra várják a szervezők a fiatalokat foglalkoztató témákban dolgozó, interaktív, többnyelvű programokkal szolgáló szervezetek jelentkezését. A civil Szigeten résztvevő szervezetek a saját tevékenységük megismertetésén túl a civilek közéleti szerepvállalásának fontosságára is felhívják a figyelmet.

2020. február 18. 19:15

Mutatjuk hogyan válhatsz fejlesztővé!

Február 15-én lezárult a felsőoktatási intézményekbe való jelentkezés határideje, de azoknak sem kell csüggednie, akik erről idén lemaradtak, hiszen számukra is számos lehetőség adódik arra, hogy kiszámítható és versenyképes karrierbe kezdjenek. Az egyik legbiztosabb választás ma a fejlesztői pálya, hiszen óriási hiány mutatkozik itthon programozókból, az EU egészét nézve pedig közel 700 ezer betöltetlen állás várja az IT szakembereket. De milyen lépéseken keresztül építhet valaki sikeres karriert programozóként? – Erre a kérdésre próbál válaszolni Laczkó Gábor, a Braining Hub IT oktatási centrum vezetője.

2020. február 18. 17:52

Új üzletágvezetőkkel erősít az SAP Magyarországon

Új szakmai vezetőket nevezett ki az SAP Hungary Kft. a szolgáltatási, tanácsadási üzleti terület, valamint a pénzügyi-biztosítási szektornak dedikált új üzletág élére.

2020. február 18. 16:27

A fertőzést is visszafordítja

A G DATA vírusirtója mostantól egy saját fejlesztésű gráfadatbázis segítségével is feldolgozza, hogy a kártevők hogyan viselkednek a számítógépeken, és képes visszafordítani a kártékony változtatásokat.

2020. február 18. 14:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve

2020. február 18. 10:35

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33

20 éves Magyarország egyik legrégebbi email rendszere

2020. február 7. 09:03

A három legnépszerűbb rádiót négymillió ember hallgatja

2020. február 3. 10:01
online sportfogadás