Megváltozott fogyasztói szokások a piaci résztvevők szemszögéből

forrás: Prím Online, 2013. május 13. 08:21

Június 12-én rendezi meg az MMSZ az éves marketing konferencia első állomását, aminek alapkoncepciója a megváltozott fogyasztási szokásokat a marketing és kommunikációs szakma elismert képviselői szemszögéből bemutatni. A résztvevők első kézből származó információval gazdagodhatnak, ami jelentős versenyelőnyhöz juttathatja őket saját szektorukban.

A konferencián különféle területek szakmai képviselői tartanak előadásokat vagy prezentálják egy-egy kutatás, felmérés eredményeit, továbbá kerekasztal-beszélgetések keretében foglalkoznak szorosan kapcsolódó témákkal is. Piackutató intézetek, ügynökségek, sajtóorgánumok és multinacionális vállalatok elismert szakértői nyilatkoznak azokról a megváltozott fogyasztói szokásokról, amik az eddig megszokottól merőben eltérő üzleti modellt vagy marketing tevékenységet követelnek meg.


A vállalati szektort alkotó cégek zöme hajlamos a saját folyamataiba temetkezni, ezért a vezetők gyakran észre sem veszik a megváltozott piaci helyzeteket, fogyasztói magatartásokat, csak abban az esetben, amikor ezek már számokban kifejezhetőek, pl. az eladások visszaesésében. A hétköznapi élethez hasonlóan szükség van alkalmanként kilépni a napi rutinból, és felülvizsgálni, adott esetben átértékelni az irányadó marketing tevékenységet. Erre a legjobb példát a start-up vállalatok adják, hiszen az üzleti világban való sikerüket az innovatív megoldásoknak és a proaktív gondolkodásnak köszönhetik. E vállalatok vezetői folyamatosan a célközönség igényeit, szokásait kutatják, és azok változásait igyekeznek megjósolni.


Egy hazai marketingvezetőnek érdemes lenne hetente egy alkalommal valamely start-up vezetőjével kötetlen szakmai beszélgetést folytatnia, így friss információhoz és egy olyféle proaktív szemlélethez jutna, ami által inkább trendeket teremtene, sem minthogy a fogyasztók, illetve a piac változásaira reagálna. Az efféle szakmai látókör-szélesítésre ritkán adódik lehetősége az elfoglalt szakembereknek, éppen ezért kerül megrendezésre az éves marketing konferencia.


További információ a 23. Országos Marketing Konferenciáról a következő linken található: http://www.marketingkonferencia.hu/
 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az informatikusok 30%-a egyáltalán nem fél attól, hogy elveszíti munkáját

Az IThon.info információs platform felmérésében közel 1000 informatikus vett részt, és mondta el véleményét a  koronavírus munkában tapasztalt hatásáról.

2020. április 7. 15:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Már elérhetők az államilag támogatott kurzusok a Codecoolnál

2020. április 7. 16:51

Több millióan kaphatnak ingyenes online védelmet áprilistól

2020. március 31. 12:57

Hogyan legyenek a gyerekek és a tanárok biztonságban a digitális oktatás ideje alatt is?

2020. március 25. 10:43

Hasznos tippek, hogy előnyünkre fordítsuk a bezártságot!

2020. március 24. 16:55
online sportfogadás