A 2016-os digitális reklámköltés összvolumene 68 milliárd

forrás: Prím Online, 2017. március 1. 19:59
A Magyar Reklámszövetség társzövetségeivel együtt az Evolution 2017 konferencián ismertette a 2016-os reklámköltési adatokat. A 2016-os évre vonatkozó televíziós reklámpiaci felmérés összesítése még nem zárult le, így a 2015-ös reklámtorta TV nélküli számait hasonlították össze a 2016-os reklámköltés számokkal. A 2015-ös Reklámtortához képest (142,7 milliárd Ft) a 2016-os Reklámtorta (160,06 milliárd Ft) 12,11 %-os növekedése biztató képet fest a reklámpiacról, de a változás mögött tendenciák áttekintésével kevésbé mutat pozitív képet.
 
Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke hangsúlyozta: „2015-ről 2016-ra több mint 80%-kal nőtt az állami költés mértéke. Ugyanakkor tavaly kiemelt sportesemények is, mint a Foci EB és Olimpia, pozitív irányba befolyásolták a hazai reklámköltéseket. Ezzel szemben a reklámadó továbbra is hátráltatja a reklámipart, pénzt von el az iparágtól és a reklámadó EB határozat miatti bizonytalanság pedig nyugtalanító az iparág számára. A reklámköltések továbbra is elmaradnak a válság előtti GDP arányos szinttől, mint ahogy azt a Reklámszövetség PwC-vel tavaly készített reklámhatás tanulmányából jól látható: Az egy főre jutó reklámköltés az egy főre jutó GDP arányában 2008-ban 0,9%, míg 2015-ben 0,6% volt.”
 
 
Kiszámíthatatlan szabályozási környezet fokozta a piaci bizonytalanságot 2016-ban tovább folytatódtak az utóbbi évekre jellemző - az alapos, előzetes iparági egyeztetéseket mellőző - szabályozások: tavaly sor került a az ún. Bónusz törvény módosítására és értetlenül érte a piacot a közterületi reklámszabályozást érintő két törvény, amellyel az OOH piac működése komoly veszélybe került. Összességében a tejes iparágra nehezedően piaci bizonytalanság tovább fokozódott a tavalyi évben.
 
A digitális reklámtorta-szelet nagysága és a nemzetközi szereplők térhódítása tovább nőtt. Hivatal Péter, a Magyar Reklámszövetség ügyvezetőségének tagja hangsúlyozta: „A TV-s számok ismeretének hiányában is egyértelműen látszik, hogy az online piac vezető szerepe tovább emelkedett: 2015-ben 37,5%-ot, 2016-ban pedig több mint 40%-ot hasított ki a reklámtortából. A globális szereplőknél elköltött reklám forintok markánsan, 25%-kal emelkedtek, így a globális szereplők reklámköltés aránya 51%-ra emelkedett a hazai online tartalomszolgáltatókkal szemben.
 
Barnóth Zoltán, az IAB Hungary elnöke a digitális reklámköltések kapcsán kiemelte: "A várakozások feletti mértékben, 22%-kal bővült itthon a digitális reklámköltés, melyre 68 milliárd forintot fordítottak a vállalkozások. A mobilon történő reklámozás kezdi utolérni az emberek médiahasználati változását, nagyságrendje 80%-os bővüléssel megközelíti a 17 milliárd forintot. Az IAB Hungary AdExpect felmérése alapján 2017-ra további kétszámjegyű növekedést várnak a piac szereplői."
 
 

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Folytatódhat a nevezés - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

Bár idén rövidített nevezési időszakkal zajlik a pályázat, a szervezők nem szeretnék, ha bárki lemaradna… ezért mostantól meghosszabbított határidővel, október 31-ig lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által 16 éve életre hívott digitális megmérettetés díjátadójára novemberben kerül sor!

2017. október 16. 14:34

Teszteltük a WIWE szívdiagnosztikai eszközt


2016 novemberében jelent meg a Prim Online tudósítása arról a zsebben hordozható kis készülékről, amely a 12 elvezetéses EKG I csatornájával egyenértékű mérése alapján megrajzolja szívünk EKG-görbéjét, felismeri a pitvarfibrillációt és a kamrai heterogenitás - akár hirtelen szívhalált okozó - kóros mértékét, ezen kívül képes mérni a vér oxigénszintjét, számolja a pulzust, illetve rendelkezik olyan egyéb funkciókkal is, mint a lépés- és kalóriaszámláló. Közel egy évvel a sajtóbemutató után módunkban állt kipróbálni (nagyképűbben mondva: tesztelni) is a WIWE-ot.

2017. október 3. 13:30

A Kaspersky Lab CTF játékkal keresi az ipari létesítmények sebezhetőségét

A Kaspersky Lab elindítja a nemzetközi Indusztriális CTF (Capture the Flag) biztonsági játékát, amelynek lényege egy virtuális olajfinomító létesítmény biztonságának imitálása és védelme. A döntőre október 24-én kerül sor Sanghajban. A CTF játékok hagyományosan kültéren zajlanak, ahol alapvetően két csapat játszik azért, hogy megszerezze az ellenfél zászlóját annak bázisáról és eljuttassa saját területére.

2017. szeptember 27. 18:23

Késésben vagy? - Akkor gyorsan regisztrálj!

Szeptember 20-án éjfélig lehet normál áron regisztrálni az idén 18. alkalommal megrendezett Internet Hungary konferenciára, úgyhogy - így 19-én este - joggal idézhetjük a konferencia mottóját azok számára, akik eddig elmulasztották a jelentkezést, azaz: "Késésben vagy?" 

2017. szeptember 19. 19:45

Együttműködés a biztonságos jövőért

Partnerségi megállapodást kötött a Fujitsuval a hazai BioSec Group Kft., amely biometrikus technológiára fejleszt megoldásokat. Az együttműködés célja a biztonságtechnikai megoldások új generációjának bevezetése az EMEIA térségben. A megállapodás középpontjában a BioSec tenyérvéna-mintázat alapú biztonsági megoldásai állnak, többek között a BioSec beléptetési-, IT biztonsági- és stadionbiztonsági megoldásai, melyek a Fujitsu termékportfóliójában is elérhetőek lesznek hamarosan.

2017. szeptember 6. 09:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

AJI kártyák ajándékba

2017. november 20. 08:36

25 éves az LG Magyarország

2017. november 8. 15:19

Izmos Smart City felhozatallal jön a 2018-as CES

2017. október 31. 15:04

Már csak 1 hét van hátra az ’Az Év Honlapja’ pályázat lezárásáig!

2017. október 25. 08:38
cloudappsportal.com