Testközelben a HTC One
Tegnap volt szerencsénk élőben is megcsodálni a HTC One-t, és azt kell, hogy mondjam, nem okozott csalódást. Nemsokára pedig a magyar piacra is megérkezik, hogy versengjen a felhasználók kegyeiért.
Már lassan egy hónapja keringenek a hírek a legújabb HTC modellről, de eddig csak a videókra és egyéb információkra hagyatkozhattunk. Tegnap azonban végre saját szemünkkel is láthattunk, mit is alkotott a tajvani gyártó.
Az általános specifikációkról talán már nem is érdemes annyira szót ejteni, mint inkább arról, mitől is különleges ez a készülék, amelyet valóságos misztikum övezett idáig – legalábbis hazánkban. Kulcsszavak akadnak szép számmal, amik kiemelik a készülékek sorából: ott van az UltraPixel kamera és a Zoe, a BlinkFeed és a BoomSound.
Szép nagy szavak ezek, de a kérdés sokak fejében ott motoszkált: hol van az átverés? A tegnapi nap után bátran állíthatom, hogy sehol. Vagyis mindaz, amiről már korábban beszámoltunk, nem kamu, és a készülék tényleg hozza az elvárt szintet.
HTC One elöl-hátul
Persze volt lehetőségünk kipróbálni is, és miközben „teszteltem”, kicsit olyan érzésem volt, mintha nem is egy telefont tartanék a kezemben. Túlzónak tűnhet, de a One tényleg több annál. Kiváló hangzásvilág, tűéles képernyő (1920 x 1080 px) és persze lehengerlő külső jellemzi.
A Sense 5 kezelőfelület egy olyan újdonság, amelyet egyelőre csak a One modell tulajdonosai élvezhetnek. Bár a tervek között szerepel, hogy korábbi HTC modellekre is elérhető legyen, csavar a dologban, hogy bizonyos exkluzív funkciók továbbra is csak a One-felhasználók számára lesznek elérhetők. Persze a gyártó újabb mobiljairól később visszaköszönhet a teljes értékű Sense 5.
Tény, hogy a készülék ára vetekszik egy minőségi laptopéval, de cserébe rengeteg extrát és kényelmi funkciót kapunk. A mindössze 143 grammos telefon beépített GPS-szel és NFC modullal rendelkezik, és a Zoe funkciónak köszönhetően újragondolhatjuk a fényképezés fogalmát, hiszen 3 másodpercenként nagy felbontású fotókat készíthetünk, melyeket később összefűzve, zenei aláfestéssel nézhetünk, illetve oszthatunk meg.
Nagy hangsúlyt kapott – szinte ez és a kamera köré szervezték az eseményt – az audioteljesítmény, amire nagyon büszkék. Lehetnek is, hiszen a szegmensben egyedüliként meg tud hajtani külső hangszórókat is 2,5 volt feszültségű erősítőjének köszönhetően.
És ami a legjobb az egészben, hogy mindhárom nagy mobilszolgáltatónál elérhető lesz a készülék. A magyar árakat tekintve körülbelül 195 ezer forintba kerül majd, és e hónap végén, április elején pedig már az itthoni felhasználók is tesztelhetik a masinát.
Íme a HTC One bemutató videója:
Kapcsolódó cikkek
- Idén már az okostelefonok uralkodhatnak
- Mobilharc
- Okostelefonokhoz az ESET Mobile Security a legkomplexebb védelmi rendszer
- Ötszáz millió felett az androidos készülékek száma
- A Google megtanult magyarul: az androidos okostelefonok már magyarul is értenek
- Bemutatkozott a Meizu MX négymagos változata
- Május 3-án mutatkozik be a Galaxy S III
- Lencsevégen a HTC Golf
- Fizikai „Home” gombot és öt oszlopos menürendszert kap a Galaxy S III
- Tömérdek újdonság a Galaxy Note ebben a negyedévben érkező Android 4.0 frissítésében
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?
A No Fluff Jobs nemzetközi állásportál immár negyedik alkalommal elemzi a magyar, a lengyel, a cseh, a holland és az ukrán technológiai szektorban dolgozó nők fizetését, szakterületeit és készségeit, ám ezúttal más megközelítésből vizsgálta e témát. Elsősorban azt mérte fel, mikor kezdődött a nők érdeklődése e terület iránt, és kaptak-e támogatást céljaik megvalósításához. Az elemzés kitér a nemek közötti megkülönböztetésekre és egyenlőtlenségekre is.
Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája
Dömping árakkal, a hirdetési felületek leuralásával, tömegesen lehetetlenítheti el a hazai webáruházak működését a kínai e-kereskedő platform, a Temu. A csata még nem dőlt el, sürgős cselekvésre van szükség, különben megsínyli a hazai e-kereskedelmi piac jelentős része – figyelmeztet Szabó László a Growww Digital digitális marketing szakértője.
Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI
Az egészségügyi területen az adatok hiánya és költségessége korlátozza az MI fejlődését, különösen a bőrbetegségek esetén. A magyar MI fejlesztő csapat, az AIP Labs azonban létrehozott egy olyan fejlett, generatív MI-t, amely nemcsak tanul a meglévő forrásokból, hanem új adatokat is képes létrehozni, megkerülve a drága és nehezen beszerezhető címkézett adatok problémáját. Így szintetikus képeket tudnak alkotni olyan ritka bőrbetegségekről is, amelyekről jelenleg kevés információ áll rendelkezésre.
Magyar siker a bahreini Forma 1-en
A szezonnyitó Forma-1-es futam házigazdája, a Bahrain International Circuit (BIC) ma kiadott sajtóközleményében jelentette be, hogy a magyar Festipay készpénzmentes fizetés és integrált rendezvénymenedzsment szolgáltató cég által működtetett BIC PAY bevezetésével készpénzmentes fizetési rendszerre állnak át.
Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP
A kiválasztott felsőbbéves corvinusos hallgatók közép- és felsővezetők irányításával négy hónap alatt megismerhetik a banki vezetői kultúrát és mindennapokat.