Öt tanács a hatékony rendszerfelügyeletért

forrás: Prím Online, 2013. január 18. 08:46

Minden szervezet törekszik arra, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a rendelkezésre álló erőforrásokból, beleértve a hardvereket, szoftvereket és az alkalmazottakat is. Ennek megvalósításához nagymértékben hozzájárulhat a hatékony rendszerfelügyelet. A NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet, mint a téma egyik vezető hazai szakértője az alábbiakban öt tippel segíti a vállalatokat a rendszerfelügyelet hatékonyságának javításában.

1. Legyünk tisztában azzal, mit tapasztalnak ügyfeleink!
A vállalatok számára létfontosságú, hogy nyomon kövessék, mit tapasztalnak ügyfeleik, felhasználóik az informatikai környezetükkel kapcsolatban. Kiemelten igaz ez a felügyelt szolgáltatásokat nyújtó vállalatok számára, amelyek szervert és tárhelyet vagy akár teljes rendszereket kínálnak IaaS (infrastruktúra-szolgáltatás) keretein belül. Ez a nyomon követés elsősorban a szolgáltatások teljesítményének és rendelkezésre állásának vizsgálatát jelenti.


Nagyon fontos, hogy ezeket az információkat folyamatosan figyelemmel kísérjük, és gyorsan tudjunk reagálni a problémákra, remélhetőleg még azelőtt, hogy ügyfeleink találkoznának azokkal. Elsőre talán elképzelhetetlennek tűnhet, hogyan is észlelhető egy végfelhasználói probléma azelőtt, hogy maguk a végfelhasználók találkoznának vele. Egy úgynevezett aktív vagy más néven szintetikus monitorozó rendszer azonban képes ennek megállapítására.


A megoldás tranzakciókat hajt végre egy véghasználói gépről, pontosan ugyanúgy, ahogyan egy valódi felhasználó is tenné. Természetesen nem észlel mindent, mégis kulcsfontosságú minden rendszerfelügyeleti eszköztárban. A "robotokat" a hálózat több pontján alkalmazhatjuk, így teljes képet kapunk a különböző területekről. Az eszköz abban is segít, hogy gyors döntéseket hozhassunk az elkülönítendő területekről, amikor egy-egy hibás elemet akarunk kiiktatni.


2. Győződjünk meg arról, hogy a riasztások valóban a problémákról értesítenek bennünket!
Melyik a rosszabb: ha nem kapunk értesítést, miközben gond van, vagy ha riasztanak bennünket, de valójában nincs probléma? A legtöbben inkább fantomproblémákat üldöznénk, mintsem tanácstalanul álljunk egy valódi probléma előtt. Van egy pont azonban, amikor már túl sok időt töltünk a nem létező problémák utáni nyomozással, és elkezdjük figyelmen kívül hagyni a figyelmeztető villogó ikonokat, ami rendkívül veszélyes. Olyan ez, mintha a tűzjelzőnk annyiszor kapcsolna be alaptalanul, hogy egy idő után már figyelmen kívül hagynánk valós katasztrófa esetén is.


Mi tehát a megoldás? Ha ötvözzük az alapoktól történő felmérést a dinamikus határérték-mérésével, idővel megfigyelhetjük, hogy az egyes időszakokban, például a hét vagy a hónap különböző napjain vagy a különböző napszakokban mi számít általánosnak. A határértékeinket pedig ennek megfelelően állíthatjuk be. A módszer ugyan nem tévedhetetlen, de sokkal hatékonyabb, mint a hagyományos eljárások.


3. A rugalmas környezet rugalmas felügyeletért kiált

A virtualizáció és a cloud computing egyaránt egyre elterjedtebb napjainkban. A rugalmas technológiák számos előnyük mellett azonban kihívásokat is magukban hordoznak, többek között a rendszerfelügyelet terén. Mivel segítségükkel szempillantásnyi idő alatt adhatunk hozzá vagy vehetünk el szervereket, a rendszerfelügyeleti eszköznek észlelnie kell ezeket a változásokat, hogy továbbra is garantálni tudja a komponensek megfelelő monitorozását és felügyeletét.


4. Automatizáljunk, automatizáljunk, automatizáljunk!
A vállalatok általában igyekeznek mindent megtenni azért, hogy a belső folyamataik leggyakoribb feladatait automatizálják. Ez többféle módon támogatja a cégeket: növeli a rugalmasságot, javítja a költségkezelést, továbbá folyamatosan gondoskodik az ügyfelek elégedettségéről.


Az automatizálás továbbá rendkívül fontos összetevője az "önkiszolgáló" keretrendszereknek, amelyek célja, hogy a lehető leggyorsabban eleget tegyenek az ügyfelek kéréseinek anélkül, hogy a személyzetnek közbe kellene avatkoznia. Egy jó IT-folyamat-automatizáló eszköz hatékonyan segíthet ezen feladatok emberierőforrás-igényének enyhítésében.


5. Hangoljuk össze a rendszereket és a folyamatokat!
A vállalatok szinte sosem használják kizárólag egy gyártó szoftvereit, hanem különféle forrásokból származó eszközökből építik fel saját rendszerüket. A szervezet szakemberei számára viszont az az ideális, ha egy közös vezérlőpultról kezelhető az összes komponenshez tartozó mérés és esemény. Az erre szolgáló technológia a Manager of Managers, azaz a MOM, amely lehetővé teszi az ügyfél számára, hogy egyebek mellett magasabb szintű riasztásokat generáljon, illetve jobban átlássa a teljes vállalatot. Az a MOM megoldás működik hatékonyan, amely képes kapcsolódni a leggyakoribb keretrendszerekhez, beleértve természetesen azokat is, amelyeket az adott vállalat használ.
 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Sikeresen mutatkoztak be a magyar startupok az ázsiai fintech csúcstalálkozón

A Startup Campus és Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA)  együttműködésében három hazai startup mutatkozott be az Ázsia FinTech Roadshow ötnapos, intenzív üzletfejlesztési túrán a globális pénzügyi innováció élvonalának Szingapúr, Kuala Lumpur és Jakarta érintésével. A résztvevő Brokerchooser, Péntech és Scolvo egyaránt hosszútávú ázsiai együttműködések reményében tértek haza.

2019. november 19. 10:13

A Fujitsu modellje új szintre emeli az automatizációval elérhető megtakarítást

A robotalapú folyamatautomatizáció (RPA) széles körű alkalmazásnak korlátait megszüntetve, a Fujitsu új modelje 12-16% közötti megtakarítást tesz lehetővé a működési költségben. A Fujitsu észak- és nyugat-európai ügyfelek számára elérhető, új ipari automatizációs működési modellje kiiktatja az RPA terjedését eddig gátló akadályokat, ami komoly változást hozhat tekintettel arra, hogy jelenleg világszerte csak a szervezetek 4%-a alkalmazza széles körben az RPA-technológiát. 

2019. november 18. 18:54

Paris Call: A kiberbiztonság iránti elkötelezettség folyamatosan nő

A francia kormány 2019. november 12-én hatalmas előrelépést jelentett be a kibertér biztonságáért való összefogás terén: a Paris Call for Trust and Security in Cyberspace nevű kiberbiztonsági kezdeményezéshez csatlakozók száma egy év alatt közel háromszorosára nőtt, összesen több mint 1000-re.

2019. november 18. 12:54

A legfrissebb ThinQ alkalmazáson keresztül a készülékek azelőtt jeleznek, hogy meghibásodnának

Az LG Electronics (LG) bemutatta továbbfejlesztett ThinQ alkalmazását, melynek köszönhetően a felhasználói okosotthon-élmény még teljesebbé válik. A hangutasítással is vezérelhető okosotthon-app az LG okos háztartási eszközeinek gördülékeny irányítása mellett több mint 150 országban kínál új mesterségesintelligencia-alapú szolgáltatásokat.

2019. november 18. 11:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Önvezető autós parkolás először Magyarországon!

2019. november 18. 14:23

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07

Az Antenna Hungária megvásárolta a Telenor Magyarország 25%-át

2019. november 1. 08:32

Idén is keresik az év fiatal vezetőjét!

2019. október 22. 13:26
online sportfogadás