Szemléletformáló internetes fejlesztés a mezőgazdasági adózásra
A mezőgazdasági kereskedés adózásának komplex rendszerét egyszerűsíti a Magro.hu online piactér fejlesztése
Adózási szempontból sok a kivétel és a specialitás a magyar mezőgazdaságban, ami gyakran még a leggyakorlottabb könyvelőket is nehéz feladat elé állítja. Az adózási rendszer áttekintésének egyszerűsítésére hozta létre fejlesztését a Magro.hu online mezőgazdasági piactér, amely olyan megoldást fejlesztett a gazdák és a felvásárlók számára, amely már a kereskedés első fázisában nyilvánvalóvá teszi a szereplők adózási státuszát és a fizetendő adót.
Az internetes fejlesztés elsődleges célja, hogy megmutassa, a sokszor átláthatatlannak tűnő rendszereket az online piactér képes egyszerűsíteni, és a gazdák üzletkötései egyszerűsödnek, ha online kereskednek. A Magro.hu online piactéren több ezer gazda és felvásárló kínálja terményét és haszonállatát eladásra, és teszi fel vételi szándékát, ezért nem mindegy, hogy kinek milyen az adózási státusza.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha az eladó feltesz pl. 1000 tonna kukoricát vagy búzát eladásra, a másik oldalon, a potenciális vevőnek a bejelentkezés után azonnal megjelenik a monitoron, hogy kettőjük között milyen adókapcsolat áll fenn és milyen nettó, illetve bruttó ár megfizetésére lenne kötelezett.
Milyen adótípusokat kezel a piactér?
· Létezik a fordított áfa bizonyos szántóföldi növények (pl. búza, kukorica, árpa) esetén, de csak bizonyos adózási státuszú eladókra és vevőkre. Ráadásul az érintett termékek köre várhatóan még bővülni is fog.
· Vannak különleges jogállású adóalanyok, pl. az őstermelők, akikre nagyon speciális adózási szabályok vonatkoznak.
· Kedvezményes áfakulcs (18%) alkalmazandó pl. a tejre, tejtermékekre, vagy a gabona, liszt, keményítő vagy tej felhasználásával készült termékre.
· És ha mindez nem lenne elég, bizonyos adóalanyok kompenzációs felárra jogosultak, ami a terméktől függően 7%, illetve 12% lehet.
A piactér új fejlesztése minden adónemet figyelembe vesz, és minden mezőgazdasági terményre megoldást kínál, valamint az adónemekben és azok mértékében bekövetkező változásokat is képes követni.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor áthárítja ügyfeleire az új távközlési adót
- Mobilszolgáltatók: a kormány megduplázza adóterhüket
- Már pénteken elfogadhatja a távközlési adóról szóló javaslatot az Országgyűlés
- A távközlési adó miatt az informatikai rendszert és tarifacsomagokat is át kell alakítani
- Webes kisalkalmazást indít a Puzzled by Policy
- Akár egymillióra is bírságolhatják a számlát nem adó Webshopot
- A családok, kórházak és az ügyfélszolgálatok járnak rosszul a telefonadóval
- Közös javaslatot nyújtottak be a mobilszolgáltatók a távközlési adó kapcsán
- Megújul az Adó Online
- Távközlési adó: a kormány szerint nincs ok változtatni
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Törökország – Egyesült Arab Emírségek. Üzleti Fórum a két közel-keleti óriással
A Közel-Kelet két meghatározó üzleti központja Törökország és az Egyesült Arab Emírségek (UAE). Szerepük a világgazdaságban is felértékelődött. A PP Konferenciaközpont – BKIK „Törökország – Egyesült Arab Emírségek. Üzleti Fórum a két közel-keleti óriással” című konferenciáján török, arab és magyar előadóink megmutatják, hogy miért érdemes ezeken a piacokon megjelenni.
Ahol jelen és jövő találkozik
Októberben második alkalommal szervezi meg a hazai járműipar egyik kiemelkedő eseményét, a TECHTOGETHER+-t az autopro.hu csapata, ahol jelen és jövő találkozik. A rendezvény keretében megtartott járműipari konferencián hazánk meghatározó iparvállalatainak top menedzserei adnak elő, az innovatív ipari trendekre fókuszáló szakmai találkozón pedig az itthon tevékenykedő kulcsszereplőkkel találkozhatnak az érdeklődők. A rendezvény harmadik pillérjeként hazánk legtehetségesebb egyetemistái mérik össze tudásukat a mérnökhallgatói verseny keretében.
A Széchenyi István Egyetem debütált a Times Higher Education világranglistáján is
Története során először került fel az egyik legnagyobb presztízsű világranglistára a győri Széchenyi István Egyetem, ami azt jelenti, hogy a világ egyetemeinek legjobb öt százalékába tartozik. Az eredmény óriási siker, a Times Higher Education rangsorának készítői ugyanis a felsőoktatási intézmények tudományos teljesítményét a legszigorúbb sztenderdek alapján mérik.
E-kereskedelmi útmutató: Hogyan növelhetjük a konverziót és az eladásokat az üzenetküldő alkalmazásokkal?
Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.
Tiltólistás időrabló vagy egyre inkább hasznos edukációs eszköz a platform?
A TikTok népszerűsége az oldal 2017-es indulása óta töretlen. Egy friss felmérés szerint a 4 és 18 év közötti gyerekek naponta átlagosan 91 percet töltenek el rajta. A tiktokozó diákok több, mint 60%-a szerint a rövid videók segítenek a tanulásban és a házi feladat elkészítésében is, tehát edukációs céllal is pörgetik a feed-et, nem csak a szórakozás miatt.