Egyre nő a munkavállalók igénye a közösségi alkalmazásokra

forrás: Prím Online, 2013. május 28. 15:14

Az Ipsos és a Microsoft 9908, legalább százfős vállalatnál tevékenykedő munkavállaló véleményére épülő közös kutatása megállapította, hogy az alkalmazottak közel fele úgy gondolja, hogy a közösségi alkalmazások fokozzák hatékonyságukat. Ezzel szemben a vállalatok több mint 30 százaléka alábecsüli ezen eszközök értékét, és gyakran korlátozza használatukat.

A kutatás szerint az alkalmazottak 39%-a hiányolja a megfelelő mértékű együttműködést cégén belül, és 40%-uk gondolja azt, hogy a közösségi alkalmazások elősegítenék ennek előtérbe kerülését. Ezért – némileg meglepő módon – 31%-uk azt tervezi, hogy saját pénzen vásárol ilyen eszközöket.

 

A dolgozók eddig is használták munkára saját eszközeiket, de azt tapasztaltuk, hogy ez a jelenség kezd átterjedni kedvenc szolgáltatásaikra is” – mondta Charlene Li, az Altimeter Group, a közösségi médiát és egyéb technológiai trendeket vizsgáló kutatócég alapítója és elemzője. “A munkavállalók arra számítanak, hogy ezekkel a modern, magánéletükre jobban reflektáló eszközökkel más módon végezhetik munkájukat. A vállalati közösségi alkalmazások egy új munkamódszer megtestesítői, és azon cégek, amelyek magukévá teszik ezeket az eszközöket, fokozhatják a belső együttműködést, felgyorsíthatják az ügyfeleikkel való kapcsolattartást, ezáltal versenyelőnyhöz juthatnak.

 

A kutatás jelentős különbségeket talált az egyes országok és iparágak között:

 

·  Ázsiában a közösségi alkalmazások hasznát elsősorban a nagyobb hatékonyságban látják, míg Latin-Amerikában inkább a belső együttműködés növekedését várják tőlük.

 

·  Latin-Amerikában és Ázsiában gyakrabban és többen használnak közösségi alkalmazásokat – Európa és Észak-Amerika egyértelműen le van maradva ezen a területen.

 

·  Leggyakrabban a pénzügyi szolgáltatóknál és a kormányzatban dolgozók szembesülnek azzal, hogy munkáltatójuk korlátozza ezen alkalmazások használatát.

 

·  Míg a fenti szektorokban a biztonsági kérdések a korlátozások okai, addig a kiskereskedelem, a turizmus és a vendéglátás területén a hatékonyság csökkenésétől félnek a vállalkozások.

 

·  A férfiak szignifikánsan nagyobb arányban gondolják azt, hogy a közösségi alkalmazások növelik hatékonyságukat, mint a nők.

 

·  A nők pedig szignifikánsan nagyobb arányban vélekednek úgy, hogy munkahelyük korlátozza a közösségi alkalmazásokat.

 

·  A korlátozás okaként a férfiak nagyobb valószínűséggel említik a biztonsági kockázatokat, a nők pedig a hatékonyság csökkenését.

 

 

“Csakúgy, ahogy az e-mail felgyorsította az üzletmenetet a 90-es években, a nagyvállalati közösségi alkalmazások lesznek a katalizátorai a rugalmasabb, XXI. századi munkahelyek kialakulásának az elkövetkező években” – mondta Kurt DelBene, a Microsoft Office üzletágának elnöke. “Úgy gondoljuk, hogy a jövőben azok az eszközök, amelyeket az emberek ma használnak – e-mail, csevegőprogramok, VoIP, videokonferencia, közösségi alkalmazások – valamilyen formában egyesülni fognak, és megváltoztatják azt, ahogy a munkavállalók dolgoznak.

 

A belső kommunikáció csak az egyik olyan, de kétségkívül a legkézenfekvőbb területe egy vállalkozás működésének, ahol a közösségi média szinte nélkülözhetetlen” – mondta el Papp István, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója. „Egy vállalat életében minden eszköznek – így a közösségi médiának is – a cég eredményességét kell szolgálnia. A közösségi média így csak tudatos előkészítés és a menedzsment konszenzusos támogatása mellett lehet eredményes eszköze a vállalati kultúra alakításának, a folyamatok és a hatékonyság javításának. Stratégia és vezetői támogatás nélkül legfeljebb ad-hoc módon és minimális hatással használható.

 

 

A vállalati közösségi alkalmazások Magyarországról nézve

 

A lentiekben Nagy Levente, a Microsoft Magyarország Office üzletága vezetőjének gondolatai és tapasztalatai olvashatók a vállalati közösségi alkalmazásokról:

 

A vállalati kapcsolati hálók kiépítése egy fontos mérföldkő a hatékony szervezetek felé vezető úton. Első ránézésre a vállalati kapcsolati háló nem más, mint egy saját, Facebook-szerű funkciókkal rendelkező webes alkalmazás. Miért érdemes egy ilyen kapcsolati hálót implementálni?

 

Mert a munkatársak igénylik

 

Az internetezők szeretnek részt venni csoportos információcserében olyan dolgokkal kapcsolatban, amelyik érintik, vagy érdeklik őket – ez igaz a munkájukra is. Számos szervezetnél megfigyelhető, hogy a publikus szolgáltatásokban egyes munkatársak már kialakítottak a vállalattal foglalkozó publikus, vagy privát csoportokat, ezek azonban nem mindig felelnek meg a biztonsági és titoktartási követelményeknek.

 

Mert fokozza a hatékonyságot

 

A kapcsolati háló típusú kommunikáció segítségével jelentősen csökkenteni lehet a „zajszerű” e-mail kommunikáció mennyiségét, hiszen egy-egy beszélgetést akár sokan is láthatnak, többen hozzászólhatnak, és folyamatosan visszakövethető marad az eredmény. Másik hatalmas előnye a belső nyilvánosság – egy ilyen rendszerben könnyen egymásra találhatnak az azonos érdeklődéssel, vagy feladatokkal rendelkező kollégák, és könnyebben formálhatnak ad-hoc munkakapcsolatokat, ami segít a szinergiák kihasználásában és a párhuzamosságok csökkentésében.

 

Mert növeli a munkavállalók bevonódását

 

Ha a Facebook-on megszokott módon bárki hozzászólhat egy ötlet kifejtéséhez, vagy maga is feltehet kérdéseket az illetékeseknek, azzal nagyon kedvező folyamatok indulhatnak el, amelyek segítenek kihasználni a szervezetben rejlő lehetőségeket. Ez jelentősen növelheti a munkavállalók – leginkább a legfiatalabbak – elégedettségét is, hiszen meghallgatásra találnak kérdéseikkel és felvetéseikkel.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Minden harmadik magyar tervez valamilyen okosotthon megoldást

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég kutatása szerint az alacsonyabb rezsiköltség, nagyobb biztonság és a „zöldebb” életvitel segítése egyaránt elvárás egy okosotthon felé. A Schneider Electric kérdőíve alapján arra is számítani lehet, hogy a jövőben kelendőbbek lesznek a piacon a felokosított ingatlanok.

2021. december 5. 12:17

K&H: akik az adathalászok ellen küzdenek

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis “Az év információbiztonsági incidenskezelő csapata” díjat.

2021. december 5. 10:02

A Vodafone nemzetközi kutatást publikált a vállalkozások jövőjéről

11 országban, összesen több mint 2500 különböző típusú és méretű vállalkozás bevonásával vizsgálta a jövőre felkészült vállalkozások jellemzőit – többek között ellenálló- és alkalmazkodóképességüket – a London School of Economics (LSE) kutatóintézet a Vodafone megbízásából. A kutatás rámutatott: világszerte emelkedik az ún. „jövőre felkészült” (Fit For The Future – FFTF) vállalkozások száma. Ezek a vállalkozások hatékonyabban kezelik a jövő kihívásait, jobban helytállnak a fokozott versenyhelyzetben, nyitottak a digitális megoldásokra, fontos számukra a fenntartható működés, továbbá időben lekövetik a változó munkavállalói elvárásokat, valamint a növekvő és egyre szélesebb fogyasztói igényeket. 

2021. december 4. 17:50

Egy telefonhívás is átírhat nehéz sorsokat

Minden második magyar szokott adományozni és önkénteskedni is, legszívesebben pedig az állatmenhelyeket segítik – derült ki a Telenor reprezentatív, magyarországi adományozási kedvről készült kutatásából. A gyermekvédelmi gondoskodásban élő gyermekeket csak 18% jelölte meg az általa leginkább támogatott célcsoportok között, pedig hazánkban közel 25 000 gyermek és fiatal él a családjából kiemelve. Az ő életükben még nagyobb a jelentősége a stabil, biztonságot adó emberi kapcsolatoknak. Erre hívja fel a figyelmet a Telenor idén karácsonykor A kis gyufaárus lány megrázó történetével, amelyhez Dragomán György új befejezést írt, az olvasók pedig hozzájárulhatnak a gyermekotthonban élő gyerekek támogatásához.

2021. december 4. 16:29

Megindultak a magyar cégek a napelemekért

A tavalyi évhez képest három-négyszeresére drágult az elektromos energia tőzsdei ára. A lakosság által fizetendő díjak a hatósági árnak köszönhetően egyelőre nem emelkedtek, de a cégek már egyértelműen érzik az elszálló árak következményeit. A drágulás ellensúlyozására kézenfekvő megoldás a napelemek telepítése, amit az elmúlt időszakban a hazai vállalkozások körében megélénkülő érdeklődés is alátámaszt.

2021. december 4. 15:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

December elején nyit az első magyar kriptotőzsde

2021. november 30. 21:13

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45

Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén

2021. október 30. 14:59