A Facebook hatása a nyaralásra

Czipperer Dia, 2013. augusztus 1. 13:36

A közösségi média behálózza életünket, olyannyira, hogy lassan már nem is saját akaratunk, hanem barátaink viselkedési mintái határozzák meg mindennapjainkat.

Így van ez a nyaralások esetében is. Matthew Flex, az online turizmus szakértője szerint ugyanis „Nem túlzás azt állítani, hogy a turizmust a Facebook mozgatja”. Viszont itt nem a hirdetésekre kell elsősorban gondolni. Hiába látunk ugyanis egy feltűnő hirdetést az oldalon, nem ez a mérvadó döntésünk során.

 

A közösségi média ereje

 

Brit kutatók vizsgálták meg a kettő közti kapcsolatot. Persze a brit felméréseknek sokszor negatív képe van, mindenki maga eldöntheti, rá ez mennyire jellemző.

 

A vizsgálat szerint főként a barátok fotói motiválnak minket döntésünk során. Az eredmények szerint 52%-ban ezek alapján döntünk végül. Köszönhető mindez annak, hogy folyamatosan is képekkel „bombáznak” minket az oldalon. Az emberek ugyanis szeretnek ezzel dicsekedni, 78%-uk tölt fel képeket nyaralásáról, ezek közül 15% kifejezetten azért, hogy mások irigykedjenek. Nagyjából ennyien vannak azok is, akik exeiket akarják bosszantani ezzel.

 

Itt persze elkezdődik egy versengés, az iramot azonban nem annyira tudja mindenki tartani. Szerencsére nálunk az a helyzet, hogy sokan, és szerencsére egyre többen választják hazánkat, vagyis belföldi úti cél nyaralásként. A KSH adatai szerint az elmúlt évben nőtt a belföldi turizmus, főként a SZÉP kártyának köszönhetően.

 

 

A véleményváltoztatásra is hatással van

 

A közösségi média nemcsak a döntés meghozatalában segít, hanem egy-egy elvetésében is. A felmérés résztvevőinek több mint fele nyilatkozta azt, hogy az itt olvasott vélemények alapján változtatta meg nyaralása helyszínét. Még ennél is többen vannak azok (2/3), akik a kritikákat hitelesnek vélik.

 

Mi élen járunk

 

Hazánkban egyre több cég ismeri fel a közösségi média erejét, sok közülük az első 100-ba is bekerült, viszont az állami szektor még jelentős elmaradásban van a magánszektortól. Világviszonylatban ugyanez nem mondható el. Az 500 legnagyobb oldal között csupán 2 turisztikait találunk.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Zoom tanterem

Immár magyar nyelvű kiadásban is elérhető a Harvard Egyetem professzorának sikerkönyve, a Geopen Kiadó gondozásában most megjelent Zoom tanterem, melyben a szerző, Dan Levy gyakorlati útmutatást nyújt abban, hogy miként lehet a Zoom számos funkcióját hatékonyan felhasználni a pedagógiai célok eléréséhez. A könyv nélkülözhetetlen a tanárok számára az online oktatásban, de hasznos a későbbiekben is, visszatérve majd az osztálytermekbe.

2020. november 29. 17:11

Hasznos tippek az első telefon vásárlásához és használatához

Évről-évre egyre több kisiskolás karácsonyi kívánságlistáján szerepel a saját mobiltelefon, a szülőkben pedig sok dilemma merülhet fel, főleg az első kiválasztásakor, legyen szó a telefon méretéről, értékéről vagy akár a megfelelő életkorról. Koren Balázs, a Telenor Hipersuli programjának szakértője – gyakorló apuka – összegyűjtötte a legfontosabb szempontokat, amiket az első telefon választásakor érdemes szülőként figyelembe vennünk.

2020. november 29. 15:09

5 tipp a tökéletes online benyomásért

Idén tavasszal kénytelenek voltunk a nappaliba költöztetni munkaállomásainkat, az elmúlt időszakban azonban úgy tűnik, egy kicsit hosszabb távra kell berendezkednünk, mint azt gondoltuk. Az ősz és a tél ráadásul tipikusan a rendezvények, konferenciák időszaka, amiket most online események, webkonferenciák és videobeszélgetések váltanak majd fel. Érdemes ezért egy kicsit újragondolnunk az otthoni irodánkat, mégpedig a vizualitás szempontjából. Az LG szakértői most összegyűjtötték, hogyan tehetjük élő közvetítésekre és videokonferenciákra is alkalmassá magunkat és a házi irodánkat.

2020. november 29. 12:03

Folytatódott a növekedés az OTT-ONE Nyrt.-nél

2020 harmadik negyedévében több mint 4 milliárd forintos árbevételt, illetve mintegy 60 millió forintos EBITDA értéket ért el az OTT-ONE Nyrt. – derült ki a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett társaság mai napon közzétett, a 2020-as év első három negyedévére vonatkozó üzleti gyorsjelentéséből. A koronavírus-járvány okozta gazdasági lassulás továbbra sem éreztette hatását a társaság üzleti eredményein: a harmadik negyedévvel együtt éves árbevétele immár több mint 11 milliárd forint, amely közel 10 milliárd forinttal haladja meg a tavalyi év azonos időszakában elért összeget. Az első féléves eredményeket jelentősen befolyásoló profiltisztítás, elsősorban az amortizációs költségek időarányos csökkenése formájában, a harmadik negyedévben már pozitív hatásként jelent meg a társaság számaiban.

2020. november 29. 10:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hazánkban elsőként továbbított röntgenfelvételt egy diák 5G-n keresztül

2020. november 24. 12:01

A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures

2020. november 21. 10:18

Robbanhat itthon év végén az e-kereskedelmi forgalom

2020. november 12. 15:52

EasyBID – a hirdetési bevételek növelése automatikusan

2020. november 2. 10:45
online sportfogadás