A Fujitsu tenyérvéna-mintázatot használ személyazonosításra

forrás: Prím Online, 2013. március 11. 12:03

A Fujitsu PalmSecure használatakor a kéz a személyazonosítás eszköze. Nincs szükség bankkártyára, megjegyzendő kódra vagy PIN-számra, ujjlenyomatra, sem bonyolult és drága íriszbeolvasásra. A felhasználó egyszerűen és minden kétséget kizáróan tenyerével igazolhatja személyazonosságát.

A Fujitsu bejelentette a PalmSecure technológiára épülő innovatív személyazonosító megoldások piaci bevezetését. A PalmSecure a felhasználó egyedi tenyérvéna-mintázatát használja a személyazonosság-lopás megelőzésére. A Fujitsu PalmSecure technológia a felhasználó tenyérvéna-mintázatának érintkezés nélküli beolvasásával elvégzi a személyazonosítást, ami biztonságosabb, csalásbiztosabb és könnyebben kezelhető a hagyományos személyazonosító módszereknél (pl. lapka és PIN). A Fujitsu PalmSecure bemutatására a hannoveri CeBIT-en került sor.

Az elektronikus személyazonosító technológiákkal (pl. lapka és PIN) való visszaélés több millió dolláros problémát jelent a bankok és a kormányzati szervek számára világszerte. A tenyér oxigénmentes hemoglobint tartalmazó ereinek egyedi mintázatát leolvasó Fujitsu PalmSecure segítségével másodpercek alatt elvégezhető a tenyerét az érzékelő fölé tartó személy azonosítása.

A Fujitsu PalmSecure technológia működése

A Fujitsu PalmSecure a tenyér egyedi vénamintázatát olvassa be. Mivel a vénák a testen belül találhatók és sokféle, magas bizonyossági szintet garantáló, egyedi jellemzővel rendelkeznek, a személyazonosság hamisítása szinte lehetetlen. Az iparágvezető személyazonosítási pontosságot és alacsony hamis találati arányt nyújtó, nem-invazív, érintkezésmentes leolvasóeszköz könnyen kezelhető, és használata gyakorlatilag mindenki számára lehetséges. Az érintkezésmentes jelleg a kórokozók és betegségek kézzel történő terjesztését is megakadályozza.

A felhasználó tenyérereiben áramló oxigénmentes hemoglobin elnyeli a PalmSecure tenyérvéna-olvasó egysége által kibocsátott közel infravörös sugarakat. Az egyedi algoritmus digitalizált biometrikus sablonná alakítja az egység által a tenyér ereiről készített képet, és összehasonlítja azt az előregisztrált sablonok adatbázisának tartalmával. Ha tökéletes egyezést talál, a személyazonosítás sikeres.

Releváns alkalmazási területek
·    Légi közlekedés: fizikai belépés a repülőgép fedélzetére
·    Repülőterek: beléptető megoldások
·    Gépkocsihasználat: lopásmegelőzés, szolgáltatáshozzáférés
·    Bank: ATM-készpénzfelvétel, infrastruktúra-hozzáférés, online bankszolgáltatások
·    Adatközpont: infrastruktúra-védelem, beléptetés
·    Nagyvállalatok: belépés és egyszeres bejelentkezés (SSO) az IT-infrastruktúrába, fizikai beléptetés, munkaidő- és jelenlét-nyilvántartás
·    Szórakoztatóipar: beléptető megoldások kaszinókba, edzőtermekbe, luxushajókra
·    Kormányzat: betegazonosítás, társadalombiztosítás, személyazonosítás, adóigazgatás
·    Ipar: beléptető megoldások, munkaidő- és jelenlét-nyilvántartás
·    Kiskereskedelem: pénztárvezérlés és -hozzáférés, készpénz nélküli fizetés
·    Felhő: biztonságos hozzáférés a felhőhöz

A Fujitsu PalmSecure érintkezésmentes tenyérvéna-azonosító technológia jellemzői
·    Kis méret: 35×35×27mm
·    Gyors azonosítás: 1 másodpercen belül
·    Széles hőmérsékleti tartomány működés közben: max. 60°C – sokféle szabad téri alkalmazási lehetőség
·    Sokoldalú csatlakozás: USB csatlakozás vagy közvetlen beágyazás az asztali gép billentyűzetébe
·    Globális műszaki támogatás: dedikált PalmSecure támogató webhely
·    Egyediség: a vénamintázat mindenkinél egyedi és részletes tulajdonságokat tartalmaz1
·    Pontosság: a fejlett illesztő algoritmus magas szintű pontosságot garantál2
·    Egyetemes alkalmazás: gyakorlatilag bárki által használható technológia
·    Sokoldalúság: sokféle területen könnyen alkalmazható
·    Higiénia: az érintkezésmentes jelleg eloszlatja a higiéniával kapcsolatos aggályokat
·    Nem invazív: a könnyen kezelhető felhasználói felület nagyfokú felhasználói elfogadottságot eredményez
·    Megbízhatóság: gyakorlatban bevált technológia beépített hamisítás elleni védelemmel
·    Tanúsítás: a PalmSecure Common Criteria Certification EAL 2 tanúsítást kapott a BSI német információbiztonsági hivataltól

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05