A Fujitsu tenyérvéna-mintázatot használ személyazonosításra
A Fujitsu PalmSecure használatakor a kéz a személyazonosítás eszköze. Nincs szükség bankkártyára, megjegyzendő kódra vagy PIN-számra, ujjlenyomatra, sem bonyolult és drága íriszbeolvasásra. A felhasználó egyszerűen és minden kétséget kizáróan tenyerével igazolhatja személyazonosságát.
Az elektronikus személyazonosító technológiákkal (pl. lapka és PIN) való visszaélés több millió dolláros problémát jelent a bankok és a kormányzati szervek számára világszerte. A tenyér oxigénmentes hemoglobint tartalmazó ereinek egyedi mintázatát leolvasó Fujitsu PalmSecure segítségével másodpercek alatt elvégezhető a tenyerét az érzékelő fölé tartó személy azonosítása.
A Fujitsu PalmSecure technológia működése
A Fujitsu PalmSecure a tenyér egyedi vénamintázatát olvassa be. Mivel a vénák a testen belül találhatók és sokféle, magas bizonyossági szintet garantáló, egyedi jellemzővel rendelkeznek, a személyazonosság hamisítása szinte lehetetlen. Az iparágvezető személyazonosítási pontosságot és alacsony hamis találati arányt nyújtó, nem-invazív, érintkezésmentes leolvasóeszköz könnyen kezelhető, és használata gyakorlatilag mindenki számára lehetséges. Az érintkezésmentes jelleg a kórokozók és betegségek kézzel történő terjesztését is megakadályozza.
A felhasználó tenyérereiben áramló oxigénmentes hemoglobin elnyeli a PalmSecure tenyérvéna-olvasó egysége által kibocsátott közel infravörös sugarakat. Az egyedi algoritmus digitalizált biometrikus sablonná alakítja az egység által a tenyér ereiről készített képet, és összehasonlítja azt az előregisztrált sablonok adatbázisának tartalmával. Ha tökéletes egyezést talál, a személyazonosítás sikeres.
Releváns alkalmazási területek
· Légi közlekedés: fizikai belépés a repülőgép fedélzetére
· Repülőterek: beléptető megoldások
· Gépkocsihasználat: lopásmegelőzés, szolgáltatáshozzáférés
· Bank: ATM-készpénzfelvétel, infrastruktúra-hozzáférés, online bankszolgáltatások
· Adatközpont: infrastruktúra-védelem, beléptetés
· Nagyvállalatok: belépés és egyszeres bejelentkezés (SSO) az IT-infrastruktúrába, fizikai beléptetés, munkaidő- és jelenlét-nyilvántartás
· Szórakoztatóipar: beléptető megoldások kaszinókba, edzőtermekbe, luxushajókra
· Kormányzat: betegazonosítás, társadalombiztosítás, személyazonosítás, adóigazgatás
· Ipar: beléptető megoldások, munkaidő- és jelenlét-nyilvántartás
· Kiskereskedelem: pénztárvezérlés és -hozzáférés, készpénz nélküli fizetés
· Felhő: biztonságos hozzáférés a felhőhöz
A Fujitsu PalmSecure érintkezésmentes tenyérvéna-azonosító technológia jellemzői
· Kis méret: 35×35×27mm
· Gyors azonosítás: 1 másodpercen belül
· Széles hőmérsékleti tartomány működés közben: max. 60°C – sokféle szabad téri alkalmazási lehetőség
· Sokoldalú csatlakozás: USB csatlakozás vagy közvetlen beágyazás az asztali gép billentyűzetébe
· Globális műszaki támogatás: dedikált PalmSecure támogató webhely
· Egyediség: a vénamintázat mindenkinél egyedi és részletes tulajdonságokat tartalmaz1
· Pontosság: a fejlett illesztő algoritmus magas szintű pontosságot garantál2
· Egyetemes alkalmazás: gyakorlatilag bárki által használható technológia
· Sokoldalúság: sokféle területen könnyen alkalmazható
· Higiénia: az érintkezésmentes jelleg eloszlatja a higiéniával kapcsolatos aggályokat
· Nem invazív: a könnyen kezelhető felhasználói felület nagyfokú felhasználói elfogadottságot eredményez
· Megbízhatóság: gyakorlatban bevált technológia beépített hamisítás elleni védelemmel
· Tanúsítás: a PalmSecure Common Criteria Certification EAL 2 tanúsítást kapott a BSI német információbiztonsági hivataltól
Kapcsolódó cikkek
- Fujitsu STYLISTIC M702 üzleti táblagép fokozott igénybevételre
- Új Fujitsu kijelzők: Tisztább és részletgazdagabb kép
- Rugalmas és méretezhető Fujitsu CELVIN NAS szerverek
- Jövőre felkészített technológiákkal érkezik a Fujitsu X Line PC-család
- Fujitsu Eco Track az energiafogyasztás kézben tartásához
- A Fujitsu FlexFrame következő generációja SAP HANA infrastruktúrához
- Fujitsu adatbiztonsági célgép a költséghatékony növekedésért
- A Fujitsu kibővíti flashtároló-portfólióját és -stratégiáját
- Négy új Fujitsu Windows 8 alapú notebook és tablet
- ELO és SecDocs: biztonságos elektronikus dokumentumkezelés egy kattintással
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.