Sziget Fesztivál: repülőtéri after-party
Nagyon sokan éjszakáztak a Budapest Airport 2. Terminálján mára virradóra, pedig semmilyen rendkívüli esemény nem történt a polgári repülésben, mindössze egyszerre ért véget a hét végén a 20. Sziget Fesztivál és az ún. Ozora Fesztivál is. Ezekben a nyári napokban nem szokatlan a hátizsákos turisták tömege, de arra eddig még nem volt példa, hogy két ilyen fesztivál időpontja is összecsússzon.
Aludtak félmeztelenül a járdán, hálózsákban a terminál galériáján és csak úgy, ahol éppen leverte őket a lábukról a totális fáradtság: a fesztiválozók egy hét intenzív koncertezés, önfeledt mulatozás és kempingezés után hatalmas csoportokban lepték el a budapesti repülőteret. A hátizsákos, extrém frizurás utazóközönség igazi békés megértésben várakozott az induló járatokra. A szinte bábeli nyelvi kavalkádból kiderült, hogy holland fesztiválozók éppúgy akadtak közöttük, mind moszkvai rock-rajongók vagy éppen madridi punkok.
A 20. Sziget Fesztivál a Budapest Airport forgalmán is alaposat lendített, óvatos becslés szerint is a szokásos nyári forgalomhoz képest mintegy húsz százalékkal nagyobb utaslétszámot kell a terminálon kezelni. Nemcsak a Budapest Airport, hanem a többi repülőtéri szolgáltató is felkészült a rohamra: a BKK speciális buszjáratot állított forgalomba a Hajógyári Sziget és a repülőtér között, az Airport Shuttle Minibusz és a Főtaxi is megemelt létszámmal és járműflottával készült a két (érkező és induló) „fesztiválos” hétvégére. Különösen a diszkont légitársaságok arattak az elmúlt napokban, a járatok egy jó része 100 %-os kihasználtsággal (azaz load-factorral) közlekedett.
Ellentétben az előző évekkel, amikor még működött az 1. Terminál, ahol elegendő zöldterület állt a hamisítatlan woodstocki hangulatot teremtő fesztiválozók számára, az idén a 2. Terminálon jelölt ki rögtönzött alvóhelyeket a Budapest Airport. Mára virradóra alig akadt szabad hely az érkezési szinten a 2B Terminál sarkában vagy az indulási szinten mindkét galérián. Tekintettel a nagyarányú igénybevételre, a Budapest Airport a takarítószolgálatot is megerősítette egész hétre, hiszen a fesztiválozók nemcsak magát az épületet, hanem a mellékhelyiségeket is ostrom alá vették. Az előző év tapasztalataiból kiindulva még két-három napig lehet nagyobb fesztiválozó közönségre számítani a budapesti repülőtéren.
Az idei 20. Sziget Fesztiválon összesen 379 000 látogató volt és most köszöntötték a Sziget fennállása óta hatmilliomodik látogatót is. „Mindent megteszünk azért, hogy a fesztiválozók ne csak a koncerteken és a Szigeten, hanem a repülőtéren is otthon érezhessék magukat.” – hangsúlyozta Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója. Hozzáfűzte: „Ez egy fajta befektetés a jövőbe. A Budapest Airport és az egész magyar idegenforgalom számára is fontos fiatal utazóközönségről van szó. Olyanokról, akik tíz év múlva talán már a családjukkal látogatnak vissza a magyar fővárosba, mert szép és jó emlékekkel tértek haza innen a Sziget Fesztiválról.”
Kapcsolódó cikkek
- A Sziget fesztiválon is elérhető a T-Mobile 4G/LTE mobilinternet szolgáltatása
- Legyél kreatív a Szigeten
- Újdonságok az idei Sziget fesztiválon
- Újdonságok az idei Sziget fesztiválon
- A legnagyobb party a világ legvékonyabb diszkójában
- Élőben játszik a YouTube-on a Quimby, a Tankcsapda és a Compact Disco is
- A világ legvékonyabb klubja nyílik a Sziget Fesztiválon
- Megfelelő a fesztivál zajszintje
- Best of Ákos a nulladik napon: kulisszatitkok
- Forró hangulat - hűtött Sziget
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: