A digitális reklámpiac 14%-kal nőtt 2012-ben

forrás: Prím Online, 2013. március 28. 09:14

A kedvezőtlen gazdasági környezet és a reklámpiac csökkenése ellenére 14%-kal nőtt a hazai digitális reklámpiac 2012-ben, nagysága elérte a 35,65 milliárd forintot.

Az IAB Hungary megbízásából a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft (PwC) végezte el idén is a digitális reklámköltések felmérését, a munkában közreműködött a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) Online szekciója.

Az IAB Adex 2012 felmérés átfogó, alapos és kontrollált módszertannal kíván pontos képet adni a digitális reklámköltések alakulásáról.

A hazai piaci folyamatok összhangban vannak az európaiakkal, folyamatos a digitális reklámköltések növekedése.
Itthon továbbra is a display szegmens a legnagyobb. 2012-ben az előző évhez képest a hazai és nemzetközi szereplőket egyaránt magába foglaló szegmens 12%-kal növekedett, a teljes költéshez viszonyított részaránya azonban így kis mértékben csökkent.  A teljes digitális költés növekedéséhez legnagyobb mértékben a továbbra is dinamikusan bővülő search szegmens (search és non-display PPC rendszerek) járult hozzá, ami így nem csupán abszolút értékben, de piaci részarányát tekintve is tovább erősödött.
A listing szegmens stagnált, azon belül az ár-összehasonlító kivételével a többi alszegmens csökkent.
Az email marketingre fordított költések most először csökkentek, a mobil reklámozás ellenben töretlen dinamikával növekszik.



A digitális reklámköltésekre vonatkozó 2012-es net-net adat a Magyar Reklámszövetség reklámköltési összesítésének részeként fog megjelenni.
 

Kulcsszavak: marketing reklám IAB-hu IAB

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így vásárolunk iskolakezdéskor

Iskolakezdési időszakban felpörög a kereskedelem, mindenhol megnő a tanévre szükséges eszközök iránti kereslet és ezzel együtt az árak is.* Tavaly augusztusban a KSH adatai szerint kismértékben nőttek a fogyasztói árak, majd szeptemberben jelentősen emelkedtek. 

2019. augusztus 20. 12:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

2019. augusztus 19. 09:35

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53
online sportfogadás