Még több MÁV-kocsiban lesz Wi-Fi

Bővül az InterCity és elővárosi vonatok köre

Czipperer Dia, 2013. március 14. 14:44

Még több vonaton lesz elérhető az ingyenes Wi-Fi, így évente akár ötmillió utas veheti igénybe a szolgáltatást. A MÁV-Start Zrt. a fejlesztésekről és a további tervekről sajtótájékoztatón számolt be.

A MÁV-Start Zrt. nem titkolt célja a versenyképes növekedés, amelyhez az is hozzátartozik, hogy az InterCity és az elővárosi vonatokon a Wi-Fi lefedettséget 100%-osan elérhetővé tegyék. A munkálatok folyamatosan zajlanak, így a kitűzött cél egyre közelebb kerül az utasokhoz is.

 

A mai sajtótájékoztatón Ungvári Csaba, a vasúttársaság vezérigazgatója és Rékasi Tibor, a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgató-helyettese számolt be arról, hol tart most a mobil szélessáv-lefedettség.

 

Ungváry Csaba (balra) és Rékasi Tibor (jobbra)

 

A mai napon újabb 31 internetezésre alkalmas vasúti kocsi lép be a sorba – a bővítésnek köszönhetően mától a budapesti, váci, szobi, újszászi, ceglédi, szolnoki és pécsi utasok egy része is internetezhet a vonatokon –, a cél pedig mind a 735 érintett jármű wi-fivel történő felszerelése. Minden érintett kocsi, illetve motorvonat munkálatait várhatóan július 30-ig fejezik be a műhelyekben, így naponta csaknem nyolcszáz közlekedő vonaton lesz elérhető a legújabb fejlesztés.

 

Ha mindez megtörténik, akkor e tekintetben a MÁV-Start Zrt. élvonalbeli szerepet tölt majd be Európában, hiszen – ahogy Ungvári Csaba elmondta, a környező országokban nincs még egy olyan vasúttársaság, amely ilyen mértékű lefedettséget biztosítana.

 

A vonatokon elérhető szolgáltatással minden munkához, kapcsolattartáshoz szükséges oldalt elérhetnek az utazók, viszont – értelemszerűen – a különféle letöltő, videómegosztó oldalakhoz nem férhetnek hozzá.

 

A MÁV-Start és a T-Systems Magyarország munkája olyannyira közös e tekintetben, hogy a MÁV gépészeti munkatársai is dolgoznak azon, hogy a kocsikban elérhető legyen a szolgáltatás. A szerelési munkálatokat ugyanis a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. illetve a Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft. végzi.

 

Ungvári Csaba úgy nyilatkozott a folyamatosan zajló fejlesztésekről, hogy szeretnék, ha az utasok számára az utazás élmény lenne, valamint azt, ha ezt az időt minél hasznosabban és kényelmesebben tudnák eltölteni – ennek egy fontos része az ingyenes wi-fi szolgáltatás.

 

Egy próbaszerelvényen volt lehetőség kipróbálni a szolgáltatást

 

Felmerült a kérdés, hogy vajon mennyibe kerül mindez? Hiszen nem csak a fejlesztésekről beszélünk, hanem a beszerelési munkálatokról, valamint a szolgáltatás rendelkezésre állásáról is.  Ungvári Csaba elmondta, hogy a fejlesztések értéke körülbelül 100 millió forint – ebben a munkatársak ideje is benne van –, valamint a szolgáltatásnak van havidíja is (4260 forint), amelyet kocsinként fizet a MÁV – tette hozzá Rékasi Tibor.

 

A járművekben igénybevehető szolgáltatás maximális sávszélessége kocsinként 7,2 Mbps, ami felveti a kérdést, hogy vajon mennyi a garantált? Erről kérdeztem Rékasi Tibort, aki elmondta, hogy a minimum sebesség igazából csak egy technikai paraméter, ami 14 Kbps. Ez azt jelenti, hogy a rendszert úgy tervezték, hogy egy átlagosan jó internetelérési élményt tudjanak mindenkinek nyújtani. „Ha óriási csúcsforgalom van, akkor kicsit lassabb lesz, de a tesztek során azt sikerült bizonyítani, hogy a pénteki-vasárnapi csúcsok alatt is mindenki kielégítő módon tudott internetezni” – tette hozzá. Azért nem engedélyezik a nagy sávszélességet igénylő videómegosztó oldalakat, hogy mindenki számára folyamatos szolgáltatást biztosítsanak.

 

Azért lássuk be, a 14 Kbps nem tűnik túl soknak, így felvetődött bennem a kérdés, vajon nem fordul elő csúcsforgalomban – amikor a hálózat egyébként is túlterhelt –, hogy szétkapcsol az internet? Ennek kapcsán kifejtette, hogy a szolgáltatás 90 %-os elérési garanciát biztosít, ami azt jelenti, hogy a wi-fin túl már 3G-s mobilinternethez kapcsolódnak, így csak olyan helyeken fordulhat elő a szétkapcsolás veszélye, ahol nincsen mobilinternet lefedettség, vagy alagutakban – de 10-15 másodperc után automatikusan frissül az adott oldal.

 

Az eddigi tapasztalatok és mérések az utasok elégedettségét igazolják, és azt, hogy egyre többen veszik igénybe a szolgáltatást. A járművek köre folyamatosan bővül, bár a gyorsvonatok kérdésében még nem született döntés, de az említett járatokon júliustól teljes mértékben élvezhetik majd az utasok a vezetéknélküliséget.

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

CES 2023,2024 és a többi: innováció egész évben

Messziről indítja gondolatait amerikai tudósítónk, Laszlo Horvath, aki még nem írta ki magából az év elejei CES-élményeket, amiket a folyamatosan érkező hírlevelek is folyamatosan frissítenek. A sivatagi eső vagy a nyárson körbekínált hús mind elvezetnek a technológiához, ami a egyrészt a CES-nek központi témája, másrészt (s egyben) a környezete is. Az írás hosszú, javasoljuk olvasóinknak döljenek hátra, és élvezzék! 

2023. május 22. 22:25

A Delta az Apple termékek hivatalos rendszerintegrátora lett

A Delta Technologies Nyrt. 100%-os leányvállalata az elsők között szerzett rendszerintegrátorként AAR (Apple Authorised Reseller) minősítést. Az Apple termékek hatékonyabb hazai támogatásának érdekében a Delta Systems Kft. stratégiai megállapodást kötött az Apple termékek magyarországi hivatalos disztribútorával, az Apcom Hungary Kft-vel.  

2023. május 15. 17:03

Megjelent a Magyar Telekom 2022. évről szóló fenntarthatósági jelentése

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia második évét zárta a Magyar Telekom. A 2022. évi eredményekről a friss Fenntarthatósági jelentésében számol be a vállalatcsoport.

2023. május 9. 15:41

Stronger together! RSAC2023

Gyakorlatilag a Digital Media Hungaryvel egyidőben nyitotta meg a kapuit a kiberbiztonság legfontosabb nemzetközi eseménye, a szépséges San Francisco Moscone Centerében évente megrendezett RSA Conference.  

2023. április 26. 15:55

Öt árulkodó jel, hogy csalás áldozatai lettünk – mit tegyünk ezután?

Számtalan csaló jelent meg a kibertérben, akik csak arra várnak, hogy ellopják a felhasználók személyazonosságát és pénzét, akik ezt sokszor észre sem veszik. Az ő leleményességük, a mi hiszékenységünk, valamint a gyenge vállalati biztonsági megoldások együttesen teszik az online csalásokat egy több milliárd dollárt érő kihívássá. A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) szerint 2021-ben az amerikai fogyasztók összesen közel 6 milliárd dolláros kárt szenvedtek el online csalások miatt, ami 70 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az ESET kiberbiztonági szakértői összegyűjtötték azokat az intő jeleket, amelyek segítenek időben felismerni az átveréseket.

2023. április 26. 12:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a legnagyobb webáruházak rangsora

2023. május 23. 20:10

Új fizetési kapu magyar e-kereskedőknek

2023. május 18. 12:49

Nem törődünk eléggé online adataink védelmével

2023. május 8. 15:39

Új keresőt fejleszt a Google

2023. április 24. 20:01