Tudatos televíziós tartalomválasztást segítő honlap: Tévézz okosan!

forrás Prim Online, 2012. július 14. 07:29

Fontos, hogy a gyerekek és a fiatalok ne csak nézzék, de értsék is a televíziót és a média világát. Ennek érdekében a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség (MKSZ) a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szakmai támogatásával elindítja a Tévézz Okosan! program részeként a www.tevezzokosan.hu honlapot, amely segítséget szeretne nyújtani a felnőtteknek és a gyerekeknek abban, hogy eligazodjanak a tengernyi televíziós műsor között, és a tévét újra felfedezve arra használják, amire való: a világról, a tudományról, a kultúráról információkat adó hírforrásként.

Abban a legtöbb magyar felnőtt egyetért, hogy nem elég leültetni a gyereket a tévé elé. Konkrét műsorokat is kellene ajánlani nekik, hogy tudatosabban válasszanak, és saját tudásuk elmélyítésére fordítsák a képernyő előtt töltött időt. Ehhez nyújt segítséget, illetve a fiatalok médiafogyasztásának fejlesztéséhez biztosít támogatást a Tévézz okosan! társadalmi kampány új internetes oldala, a www.tevezzokosan.hu. A hazai kábeltévés szolgáltatók szakmai szervezete, a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség kezdeményezésére elindított honlap célja a tudatos médiafogyasztás támogatása.

„Meglepőnek tűnhet, hogy a gyermekek okos tévézéséért elindított kampány élére éppen azok a piaci szereplők állnak, akik elvileg abban érdekeltek, hogy előfizetőik minél többet tévézzenek. Ám ez csak a látszat. Meg vagyunk győződve arról - szülőként és egy iparág képviselőiként is -, hogy a család és az iskola mellett nekünk is megvan a magunk társadalmi felelőssége. Ezért saját eszközeinkkel úgy kívánjuk segíteni a szülőket és tanárokat, hogy a sokszor szétszórtan meglévő, hatalmas műsorkavalkádból kiemeljük és összegyűjtjük az igazán értékes műsorokat. Az egyes gyöngyszemek láncként felfűzve élesebben kirajzolják elénk, hogy milyen nagy kincs van a kezünkben. Talán sikerül felhívni a figyelmet arra, hogy a tévét nem szidni kell, hanem okosan élni vele.” – hangsúlyozta a Tévézz Okosan! honlapot bemutató sajtótájékoztatón Kéry Ferenc, a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség elnöke.

 



A Tévézz okosan! száznál is több tévécsatorna műsorából segít megtalálni azt, ami igazán értékes a gyerekek számára. A weboldal a gyerekeket, és velük együtt a szülőket is támogatni szeretné abban, hogy eligazodjanak a csatornák program kavalkádjában: ne csak kapcsolgassanak és háttértévézzenek, ne ragadjanak le véletlenszerűen egy műsornál, de ne is utasítsák el a televíziót. Inkább keressék a számukra érdekes, izgalmas, hasznos tartalmakat, és minél több információt szerezzenek belőle a világról, a tudományról, illetve a kultúráról.

A látogatók eligazodását segíti, hogy a szülők és csemetéik külön-külön oldalon tálalják az információkat, attól függően, hogy „felnőtt fejjel” vagy „gyerekszemmel” szeretnének tájékozódni. A fiatalabbak számára a honlap szerkesztői olyan műsorokból és programokból állítanak össze ajánlatot, amelyek segíthetnek nekik a tanulásban. Emellett számos játékot, tanácsot és hangoskönyveket is találhatnak az érdeklődő gyerekek az oldalon.

A szülőknek szánt felületen szintén megjelennek a gyerekeknek ajánlott televíziós programok, valamint pszichológusok és médiaszakemberek tanácsai segítenek eligazodni abban, hogy a felnőttek hogyan hangolják össze a gyermekeik érdeklődését a hasznos és pozitív televíziós tartalmakkal, anélkül, hogy ők ezt tiltásnak éreznék.

„A tévének igen nagy a szerepe abban, hogy a gyerekek érdeklődését, tudásvágyát ébren tartsa. A játékfilmekből mintát kaphat arra, hogyan kell megtalálni a kiutat  reménytelennek látszó helyzetekből, hogy a konfliktusoktól nem kell félni, mert abból tanul az ember, hogy nem mindig a főhősnek (azaz neki magának) lehet csak igaza, hogy a nehézségek elviselése erősebbé tesz bennünket. S ha ráadásul együtt tévézik a család, akkor lehetőség van arra, hogy a látottakról beszélve a gyerek önmagát is jobban megismerje, vagyis tudatos választással a szülő indirekt módon a gyermekét is felelősségre, önismeretre tanítja.” – emelte ki előadásában Rendes Krisztina, gyermek- és ifjúsági klinikai szakpszichológus.

A társadalmi felelősségvállalás közös érdek, és az ennek szellemében megszületett új honlap működtetése is a szereplők összefogásával válhat csak sikeressé. A kezdeményezés nyitott kapukra talált a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál is, amely a kábelszolgáltatók társadalmi kezdeményezésének szakmai főtámogatója lett.

Szalai Annamária az NMHH elnöke a programot bemutató sajtótájékoztatón elmondta, hogy a hatóság minden olyan javaslatot támogat, amely segíti a fiatalok eligazodását a digitális univerzum útvesztőiben. Emlékeztetett arra, hogy az NMHH a legnagyobb média- és hírközlési szolgáltatókkal összefogva saját programot (www.h95.hu) is indított, amelynek célja egy interaktív médiaértés-oktató központ létrehozása.

„Azért támogatjuk a Tévézz okosan! programot, mert azt szeretnénk, hogy minél többen legyenek azok, akik azt mondhatják el magukról, hogy ők használják a médiát, és nem a média használja őket.” – tette hozzá az NMHH elnöke.

A Tévézz Okosan! programhoz ugyanakkor már több tévécsatorna, tudományos és civil szervezet is csatlakozott. Csépe Valéria, a MTA Közoktatási Elnöki Bizottságának elnöke az oldal indulását levélben köszöntötte, amelyben kiemeli: „Bár a televíziózás egy kis szelete életünknek, hatása felmérhetetlen. Nem mindegy, tehát hogy a jövő generációja a közvetített üzenetekből mit dolgoz fel, és hogyan fog fel.”

A www.tevezzokosan.hu honlapot a Média Kábel Műhold című szaklap és a Mindennapi Pszichológia magazin kiadója, a Media Connection Kft. működteti.

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Módosult a Vodafone Magyarország hivatalos cégneve

A Vodafone és UPC közös történetének következő lépéseként változott a Vodafone Magyarország hosszú cégneve. A „Mobil” szó törlésével 2019. október 1-től a vállalat új neve hivatalosan Vodafone Magyarország Távközlési Zártkörűen Működő Részvénytársaság. A UPC felvásárlásával a Vodafone lakossági előfizetők számára is képes lesz konvergens, vagyis a mobil mellett vezetékes telefon és internet, valamint televíziós szolgáltatások nyújtására.

2019. október 15. 15:24

Megszavazta az Est Media rendkívüli közgyűlése a Delta-tranzakciót

A részvényesek felhatalmazásával folytatódhat a tranzakció, amellyel a magyar informatikai holding, a Delta Csoport megjelenik a Budapesti Értéktőzsdén, az Est Media Nyrt. rendkívüli közgyűlése ugyanis közel 90 százalékos többséggel megszavazta a Delta Systems Kft. nyáron bejelentett akvizícióját. A közgyűlés határozata értelmében a tranzakció zárásával, amelynek határideje december 20., a tőzsdei társaság neve Delta Technologies Nyrt.-re változik, utalva a vállalat saját innovatív termék- és szolgáltatásfejlesztésre, akvizíciókra és nemzetközi terjeszkedésre utaló stratégiájára.

2019. október 2. 15:51

Ez már a huszadik Internet Hungary - talán ez lesz a legjátékosabb

Alig több, mint két hét múlva kezdődik a huszadik - jubileumi - Internet Hungary konferencia Siófokon a Hotel Azúrban, ahová a rendezők több mint 2500 résztvevőt várnak, hogy azután hét teremben két napon át több, mint 300 nagynevű előadó oszthassa meg tudását, tapasztalatait vagy akár - mint például Jordán Tamás színművész - játékkal kapcsolatos élményeit. Mert ez a konferencia (sok egyéb mellett) a játékról, játékosságról szól, amit az üzleti életben - kicsit szárazabban - gamification-nek neveznek.

2019. szeptember 14. 09:04

Mit tehetünk a zsarolók ellen?

Magyarországon is rohamosan terjed a felhasználók adatainak pénzköveteléssel kísért titkosítása, amelynek kiemelt célpontja az üzleti szféra. Míg minden második kis- és középvállalkozás célkeresztje egy újabb zsarolóvírusnak, addig a Fortune 500 listáján sorakozó amerikai cégóriások közel 87%-át érte már hasonló jellegű támadás. A kártevők pedig akár egy álláspályázatra beküldött ártatlan önéletrajzon keresztül is beszivároghatnak. Szerencsére azonban van megoldás!

 

2019. szeptember 9. 10:56

Megérkezett a Google új szolgáltatása a magyar piacra

Az internetes vásárlások sikerét az határozza meg mind a vevők, mind a kereskedők számára, hogy milyen rövid úton lehet az érdeklődésből eljutni a sikeres vásárlásig. A vevők számára az a legfontosabb, hogy a termékről, a webshopról és az árról minél kevesebb kattintással minél biztosabb információt kapjanak. Hasonlóképpen a kereskedők számára is az a megtérülő taktika, ha minél kevesebb kattintással, konkrét vásárlási szándékkal érkező felhasználókat az oldalukra tudnak csábítani. 

2019. augusztus 28. 16:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44

Ma 20 éves a Wi-Fi

2019. szeptember 30. 11:26

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34
online sportfogadás