A 2016-os digitális reklámköltés összvolumene 68 milliárd

forrás: Prím Online, 2017. március 1. 19:59
A Magyar Reklámszövetség társzövetségeivel együtt az Evolution 2017 konferencián ismertette a 2016-os reklámköltési adatokat. A 2016-os évre vonatkozó televíziós reklámpiaci felmérés összesítése még nem zárult le, így a 2015-ös reklámtorta TV nélküli számait hasonlították össze a 2016-os reklámköltés számokkal. A 2015-ös Reklámtortához képest (142,7 milliárd Ft) a 2016-os Reklámtorta (160,06 milliárd Ft) 12,11 %-os növekedése biztató képet fest a reklámpiacról, de a változás mögött tendenciák áttekintésével kevésbé mutat pozitív képet.
 
Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke hangsúlyozta: „2015-ről 2016-ra több mint 80%-kal nőtt az állami költés mértéke. Ugyanakkor tavaly kiemelt sportesemények is, mint a Foci EB és Olimpia, pozitív irányba befolyásolták a hazai reklámköltéseket. Ezzel szemben a reklámadó továbbra is hátráltatja a reklámipart, pénzt von el az iparágtól és a reklámadó EB határozat miatti bizonytalanság pedig nyugtalanító az iparág számára. A reklámköltések továbbra is elmaradnak a válság előtti GDP arányos szinttől, mint ahogy azt a Reklámszövetség PwC-vel tavaly készített reklámhatás tanulmányából jól látható: Az egy főre jutó reklámköltés az egy főre jutó GDP arányában 2008-ban 0,9%, míg 2015-ben 0,6% volt.”
 
 
Kiszámíthatatlan szabályozási környezet fokozta a piaci bizonytalanságot 2016-ban tovább folytatódtak az utóbbi évekre jellemző - az alapos, előzetes iparági egyeztetéseket mellőző - szabályozások: tavaly sor került a az ún. Bónusz törvény módosítására és értetlenül érte a piacot a közterületi reklámszabályozást érintő két törvény, amellyel az OOH piac működése komoly veszélybe került. Összességében a tejes iparágra nehezedően piaci bizonytalanság tovább fokozódott a tavalyi évben.
 
A digitális reklámtorta-szelet nagysága és a nemzetközi szereplők térhódítása tovább nőtt. Hivatal Péter, a Magyar Reklámszövetség ügyvezetőségének tagja hangsúlyozta: „A TV-s számok ismeretének hiányában is egyértelműen látszik, hogy az online piac vezető szerepe tovább emelkedett: 2015-ben 37,5%-ot, 2016-ban pedig több mint 40%-ot hasított ki a reklámtortából. A globális szereplőknél elköltött reklám forintok markánsan, 25%-kal emelkedtek, így a globális szereplők reklámköltés aránya 51%-ra emelkedett a hazai online tartalomszolgáltatókkal szemben.
 
Barnóth Zoltán, az IAB Hungary elnöke a digitális reklámköltések kapcsán kiemelte: "A várakozások feletti mértékben, 22%-kal bővült itthon a digitális reklámköltés, melyre 68 milliárd forintot fordítottak a vállalkozások. A mobilon történő reklámozás kezdi utolérni az emberek médiahasználati változását, nagyságrendje 80%-os bővüléssel megközelíti a 17 milliárd forintot. Az IAB Hungary AdExpect felmérése alapján 2017-ra további kétszámjegyű növekedést várnak a piac szereplői."
 
 

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Közterületet neveztek el a neves informatikusról, Jánosi Marcellről

Mint azt az NJSZT hírül adta, a III. kerületi Szél utcából nyíló, eddig névtelen terület Jánosi Marcell köz lesz ezentúl. A Neumann János Számítógép-tudományi Társaság kezdeményezése és a III. kerületi önkormányzattal folytatott kitartó egyeztetés nyomán a Fővárosi Közgyűlés 2017. június 14-i ülésén elfogadta, hogy közterület őrizze a magyar informatika kiemelkedő úttörője, Jánosi Marcell (1931-2011) emlékét.

 

 

2017. június 22. 10:22

Generációs ugrást hoz a technológiában az 5G Koalíció

Ugrásszerűen javíthatja az ország technológiai fejlettségét az 5G Koalíció. A Microsoft Magyarország részvételével megalakult, széleskörű összefogás célja nem csupán az, hogy az elsők között álljon rendelkezésre nálunk a minden eddiginél tágabb lehetőségeket nyújtó 5G technológia, hanem az is, hogy ezt a lehető leghatékonyabban állítsák a lakosság és a gazdaság szolgálatába.

2017. június 19. 15:16

Gyorsítja külföldi terjeszkedését a Codecool programozóiskola

Kétmillió eurós befektetést biztosít a PortfoLion Regionális Magántőke Alap a Codecool Kft. részére. A bevont tőke révén az oktatási szolgáltatások piacának legígéretesebb szegmensében folytathatja nemzetközi terjeszkedését a 2015-ben indult magyar programozóiskola. 

2017. május 18. 11:11

Google: Bagoly-algoritmussal a hamis hírek ellen

A Google hivatalos oldalán jelentette be Bagoly-projektjét, amely a hamis, és erőszakos tartalmakkal veszi fel a harcot. A vállalatot sok támadás érte az utóbbi időszakban, hogy találati listáján előkelő helyen jelennek meg a hamis hírek, vagy akár erőszakra buzdító tartalmak. Különösen az amerikai elnökválasztás időszakában érte sok kritika a keresőóriást.

2017. április 27. 15:15

Hamarosan átláthatóvá válik az egészségügy

Megkezdődött az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) feltöltése személyes adatainkkal. „Ezzel véget érhet az a gyakorlat, hogy a beteg viszi magával a leleteket egyik orvostól a másikig, ha nem akarja, hogy a kezelőorvos hiányos információk alapján döntsön a gyógykezeléséről. A rendszer révén olyan transzparencia valósul meg, ami a beteg, az orvosok és az ellátórendszer irányítóinak egyaránt előnyére válik” – mondja Tóth Mónika, a KPMG szenior menedzsere.

2017. április 18. 14:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Júniusi vírusriport az ESET-től

2017. július 25. 17:21

A megjósolt trendek felé haladnak a kiberbűnözés idei irányai

2017. július 20. 16:59

Az év CIO-ja pályázat

2017. július 6. 13:48

AI-jaj, ez itt és most a robotok őskora!

2017. június 27. 19:27
cloudappsportal.com