Magyarországon az európai átlagnál kevesebben vásárolnak internetes információk alapján

A magyarok leggyakrabban a szórakoztató elektronikai készülékek, az elektromos háztartási gépek, az élelmiszerek és az italok beszerzését, továbbá a szórakozást és az utazást alapozzák a világhálón szerzett információkra. A hazai vásárlókhoz képest huszonnyolc európai ország fogyasztói jóval nagyobb arányban vásárolnak internetes információk alapján - derül ki a Nielsen piackutató vállalat nemzetközi online felméréséből.
A Nielsen közlése szerint a megkérdezett magyarok 32 százaléka válaszolta, hogy ha szórakoztató elektronikai készüléket vásárol a következő évben, akkor választását valamelyik közösségi portálon szerzett információra alapozza, illetve más, terméket vagy szolgáltatást bemutató, értékelő weboldal közléseire támaszkodik. Az elektromos háztartási gépek beszerzésénél a hazai vásárlók 31 százaléka vesz figyelembe internetes információkat. Ezt követi a szórakozás 26, az utazás 23, illetve az élelmiszerek és az italok beszerzése 20 százalékkal.
Kapcsolódó cikkek
- Majd minden negyedik ember választja inkább a mobilját, mint a szexet
- Papírkorszaki magyar vállalatok
- Nő az igény a személyre szabott pénzügyi szolgáltatások iránt
- Nőhet az adatlopási esetek száma
- Jelentős pénzügyi kimutatáskészítő rendszer fejlesztések
- Ipsos: Vásárlás, pénzügyi tranzakciók és munkakeresés a neten
- A nyereményjátékoknál szívesen adjuk ki magunkat
- Gyakorlati tudással még értékesebb lenne a magyar diploma
- A világnak könyv, nekünk tévé kell a netről
- Nielsen-felmérés az internetes vásárlási szokásokról
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kutatók Éjszakája az ELTE Informatika Karán
Az ELTE Informatikai Kar idén is csatlakozik az Európa-szerte megrendezésre kerülő ingyenes eseménysorozathoz, melynek célja a tudomány és a kutatói életpálya népszerűsítése.
Egyesültek a hazai e-sport szervezetei a HUNESZ tisztújító közgyűlésén
Beolvadt a Magyar E-sport Szövetségbe (HUNESZ) a korábbi Nemzeti Gaming és Esport Sportági Szövetség (NGES), így egyesültek a hazai e-sport szervezetei. A HUNESZ 2023. szeptember 23-án megtartott tisztújító közgyűlésén az elnökségi tagok mellett egyúttal az új elnököt is megválasztották Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója személyében, a korábbi alapító elnök, Biró Balázs György főtitkárként viszi tovább a Szövetség szakmai vezetését.
A média jövőjéről és a mesterséges intelligencia hatásairól szólt a legutóbbi Médiamítoszok-beszélgetés
A trendek jönnek és mennek a médiában és a kreatív iparban, de a mesterséges intelligencia (MI) most már feltehetőleg velünk marad. Hogyan formálja az MI a média jövőjét, hogyan lehet etikusan használni, és mire figyeljünk oda médiafogyasztóként? A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatudományi Intézete által szervezett Médiamítoszok című beszélgetéssorozat negyedik alkalmán ezeket a kérdéseket járták körbe neves kutatók és piaci szereplők. A beszélgetést prof. dr. Aczél Petra, a Médiatudományi Intézet kutatásvezetője moderálta.
Az IoT az alapokkal kezdődik
Számos, egymást kiegészítő technológia fejlődésének köszönhetően az Internet of Things (IoT) egyre gyorsuló növekedési pályán halad. Az 5G megjelenése zökkenőmentesebb végfelhasználói élményt biztosít a nagyobb számú összekapcsolt eszköz számára, a blockchain megkönnyíti az IoT-eszközök nyomon követését, a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás pedig könnyebben hozzáférhetővé és alkalmazhatóvá vált, ami az eszközfunkciók szélesebb körét teszi lehetővé az összekapcsolt ökoszisztémában.
Itt a Microsoft MI-alapú virtuális asszisztense
Épp most lépünk be a mesterséges intelligencia által meghatározott korszakba – egy olyan új világba, amelyben alapvetően változik meg a technológiához való viszonyunk, és az is, hogy milyen előnyöket kínál számunkra a technológia.