Hackertámadások bénították meg cseh nagybankok szervereit
Széleskörű hackertámadás érte szerdán délelőtt a legnagyobb cseh kereskedelmi bankok, a jegybank és a prágai tőzsde internetes szervereit. A pénzintézetek egybehangzóan azt állítják, hogy az ügyfelek számlái és adatai nem voltak veszélyben.
"Szolgáltatásaink kiesését külső támadás okozta, amely nemcsak a Ceská Sporitelnát érintette. A bank belső rendszerei nem sérültek meg, az ügyfelek számlái és adatai nem voltak veszélyeztetve" - közölte Marek Psenicny, a Ceská Sporitelna szóvivője. "Ügyfeleink adatai nem kerültek ki" - jelentette be Monika Klucová, a Komercní Banka szóvivője.
Hasonlóan nyilatkozott a Raiffeisenbank képviselője is. A kisebb csehországi bankokat - például az UniCreditBankot - a támadás egyelőre nem érintette.
Hasonló hackertámadás érte hétfőn és kedden a csehországi hírportálokat is, amelyek szolgáltatásait megszakították. Helyi megfigyelők szerint a mostani hackertámadás méretének nincs előzménye Csehországban.
Kapcsolódó cikkek
- Hacker-csalikat rakott ki a a Deutsche Telekom a kibertámadások ellen
- Biztonságos mobilokat kapnak a német politikusok
- Repülőtereken kockázatos a wifi használata
- Peking: a kínai védelmi tárcát érő hackertámadások kétharmada amerikai
- Hackertámadás - A Transparency International Magyarország az egyik célpont
- Magyarországon két nagy civil szervezetet ért biztosan hackertámadás
- Kiberbűnözés: óvintézkedések nélkül bárki áldozat lehet
- Tavaly 8,1 milliárd jen kárt okoztak internetes csalók Tokióban
- Obama-rendelet a létfontosságú infrastruktúra kiberbiztonságának megerősítéséről
- Hacker törte fel a Bush exelnöki család levelezését
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.