A magyarok egyharmada találkozott online hirdetéssel
Az Ipsos nemzetközi felmérése szerint a netezők közel fele (46%) látott online márka- vagy termékkampányokat az elmúlt egy hónapban. A magyar internethasználók körében ez az arány alacsonyabb, hiszen minden harmadik (34%) magyar nethasználó találkozott online kampánnyal.
Míg nemzetközi viszonylatban az internethasználók 42%-a meg is nézte magát a márka- vagy termékhirdetést, addig ez az arány nálunk 26%-os, vagyis nálunk az átkattintási arányokon lehetne javítani. Valószínűleg a hirdetőknek kellene sokkal kreatívabbnak lenniük, és nyitottabbnak a kreatív hirdetési formákra.
A felugró ablakok hatékonysága, népszerűsége mind nemzetközi, mind hazai viszonylatban kisebb: a hazai netezők közül mindössze minden hatodik (kb. 18%) kattintott rá banner vagy pop-up hirdetésre. Nyilvánvalóan ezt az is magyarázhatja, hogy sokan letiltották a pop-upokat, mert kéretlen betolakodásnak érzik a random megjelenésüket. A felugró ablakok megtekintési aránya nemzetközi szinten 25%-os, tehát egyértelműen magasabb, mint a hazai online közösségben.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- A közösségi média hálójában
- Rekordok a VOLT-on
- Fogyasztói hűség az okostelefonok világában – a hang- és adatminőség számít
- Ipsos: Megérik a pénzüket az online kampányok
- Olcsóbb a vasúti menetjegy, ha neten vagy mobillal vásároljuk
- A legfurcsább dolgok, amiket a neten eladtak
- Az egészségügyi problémáknak is a neten nézünk utána
- NMHH: nem változtak a piaci erőviszonyok
- Fejlődünk – egyre jobbak vagyunk az online bankolásban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Növekvő árbevétel, pozitív féléves eredmény
Mivel a Delta Technologies Nyrt. üzleti éve eltér a naptáritól, ezért március végével már az első üzleti félév számairól tud közzétenni gyorsjelentést. Ez persze nem jelenti azt, hogy a kor kihívásaival ne kellene szembesülnie az immár a BUX-ban is jegyzett rendszerintegrátor informatikai társaságának. Mindazonáltal ilyen piaci körülmények között is tisztes helytállást tudott felmutatni: az egy évvel korábbi időszakhoz képest 71,5%-kal növekvő bevételről, és a korábban 300 milliót is meghaladó veszteséggel szemben 18,8 millió forintos nettó profitról számolt be a Delta Technologies.
K&H: Kate ellenáll a hódolók ostromának
Egyre többen veszik igénybe Kate, a K&H személyes digitális asszisztensének segítségét. Bár vannak, akik bolondoznak Kate-tel, őt ez sem zavarja: kedvesen kitér az oda nem illő kérdések elől. Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője szerint a mesterséges intelligencián alapuló személyes digitális asszisztens bevált, az ügyfelek megszerették, és Kate is minden nap tanul tőlük valamit.
Okosotthon: megoldás az energiatakarékosság és a kényelem jegyében
Alighogy hozzászoktunk az okoseszközök használatához, máris beszivárgott a mindennapokba az okosotthon kifejezés is. Kovács István Péter, az A1 Solar műszaki vezetője válaszolt azokra a kérdésekre, hogy hogyan kapcsolható össze az okosotthon funkciók használata az energiatakarékosságos szándékkal és miért érdemes intelligens és integrált megoldásokban gondolkozni azoknak, akik napelemes rendszeren keresztül termelik – vagy tervezik megtermelni – a villamosenergiát.
Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központot adtak át Budapesten
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karán átadták a Bosch innovációs ökoszisztémájának részét képező Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központot. Az új központ eszközei és szimulációs rendszerei egyedülállóak a hazai műszaki felsőoktatásban. Segítségükkel a hallgatók az elmélet mellett naprakész gyakorlati tudásra tehetnek szert, illeszkedve a hazai és nemzetközi iparági trendekhez, igényekhez. A Műegyetem kampuszán megvalósult fejlesztés – a BME KJK képzéseihez kapcsolódóan – évente 60-80 egyetemi hallgató mellett a kar oktatói számára is korszerű teret biztosít szakmai munkájuk támogatásához.
Az Animatiqua újabb időutazásra hív – most a múlt helyett a jövőbe!
A Holnap Budapestje címmel jelent meg az első film teaser Magyarországon, amit szinte teljes egészében a mesterséges intelligencia készített. A disztópia hét soros szinopszisát a Chat GPT írta, képi világát pedig az Midjourney program alkotta meg. Humán oldalról Kondacs András, az Eltűnt Budapest youtube-sorozattal ismertté vált Animatiqua vezetője inspirálta a szokatlan fejlesztési folyamatot. Megrázó – de tulajdonképpen lehetséges – jövőkép rajzolódik ki a háborús sci-fi-ben, ahol az elszabadult Mesterséges Intelligencia a platóni állam-modellel randevúzik. Ez lenne a holnap Budapestje?