„Csakeredeti”: játékos informatikai vetélkedő diákoknak

forrás: Prím Online, 2013. február 8. 15:47

A Microsoft idén is útjára indítja a 2012-ben nagy sikerrel megrendezett „Csakeredeti” oktatási programot, amely egy országos vetélkedőn keresztül igyekszik egyértelmű képet adni a fiatalok számára a szoftverekkel és egyéb termékekkel kapcsolatos szerzői jogokról, és a biztonságosabb internethasználatról. A tavalyi vetélkedő rávilágított arra, hogy a digitális bennszülöttnek számító fiatal korosztály nagy része nincs tisztában a szoftverhasználat szerzői jogi vonatkozásaival.

A „Csakeredeti” programban 10-21 év közötti fiatalokból álló, maximum 4 fős csapatok tehetik próbára tudásukat az informatika, a legális szoftverhasználat és szerzői jogi kérdések területén, aminek révén ők és tanáraik számos ismerettel gazdagodhatnak e témákban. A megmérettetést elsőként tavaly rendezték meg 126 csapat és 1753 játékos részvételével, az első helyezést pedig a Hódmezővásárhelyi Integrált Szakképző Központ (HISZK) Gregus Máté Tagintézményének tanulói szerezték meg.

A vetélkedő résztvevői által adott válaszok megerősítették azt a tapasztalatot, hogy a fiatalok a digitális tartalmakat (szoftvereket, filmeket, zenéket) elsődlegesen illegális úton szerzik be. 10-ből 8 válaszadó úgy vélte, hogy a legális szoftver beszerzésének elsődleges forrása az internet, a torrent oldalak. A játék legfontosabb eredménye az volt, hogy az utánanézést igénylő feladatokon és az órai beszélgetéseken keresztül rengeteg fiatal értékrendjében sikerült helyreállítani a szerzői jog fontosságát és tiszteletét. A visszajelzések alapján a játék nem korlátozódott az internetes kérdőív kitöltésére. A tanárok, trénerek bevitték az órákra a „Csakeredeti”-feladatokat, és izgalmas párbeszédek során, a diákokkal, civilekkel közösen vitatták meg a kérdéseket, és együtt keresték meg a válaszokat.

Az idén február és május között zajló játékban a tavalyi évhez képest az érintett témák köre bővült: ezúttal a szerzői jogokról, termékhamisításról, a legális szoftverhasználat előnyeiről és az illegális használat következményeiről, valamint a biztonságosabb internetezésről tudhatnak meg többet a résztvevő fiatalok. A „Csakeredeti” program céljai összhangban vannak a február 5-én megrendezett Biztonságosabb Internet Napja (Safer Internet Day) célkitűzéseivel, amely az interneten leselkedő veszélyekre kívánja felhívni a fiatalok, szülők és pedagógusok figyelmét.

A játék első fordulójára a legfeljebb négyfős csapatok 2013. március 8-ig jelentkezhetnek a www.csakeredeti.hu oldalon található adatlap kitöltésével, és a témához kapcsolódó kérdések megválaszolásával. A tökéletes választ adó, maximum 32 csapat között folytatódik a verseny: a március 9. és április 8. között zajló második fordulóban alaposan kidolgozandó feladatokat kapnak. A legjobb négy csapatot ennek eredménye alapján szakmai zsűri választja ki; jutalmuk anyagi hozzájárulás házi programjaikhoz, például osztálykirándulásaikhoz. Az eredményhirdetés 2013. április 26-án lesz.

http://www.csakeredeti.hu/#!/fooldal/

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Genesis termékei már a Media Marktban is kaphatók

Az elsősorban gamer perifériákat gyártó Genesis termékei mostantól már a Media Marktban is kaphatók. Elsőként billentyűzetek, egerek, egérpadok, fejhallgatók kaptak helyet a kínálatban, mely a jövőben fokozatosan tovább bővül. Ennek a lépésnek köszönhetően a magyar gamerek számára még könnyebben elérhetővé váltak a kedvező áron jó minőséget nyújtó márka termékei.

2021. november 27. 19:26

Erősödik a GuideVision európai és hazai ügyfélportfóliója

A GuideVision cseh központú európai vállalat 2020 őszén vált az Infosys részévé. A közel 14 milliárd Ft értékű ügylet kiemeltnek számít a IT szektorban. Az egy éve rendkívüli hatékonysággal működő társulás mindkét vállalat számára új távlatokat nyitott: ebből kiemelkedik a német prémium luxusautókat gyártó Daimlerrel kötött szerződés, amely az Infosys és GuideVision történetének egyik legjelentősebb projektje. 

2021. november 27. 17:59

Új okosórát hoz a magyar piacra a HUAWEI

Klasszikus karórákra emlékeztető dizájnnal, nagyobb kijelzővel, vékonyabb készülékházzal, forgatható koronával és még strapabíróbb borítással ékezik Magyarországra a Watch GT 3. A HUAWEI legújabb, valódi stílusikon okosórájának előlapja rozsdamentes acélból, hátlapja polimer szálas kompozit anyagból készült, ami egyrészt ellenállóbbá teszi a környezeti behatásokkal szemben, másrészt igazán egyedi és különleges stílus-kiegészítővé válik a csuklón. És emellett akár két hétig is bírja egyetlen feltöltéssel. 

2021. november 27. 16:22

Csúcsvezetők a nappaliban

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

2021. november 27. 14:55

Pályázat a magyar e-kereskedelem helyzetét felmérő kutatás lefolytatására

A Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ) meghirdette a magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására felhívó pályázatát, amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről, megalapozza azt a stratégiát és kijelölje azokat az irányokat, amelyek a hazai kereskedelem digitális felzárkóztatását célozzák. A DKSZ alapító partnerei között van az Adevinta Hungary, a Google, az IVSZ, a DHL, a Mastercard, a Growww Digital és a Webshippy. A szövetség létrehozásának célja a magyar digitális kereskedelem helyzetének előmozdítása, ezt a munkát segíti a tervezett kutatás. 

2021. november 27. 13:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45

Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén

2021. október 30. 14:59

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12