Felhúzta a Telenor Magyarország eredményeit a mobilinternet
A Telenor Magyarország 14,78 milliárd forint kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt (EBITDA) ért el a második negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 13,253 milliárd forinttal, miközben bevételei kissé, mintegy 0,5 milliárd forinttal, 38,159 milliárd forintra nőttek.
"Fő célunk a legjobb ügyfélélmény biztosítása, ezért különösen fontos, hogy a Telenor Magyarország ma jobb minőségű hálózattal rendelkezik, mint eddig bármikor. A jövőben újabb befektetésekkel növeljük hálózatunk sebességét és fejlesztjük szolgáltatásainkat, hogy ügyfeleink okostelefonjaikon kiaknázhassák a Hipernet által biztosított lehetőségeket." - idézi a közlemény Christopher Laska vezérigazgatót.
A Telenor előfizetőinek száma kilencezerrel, 3 millió 455 ezerre nőtt, az aktív SIM-kártyák száma alapján számított piaci részesedés pedig 31,3 volt a második negyedévben. A Telenor mobilinternet-piaci részesedése 30,20 százalék volt 2013 második negyedévének végén - a mobilnetezők száma 220 ezerrel, 800 ezerre emelkedett az előző évi értékhez képest.
Az eredménykimutatás szerint a magasabb előfizetésekből és forgalmi díjakból származó árbevételből, valamint a csökkenő működési kiadásokból eredően az EBIT (kamatfizetés és adózás előtti eredmény) 10,744 milliárd forintra javult az előző évi 9,024 milliárd forintról.
A tőkeberuházások (CAPEX) összege 1,522 milliárd forintot tett ki, 1,8 milliárd forinttal alacsonyabb volt a 2013 második negyedévében, mint 2012 hasonló időszakában, mivel a 2012-es érték még jelentős hálózatmodernizációs, CRM és üzlet átalakítási beruházásokat tartalmazott.
Az egy előfizetésre jutó, forintban számított átlagos havi árbevétel összege ("blended ARPU" index) javulást mutat 2012 második negyedévével összehasonlítva, mivel az előfizetési és forgalmi díjak növekedése ellensúlyozta az összekapcsolási díjak 2013. januári csökkentésének negatív hatását. Értéke 3395 forintról, 3484 forintra emelkedett.
Kapcsolódó cikkek
- Alkalmazásvásárlás mobilegyenlegre, elsőként a Telenornál
- Telenor: az eladott telefonok kétharmada már okostelefon
- Óriási akciókkal indítja a telet a Telenor
- Már kapható a HTC legújabb Windows Phone-ja a Telenornál
- Elégedett a Telenor ügyfélszolgálat az érzelemfelismerő szoftverrel
- Új adatroaming szolgáltatás a Telenortól: okostelefonnal külföldön is
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- A mobilinternetben élenjáró Telenor készen áll a további beruházásokra
- A mobilszolgáltatók várják az egyeztetést az NMHH-val
- Telenoros kedvezmény a hóvihar miatt
Mobilszolgáltatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.