Kisebb szókinccsel bír majd az iPad generáció
Szakértők szerit az úgynevezett „iPad generáció” kevesebb szót tanul majd, mint elődeik, hiszen idejük nagy részében egy gép előtt ülnek, a személyes beszélgetések alkalmával nem gyarapodik szókincsük.
Bár minden ember képes arra, hogy új szavakat sajátítson el, ezeket főként másoktól halljuk beszélgetés közben. Tekintve, hogy a gyerekek egyre jobban a számítógépes eszközök világában szocializálódnak, kevesebb lehetőségük nyílik arra, hogy szavak széles skálájával ismerkedjen meg.
Marco Catani, a King College London Pszichiátriai Intézet munkatársa a Daily Mailnek elmondta, hogy embereknek már egyre kevesebb idejük van beszélgetni egymással, és a gyerekek is egyre inkább mobiltelefonon, interneten keresztül kommunikálnak egymással. Ezek inkább vizuális és nem halkható ingerek, így valószínű, hogy alacsonyabb lesz a használt szavak száma, mint az előző generációk esetében.
A kutatásba 27 önkéntest vontak be, akiknek az agyát úgy tesztelték, hogy kitalált szavakat tanítattak velük, és azt találták, hogy a megértésnél a kulcs a szóban utánzás és a hallás volt – ezt agyi szkenner segítségével vizsgálták.
Ez a neurolingvisztikai vizsgálat tehát rámutat arra, hogyan jut el a egy felnőtt arra szintre, hogy átlagos szókincse megközelítse a 30 ezer szót: a kulcs a hallás és az utánzás. Tehát a szülők számára elengedhetetlen, hogy beszélgessenek gyermekeikkel.
Forrás: Telegraph.co.uk
Kapcsolódó cikkek
- A magyar klaszter Kínáig menetel
- Érdekes videó az Apple Macbookról
- HP: Előnyben a hibrid felhőmegoldások
- 300 milliós csúcslaborban tanulhatnak a ferencvárosi "tudóspalánták"
- Az egészségügyi problémáknak is a neten nézünk utána
- Fejlődünk – egyre jobbak vagyunk az online bankolásban
- Facebook: egy év alatt félmilliós növekedés
- Mely online hirdetések a legidegesítőbbek?
- Magyarország is építi innovációs ökoszisztémáját
- Számítógépre pályázhatnak a rászoruló gyerekek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Együttműködik a Team Vitality és a Philips monitors
A Team Vitality globális esports szervezet örömmel jelenti be, hogy szövetségre lépett az MMD-vel, a vezető képernyő-specialistával és a Philips monitors márka licencpartnerével. A Philips monitors a partnerség keretében támogatja a Team Vitality FIFA csapatát, akik kizárólag a Philips Momentum prémium terméksorozaton fognak játszani. A Philips monitors megjelenik a FIFA csapat hivatalos mezén is és a felek szorosan együttműködnek a személyre szabott tartalmak és az egyedi történtek megformálásában.
Online gyermekvédelmi kampányt indít a Magyar Telekom
A Magyar Telekom a Hintalovon Alapítvánnyal partnerségben, véleményvezérek bevonásával indít edukációs programot Digitális Szülő vagyok! néven. A kampány célja, hogy felhívja a szülők figyelmét a gyermekek online térben való megjelenésének lehetséges veszélyeire és iránymutatást adjon, hogyan lehet tudatosan és biztonságosan tartalmakat megosztani a közösségi média felületeken.
Az ABB környezetbarát szuperjachthoz szállít Azipod elektromos hajtást
A luxusjachtokat építő, holland Oceanco vállalattal kötött, az Azipod-technológia beépítését célzó projekthez kapcsolódó első szerződés megalapozza a két vállalat együttműködését a fenntartható elektromos hajtások piacán, amelynek forgalma 2025-re várhatóan meghaladja a 10 milliárd dollárt is.
A Vodafone Csoport 20 millió eurót fektet a digitális készségek és oktatás fejlesztésébe világszerte
Az oktatás világnapja alkalmából a Vodafone Csoport bejelentette, hogy a Vodafone Alapítvány a következő 5 évben 20 millió euróval támogatja a helyi Alapítványok digitális készségeket fejlesztő és oktatási programjait. A támogatás így a hazai oktatás mellett az Albániában, Csehországban, Németországban, Görögországban, Írországban, Olaszországban, Luxemburgban, Hollandiában, Portugáliában, Romániában, Spanyolországban, Törökországban és az Egyesült Királyságban tanuló diákokat fogja segíteni. A befektetés 2025-re várhatóan 16 millió tanulót fog elérni.*
Itt a Samsung legsikeresebb SATA SSD sorozatának legújabb tagja
A Samsung, a memóriatechnológiák nemzetközi szakértője, bemutatja legkeresettebb SATA SSD szériájának legújabb tagját, a 870 EVO SSD modellt* . Az új meghajtó kiemelkedő teljesítményének és megbízhatóságának köszönhetően számos felhasználónak jelenthet ideális megoldást személyes vagy üzleti adattárolási kérdésekben.