Reklámadó – a szakmai szövetségek egyeztetést javasolnak

Czipperer Dia, 2013. május 27. 16:44

A szakmai szövetségek álláspontja szerint a „reklámadó” néven bejelentett és a médiaszektorra kivetni tervezett adó hatásai egyelőre beláthatatlanok mind a szektor, mind pedig a közönség számára, és az rendkívüli mértékben érinti az egyébként is nehéz helyzetben lévő kommunikációs iparágat.

A médiaszektor, mint a véleményformálás, a véleménynyilvánítás alapvető fontosságú iparága évek óta súlyos helyzetben van, amit az is jelez, hogy a szektor az elmúlt öt évben reklámbevételeinek több mint harmadát elveszítette.

 

 
 
A tervezetben szereplő adókötelezettség a fentiek ismeretében a médiaszektor munkahelyteremtő képességét, beruházási, kutatás-fejlesztési tevékenységét, társadalmi szerepét, végső soron pedig alapvető társadalmi feladatainak ellátását veszélyeztetné a hazai tartalomelőállítás
helyzetének nehezítése mellett. A tervezett adófizetési kötelezettség így nem csupán a médiaszektor működését érintené alapvetően, hanem káros hatásai a teljes kommunikációs iparágra és ezen felül a kapcsolódó iparágakra is kiterjednének.
 
 
A teljes kommunikációs iparágat tömörítő szakmai szövetségek emiatt egyeztetést javasolnak a Kormánynak abból a célból is, hogy a jogalkotó számára információt adhassanak a médiaszektor valós helyzetéről, valamint azon hatásokról, amelyek a tervezett adó bevezetése nyomán a magyar gazdaság teljesítőképességére is negatív következményekkel járhatnak és végső soron a gazdasági növekedés esélyeit rontják.
 
 
Szervezetek:
 
 
Magyar Reklámszövetség
Direkt és Interaktív Marketing Szövetség
Interactive Advertising Bureau (IAB) Hungary
Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete
Magyar Közterületi Reklámszövetség
Magyar Lapkiadók Egyesülete
Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége
Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete
Piackutatók Magyarországi Szövetsége
Professzionális Piackutatók Társasága
Reklám Világszövetség Magyar Tagozat
Főszerkesztők Fóruma

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így vásárolunk iskolakezdéskor

Iskolakezdési időszakban felpörög a kereskedelem, mindenhol megnő a tanévre szükséges eszközök iránti kereslet és ezzel együtt az árak is.* Tavaly augusztusban a KSH adatai szerint kismértékben nőttek a fogyasztói árak, majd szeptemberben jelentősen emelkedtek. 

2019. augusztus 20. 12:55

Különleges tájak lakóit kapta lencsevégre a Huawei és a PetersPlanet

„Perui portrék” címmel nyitott mobilfotó-kiállítást a Huawei és a Petersplanet. Az elszigetelt közösségekben élő, quechua őslakosokat bemutató alkotásokat Szűcs Péter, a Petersplanet.travel utazási magazin alapítója készítette a vállalat legújabb csúcskészüléke, a P30 Pro segítségével. A 12 képből álló tárlat különlegessége, hogy ez a művész első, kizárólag mobiltelefonnal készített portrékból álló kiállítása. A tárlat szeptember 19-ig látogatható a Deák Palotában.

2019. augusztus 20. 12:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

2019. augusztus 19. 09:35

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53
online sportfogadás