Hackertámadások bénították meg cseh nagybankok szervereit

MTI Sajtóadatbank, 2013. március 7. 08:10

Széleskörű hackertámadás érte szerdán délelőtt a legnagyobb cseh kereskedelmi bankok, a jegybank és a prágai tőzsde internetes szervereit. A pénzintézetek egybehangzóan azt állítják, hogy az ügyfelek számlái és adatai nem voltak veszélyben.

A nyilvánosságra hozott információkból kitűnik, hogy a pénzintézetek portáljaira délelőtt kilenc óra után olyan nagyszámú hívás, kérés érkezett, hogy azok egy időre lebénultak, lefagytak és gyakorlatilag hozzáférhetetlenek, használhatatlanok voltak.

"Szolgáltatásaink kiesését külső támadás okozta, amely nemcsak a Ceská Sporitelnát érintette. A bank belső rendszerei nem sérültek meg, az ügyfelek számlái és adatai nem voltak veszélyeztetve" - közölte Marek Psenicny, a Ceská Sporitelna szóvivője. "Ügyfeleink adatai nem kerültek ki" - jelentette be Monika Klucová, a Komercní Banka szóvivője.

Hasonlóan nyilatkozott a Raiffeisenbank képviselője is. A kisebb csehországi bankokat - például az UniCreditBankot - a támadás egyelőre nem érintette.

Hasonló hackertámadás érte hétfőn és kedden a csehországi hírportálokat is, amelyek szolgáltatásait megszakították. Helyi megfigyelők szerint a mostani hackertámadás méretének nincs előzménye Csehországban.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05