Jön a tabletkorszak?

Czipperer Dia, 2013. március 7. 14:09

Egyre többen rendelkeznek táblagépekkel, a második negyedév elejére 300 ezer tablettulajdonos is lehet a KutatóCentrum szerint. A Tablet Report felmérésből az is kiderül, mire használják leginkább a masinát

A táblagépeket egyértelműen nem a tini korosztály használja – ezt a KutatóCentrum Tablet Report felmérése is alátámasztja, ugyanis leggyakrabban a 25-44 közötti korosztály, és ezen belül is a magasabb státuszúak rendelkeznek ilyen eszközzel. A 2012 harmadik negyedéves eredményeiből az is kerül, hogy főleg férfiak használják.

 
Úgy tűnik, a táblagépek népszerűbbek az e-book olvasóknál. A 18-54 év közötti korosztály 5%-ának van táblagépe, és csupán 3%-nak van e-book olvasója. Ez talán nem is meglepő, hiszen az előbbin szintén lehet e-könyveket olvasni. A felmérés egyébként rá is mutat arra, hogy a többség olvasásra használja készülékét.
 
A tableteket leginkább e-mailek, hírek olvasására, valamint információkeresésre használjuk, de nem ritka az elektronikus könyvek olvasása, a filmnézés, vagy a játék sem. Kevésbé jellemző viszont a film- vagy zeneletöltés, a dokumentumok szerkesztése, illetve a chatelés” – mondta Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője.
 
Barcza Enikő szerint, ha a vásárlási terveket is figyelembe vesszük, akkor a második negyedévre megduplázódhat a táblagépek és a e-book olvasók száma. Bár a növekedési ütem igen gyors, azért ott még nem tartunk, hogy a laptop helyét és szerepét is átvegyék. Az adatok is ezt igazolják: míg a notebookkal rendelkezők háromnegyede kapcsolja be minden nap készülékét, addig a táblagépek tulajdonosainak kevesebb, mint fele (46%-a). 
 
Eltérő felhasználó szokások
 
A használati szokások tekintetében azonban egyértelműen látszik, hogy a táblagépek újabb szintre emelik a mobilitást. A laptopokat inkább otthonunkban használjuk, és hordozhatóságát itt élvezzük, addig a tableteket bár otthon is használjuk, gyakrabban vesszük elő utazás közben is (38%).
 
A napszakokat tekintve pedig inkább a munkaidő utáni, nyugodtabb időszak jellemző, ami Dén Mátyás András, a Táblamagazin.hu-t üzemeltető Opinion Leaders Kft. Ügyvezetője szerint a „hirdetések befogadására alkalmasabb környezetet biztosít”.
 
 Inkább kikapcsolódásra, pihenés közben használjuk
 
Számít az ár
 
A legnépszerűbb márkák között az Apple és a Samsung szerepel – ezeket főként azok keresik, akik nem rendelkeznek ilyen készülékkel, és főként a karácsonyi időszakban nő meg a kereslet irántuk. A táblagéppel rendelkezők körében főként az alacsonyabb árkategóriájú gépek dominálnak.
 
Ezt igazolják a több mint 10 éves múltra visszatekintő Depo.hu ár-összehasonlító oldal tapasztalatai is. „Tavaly folyamatosan nőtt az érdeklődés a tabletek iránt, a karácsonyi időszakban pedig nagyjából minden tizedik látogatónk ezt az eszközt kereste. A tábla PC-k között egyértelműen az olcsóbb modellek voltak a legnépszerűbbek, a lista élén egyébként hónapokon át egy már 20 ezer forintért megvásárolható modell szerepelt” – mondta Szabari László, a Depo.hu vezetője.
 
Új korszak kezdete?
 
És bár az adatokból láthattuk, hogy nő a kereslet irántuk – igaz, egyelőre még csak egy bizonyos szegmens használja –, a PC-ket, és főként a notebookokat nehéz kiütni a nyeregből. Tény, hogy az asztali PC-ket is sikerült lekörözniük a notebookoknak, így minden esély meg van rá, hogy néhány éven múlva létjosogsultsága lesz a „tabletkorszaknak”.
 

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

A No Fluff Jobs nemzetközi állásportál immár negyedik alkalommal elemzi a magyar, a lengyel, a cseh, a holland és az ukrán technológiai szektorban dolgozó nők fizetését, szakterületeit és készségeit, ám ezúttal más megközelítésből vizsgálta e témát. Elsősorban azt mérte fel, mikor kezdődött a nők érdeklődése e terület iránt, és kaptak-e támogatást céljaik megvalósításához. Az elemzés kitér a nemek közötti megkülönböztetésekre és egyenlőtlenségekre is.

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

Dömping árakkal, a hirdetési felületek leuralásával, tömegesen lehetetlenítheti el a hazai webáruházak működését a kínai e-kereskedő platform, a Temu. A csata még nem dőlt el, sürgős cselekvésre van szükség, különben megsínyli a hazai e-kereskedelmi piac jelentős része – figyelmeztet Szabó László a Growww Digital digitális marketing szakértője.

2024. március 6. 13:05

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

Az egészségügyi területen az adatok hiánya és költségessége korlátozza az MI fejlődését, különösen a bőrbetegségek esetén. A magyar MI fejlesztő csapat, az AIP Labs azonban létrehozott egy olyan fejlett, generatív MI-t, amely nemcsak tanul a meglévő forrásokból, hanem új adatokat is képes létrehozni, megkerülve a drága és nehezen beszerezhető címkézett adatok problémáját. Így szintetikus képeket tudnak alkotni olyan ritka bőrbetegségekről is, amelyekről jelenleg kevés információ áll rendelkezésre.

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

A szezonnyitó Forma-1-es futam házigazdája, a Bahrain International Circuit (BIC) ma kiadott sajtóközleményében jelentette be, hogy a magyar Festipay készpénzmentes fizetés és integrált rendezvénymenedzsment szolgáltató cég által működtetett BIC PAY bevezetésével készpénzmentes fizetési rendszerre állnak át. 

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

A kiválasztott felsőbbéves corvinusos hallgatók közép- és felsővezetők irányításával négy hónap alatt megismerhetik a banki vezetői kultúrát és mindennapokat. 

2024. február 20. 11:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09