A 2016-os digitális reklámköltés összvolumene 68 milliárd

forrás: Prím Online, 2017. március 1. 19:59
A Magyar Reklámszövetség társzövetségeivel együtt az Evolution 2017 konferencián ismertette a 2016-os reklámköltési adatokat. A 2016-os évre vonatkozó televíziós reklámpiaci felmérés összesítése még nem zárult le, így a 2015-ös reklámtorta TV nélküli számait hasonlították össze a 2016-os reklámköltés számokkal. A 2015-ös Reklámtortához képest (142,7 milliárd Ft) a 2016-os Reklámtorta (160,06 milliárd Ft) 12,11 %-os növekedése biztató képet fest a reklámpiacról, de a változás mögött tendenciák áttekintésével kevésbé mutat pozitív képet.
 
Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke hangsúlyozta: „2015-ről 2016-ra több mint 80%-kal nőtt az állami költés mértéke. Ugyanakkor tavaly kiemelt sportesemények is, mint a Foci EB és Olimpia, pozitív irányba befolyásolták a hazai reklámköltéseket. Ezzel szemben a reklámadó továbbra is hátráltatja a reklámipart, pénzt von el az iparágtól és a reklámadó EB határozat miatti bizonytalanság pedig nyugtalanító az iparág számára. A reklámköltések továbbra is elmaradnak a válság előtti GDP arányos szinttől, mint ahogy azt a Reklámszövetség PwC-vel tavaly készített reklámhatás tanulmányából jól látható: Az egy főre jutó reklámköltés az egy főre jutó GDP arányában 2008-ban 0,9%, míg 2015-ben 0,6% volt.”
 
 
Kiszámíthatatlan szabályozási környezet fokozta a piaci bizonytalanságot 2016-ban tovább folytatódtak az utóbbi évekre jellemző - az alapos, előzetes iparági egyeztetéseket mellőző - szabályozások: tavaly sor került a az ún. Bónusz törvény módosítására és értetlenül érte a piacot a közterületi reklámszabályozást érintő két törvény, amellyel az OOH piac működése komoly veszélybe került. Összességében a tejes iparágra nehezedően piaci bizonytalanság tovább fokozódott a tavalyi évben.
 
A digitális reklámtorta-szelet nagysága és a nemzetközi szereplők térhódítása tovább nőtt. Hivatal Péter, a Magyar Reklámszövetség ügyvezetőségének tagja hangsúlyozta: „A TV-s számok ismeretének hiányában is egyértelműen látszik, hogy az online piac vezető szerepe tovább emelkedett: 2015-ben 37,5%-ot, 2016-ban pedig több mint 40%-ot hasított ki a reklámtortából. A globális szereplőknél elköltött reklám forintok markánsan, 25%-kal emelkedtek, így a globális szereplők reklámköltés aránya 51%-ra emelkedett a hazai online tartalomszolgáltatókkal szemben.
 
Barnóth Zoltán, az IAB Hungary elnöke a digitális reklámköltések kapcsán kiemelte: "A várakozások feletti mértékben, 22%-kal bővült itthon a digitális reklámköltés, melyre 68 milliárd forintot fordítottak a vállalkozások. A mobilon történő reklámozás kezdi utolérni az emberek médiahasználati változását, nagyságrendje 80%-os bővüléssel megközelíti a 17 milliárd forintot. Az IAB Hungary AdExpect felmérése alapján 2017-ra további kétszámjegyű növekedést várnak a piac szereplői."
 
 

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Biztonságos megoldás vírustesztelésre az OnRobot grippereivel

A chessington-i egészségügyi tesztállomás kialakítását látván a PSI Technologies tudta, hogy kezében van a megoldás, amivel segíteni tud.

2020. április 14. 15:41

Már elérhetők az államilag támogatott kurzusok a Codecoolnál

A kormány által meghirdetett gazdaságvédelmi akcióterv részeként a válság által sújtott szektorokból kényszerűen kikerülők digitális átképzését 95%-ban fogja támogatni az állam, kamatmentes felnőttképzési diákhitellel segítve a tanulás ideje alatt a megélhetést. Magyarország vezető programozóiskolája, a Codecool üdvözli a kormány döntését és már kidolgozott karriertervezési és átképzési modellel várja a jelentkezőket, hogy a központi források kihasználásával néhány hónap alatt új, jövőbiztos karrierhez jussanak.

2020. április 7. 16:51

Több millióan kaphatnak ingyenes online védelmet áprilistól

A koronavírus járvány okozta rendkívüli gazdasági és társadalmi helyzetben három hónapig ingyen digitális védelmet nyújt a Panda Security minden meglévő és új vállalati ügyfelének, valamint tanároknak és diákoknak világszerte. A távmunkára és az online oktatásra való hirtelen átállás komoly biztonsági kockázatot jelent megfelelő technológiai háttér nélkül. Ezért a cég több mint 30 millió meglévő felhasználója és az új belépők számára biztosít díjmentesen kibervédelmi szolgáltatásokat az online támadásokkal szemben. A kezdeményezéssel a társaság célja, hogy a vállalkozások és az oktatási intézmények biztonsággal munkatársaikra és alaptevékenységükre koncentrálhassanak.

2020. március 31. 12:57

Hogyan legyenek a gyerekek és a tanárok biztonságban a digitális oktatás ideje alatt is?

Az ország összes iskolájában múlt hétfőn digitális oktatás kezdődött. Ez azt jelenti, hogy a gyerekeknek és a tanároknak sok esetben kapkodva, pár óra alatt kell megismerkedniük rengeteg platformmal, letölteni mindeddig ismeretlen programokat, felkészülten állniuk a virtuális világ kihívásai elé. Ez sokszor nem könnyű, főleg hogy a szülők nem tudják ezekben a napokban teljes figyelmükkel a gyerekek internetes tevékenységén tartani a szemüket, hiszen esetleg maguk is ugyanezekkel a kihívásokkal küzdenek a home office munkavégzés kapcsán. Az ESET szakemberei összegyűjtötték, hogy mire érdemes figyelni ilyenkor, és hogy levegyék a terhek egy részét a szülőkről, most 3 hónapos ingyenes próbaverziót biztosítanak az ESET Internet Security biztonsági megoldásból minden diáknak és tanárnak.

2020. március 25. 10:43

Hasznos tippek, hogy előnyünkre fordítsuk a bezártságot!

A világjárvány már nem csak kopogtat az ajtón, az elmúlt napokban valósággal berobbant az életünkbe és drasztikusan megváltoztatta a hétköznapokat. Még csupán ízlelgetjük, milyen lesz az „új normális” a következő hetekben-hónapokban, hogyan alakítsuk ki a napi- és munkarendünket és keressük az utakat, hogy ne kelljen teljesen elszakadnunk a hobbijainktól. Nagy szerencsénk van, mert ma már a lakásunkba zárva is láthatunk egy nagy szeletet a világból, online edzéseken és főzőleckéken vehetünk részt, sőt, nyelveket vagy akár új szakmát is tanulhatunk. Íme néhány tipp a digitális tanuláshoz, hogy ép ésszel megússzuk a bezártságot és előnyünkre fordítsuk a kényszerpihenőt.

2020. március 24. 16:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás