Az Y-generáció digitális identitása

Czipperer Dia, 2013. május 15. 11:16

„70-80%-ban az vagyok, ami az interneten látszik rólam” így gondolja az Y-generáció a BGF Kutatóközpont felmérése szerint. Csupán 20-30%-ban fontos számukra, mit gondolnak róluk mások. Érdekes ellentmondásokra is fény derült a kutatás során.

Dr. Fehér Katalin (lásd a képen), a Budapesti Gazdasági Főiskola Kutatóközpontjának tudományos főmunkatársa több felsőoktatási intézmény felsőbb éves hallgatójának bevonásával végezte kutatását (mélyinterjús vizsgálat), melynek során arra kereste a választ, mennyire tudatosan építi a fiatal generáció digitális identitását, mielőtt kilép a „nagybetűs” életbe. Vagyis, hogyan van jelen a neten, milyen eszközökkel kommunikál, és mennyire tudatosan, ellenőrzi-e megjelenését, vannak-e már negatív tapasztalatai.

 

Az önazonosság nagyon fontos számukra, saját maguk szeretnének kialakítani egy képet magukról, ám az sem elhanyagolható, hogy mások mit gondolnak róluk, milyen kommentek olvashatók róluk, milyen képeken jelölik be őket a közösségi oldalakon.

 

Sokan gondolják úgy a fiatalok közül, hogy „ami nincs az interneten, az nem is létezik”. Ám többen is tapasztalták már közülük, hogy a netes tartalmakkal könnyen visszaélhetnek, így egyre többen törekednek a rejtőzködésre, ami érdekes ellentmondást mutat a fentebbi felvetéssel.

 

Ez utóbbi abból adódik, hogy sokuknak van már valamilyen negatív tapasztalata ezen a téren, vagy saját maga esett áldozatul, vagy környezetében történt hasonló. Gondolok itt a fényképek illegális felhasználására, identitáslopásra. Ezért inkább próbálnak óvatosak lenni ezen a téren.

 

Sokan például úgy vélik, az a legjobb megoldás, ha törlik az éterből diákprofiljukat, és egy teljesen újat hoznak létre. Mások úgy vélik, a munkaerőpiacra belépve egyáltalán nem lesz idejük az online jelenlétre.

 

Bár jelenleg az tapasztalható, hogy a fiatalok digitális tevékenysége a napi eseményekhez kötött, kevésbé tudatos a jövőt illetően.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nagyon megugrott a szakmunkára jelentkezők száma

Intenzív évet zárt tavaly az álláshirdetési és - keresési piac. A jelentkezők száma közel tizedével emelkedett az előző évhez képest, míg a cégek automatizálási szándéka magasabb fordulatszámra kapcsolt. Az év jellemző tendenciáinak markáns eleme, hogy a munkáltatók nyitottabbá váltak az atipikus foglalkoztatási formákra. 

2020. január 18. 14:07

A Microsoft 2030-ra karbon-negatívvá válik

Ambiciózus célt jelentett be a Microsoft, amelynek értelmében előbb csökkentik majd teljesen eltüntetik ökológiai lábnyomukat. Így 2030-ra a Microsoft karbon-negatív lesz, és 2050-re annyi szén-dioxidot fog eltávolítani a környezetből, mint amennyit az 1975-ös alapítása óta közvetlenül vagy közvetve az elektromos fogyasztása által kibocsátott. A vállalat redmondi központjában Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója, Brad Smith elnök, Amy Hood, pénzügyi igazgató, és Lucas Joppa, környezetvédelmi igazgató együtt jelentették be a vállalat új céljait és azt a részletes tervet, ami a vállalatot karbon-negatívvá fogja tenni.

2020. január 18. 10:05

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Így válthatja le személyi igazolványunkat, útlevelünket egy okostelefon

2020. január 16. 14:39

Újra fesztiváloznak a marketingesek

2020. január 9. 08:01

Digitális biztonsági trendek 2020-ban a Sophos szerint

2020. január 3. 11:44

2020: az adatok évtizedének kezdete

2019. december 27. 10:55
online sportfogadás