A Facebook használata irigységet és elégedetlenséget válthat ki
Irigységet és elégedetlenséget válthat ki a Facebook közösségi portál használata egy hétfőn bemutatott német kutatás szerint.
A berlini Humboldt Egyetem és a darmstadti műszaki egyetem kutatásában csaknem 600 Facebook-felhasználót kérdezték meg a közösségi portál használata alatt és után tapasztalt érzelmekről. Több mint egyharmaduk túlnyomórészt negatív érzelmekről, szomorúságról, fáradtságról, kudarcérzetről, magányosságról számolt be. Jellemzően azok a felhasználók tapasztaltak negatív érzelmeket, akik inkább fogyasztották az információt, mintsem termelték, vagyis nemigen kommunikáltak barátaikkal, ismerőseikkel, hanem áttekintették a megosztott bejegyzéseket, fényképeket, egyéb tartalmakat.
A kutatók szerint a negatív érzelmeket a Facebookon túlsúlyban lévő pozitív üzenetek kibocsátói iránt támadó irigység, és az ebből fakadó elégedetlenség váltja ki. A Facebook és más közösségi portálok minden korábbinál nagyobb mennyiségben szolgáltatnak információt a hasonló helyzetben lévő emberekről. A kép azonban torzít, mert a felhasználók elsősorban kellemes élményeket osztanak meg és sokszor túloznak, az életük negatív fejleményeit pedig nem nagyon részletezik. A saját helyzet és a látszólag sikert sikerre halmozó barátok helyzetének összevetése - a társas összehasonlítás folyamata - pedig irigységet és elégedetlenséget szül.
A közösségi oldalak használata akár "az irigység spiráljába" is lökhet, mert az irigység miatt a felhasználó még inkább a saját életének pozitív, örömteli vonásainak bemutatására koncentrálhat, ami éppen ugyanezt a hatást válthatja ki a barátainál, ismerőseinél - vélik a német kutatók.
http://www.hu-berlin.de/pr/pressemitteilungen/pm1301/pm_130121_00
Kapcsolódó cikkek
- Magyar nyelvű tanulmány közösségi oldalak akadálymentesítéséről fogyatékkal élők számára
- Akár postacímként is szolgálhat a Facebook vagy Twitter profil
- Több mint 800 ezer magyar facebookozik a munkahelyén
- Közelben.hu: A közelben lévő legjobb helyek a Sanoma új közösségi oldalán
- Sikeresek a közösségi oldalakon elhelyezett hirdetések
- Mostantól érezheted is, ha lájkolnak!
- Egymilliárd felhasználó a Facebookon!
- A közösségi média felé nyit a bécsi érsekség
- EricssonLab: egyre többen osztják meg közösségi oldalakon a tévében látottakat
- Az olasz kormányfőt paradicsommal dobálják a Facebookon
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Válasszunk magunknak csillagot
Virtuálisan barangolva az idei online CES-en az egyik kedvencem a csillagok vizsgálatát egyszerűvé és okossá varázsló Vespera, amely a francia startup, a Vaonis legújabb - immár második verziójú - távcső-fejlesztése.
Tordai István a magyar James Bond
Ritkaságszámba menő filmet készített Tordai István és csapata, melyről a producer-műsorvezető beszélt.
A STRAND ALLSTARS igazi ünnepet kíván
Különleges karácsonyi ajándékkal készült a STRAND fesztivál: a szervezők kérésére újra összeállt a Lábas Viki, Rúzsa Magdi, Horváth Tamás és Járai Márk alkotta STRAND ALLSTARS, hogy a Piramis Kívánj igazi ünnepet és Ajándék című dalát feldolgozva varázsoljon ünnepi hangulatot. A december 7-i rádiós premiert követően december 11-től látható az animációs klip is, melyben az előadók rajzfilm-karakterként tűnnek fel, viselve az Együtt az Autistákért Alapítvány jelképét, a Kék Szív kitűzőt. A dal és a kisfilm így kapcsolódik az Alapítvány most induló érzékenyítő kampányához, melynek célja, hogy ledöntse az autizmust övező tabukat. A Kék Szív kitűzők mától a MOL töltőállomásokon és a www.egyuttazautistakert.hu oldalon megvásárolhatók.
Maradjunk otthon – de játsszunk élőben!
A világjárvány második hullámának berobbanásával szinte minden országban korlátozásokat terveznek bevezetni, ami azt jelenti, hogy előbb-utóbb Magyarországon is változások lesznek. Négy fal között töltve az időt számos lehetőség van arra, hogy lekössük magunkat, szórakozzunk, vagy éppen olyasmit próbáljunk ki, amit eddig nem. Ez talán az egyik legjobb idő arra is, hogy kipróbáljunk egy-kettőt a legjobb élő kaszinó oldalak közül!
Miért jobb az Eldorado, mint más piacterek?
A videojáték-piacok azok a helyek, ahol a világ minden tájáról érkező játékosok vásárolhatnak és eladhatnak játékon belüli pénznemeket, tárgyakat és fiókokat. Napjainkban a piacterek a pénzkeresés legjobb módját képviselik, mivel a játékosok értékes játékbeli tárgyaikat eladhatják azoknak a játékosoknak, akiknek szükségük van ezekre, és ebből meg is élhetnek.