Kisebb szókinccsel bír majd az iPad generáció
Szakértők szerit az úgynevezett „iPad generáció” kevesebb szót tanul majd, mint elődeik, hiszen idejük nagy részében egy gép előtt ülnek, a személyes beszélgetések alkalmával nem gyarapodik szókincsük.
Bár minden ember képes arra, hogy új szavakat sajátítson el, ezeket főként másoktól halljuk beszélgetés közben. Tekintve, hogy a gyerekek egyre jobban a számítógépes eszközök világában szocializálódnak, kevesebb lehetőségük nyílik arra, hogy szavak széles skálájával ismerkedjen meg.
Marco Catani, a King College London Pszichiátriai Intézet munkatársa a Daily Mailnek elmondta, hogy embereknek már egyre kevesebb idejük van beszélgetni egymással, és a gyerekek is egyre inkább mobiltelefonon, interneten keresztül kommunikálnak egymással. Ezek inkább vizuális és nem halkható ingerek, így valószínű, hogy alacsonyabb lesz a használt szavak száma, mint az előző generációk esetében.
A kutatásba 27 önkéntest vontak be, akiknek az agyát úgy tesztelték, hogy kitalált szavakat tanítattak velük, és azt találták, hogy a megértésnél a kulcs a szóban utánzás és a hallás volt – ezt agyi szkenner segítségével vizsgálták.
Ez a neurolingvisztikai vizsgálat tehát rámutat arra, hogyan jut el a egy felnőtt arra szintre, hogy átlagos szókincse megközelítse a 30 ezer szót: a kulcs a hallás és az utánzás. Tehát a szülők számára elengedhetetlen, hogy beszélgessenek gyermekeikkel.
Forrás: Telegraph.co.uk
Kapcsolódó cikkek
- A magyar klaszter Kínáig menetel
- Érdekes videó az Apple Macbookról
- HP: Előnyben a hibrid felhőmegoldások
- 300 milliós csúcslaborban tanulhatnak a ferencvárosi "tudóspalánták"
- Az egészségügyi problémáknak is a neten nézünk utána
- Fejlődünk – egyre jobbak vagyunk az online bankolásban
- Facebook: egy év alatt félmilliós növekedés
- Mely online hirdetések a legidegesítőbbek?
- Magyarország is építi innovációs ökoszisztémáját
- Számítógépre pályázhatnak a rászoruló gyerekek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.