A digitális médiafogyasztási szokásokat vizsgálta a PayPal
A streaming szolgáltatások Magyarországon is egyre népszerűbbek, jelenleg a megkérdezettek 52%-a részesíti előnyben a videóadatfolyam-átvitel alapú szolgáltatásokat ahelyett, hogy megvásárolná és letöltené a videótartalmakat – derül ki a PayPal és a SuperData Digital Goods Economy Survey című digitális médiafogyasztási szokásokat vizsgáló nemzetközi felméréséből.
A streaming szolgáltatások egyre népszerűbbek világszerte, az európai országokban a fogyasztók 72%-a ezeket használja ahelyett, hogy megvásárolná és letöltené a videótartalmakat. A szolgáltatók előretörését jól érzékelteti a tény, hogy a globális internetes forgalomnak már több mint a fele a streamelt videó tartalmak fogyasztásából adódik.* A nemzetközi trendeknek megfelelően a magyar piac is folyamatosan bővül, a Statista legfrissebb adatai szerint 2018 év végéig az értéke elérheti a 101 millió dollárt.** A PayPal felmérése szerint az online streamelt filmek és zenék a legnépszerűbb digitális termékek Magyarországon, a megkérdezett internetfelhasználók közel fele vásárolt ilyen tartalmat az elmúlt három hónapban. A magyar fogyasztói preferenciák közelítenek az európai arányhoz, jelenleg 52% részesíti előnyben a videóadatfolyam-átvitel alapú szolgáltatásokat. A többség 2.000 Ft-nál alacsonyabb összeget költött videótartalom megvásárlására a kutatást megelőző 3 hónapban, az online fizetési mód kiválasztásában pedig a kényelem és a gyorsaság az elsődleges szempontok.
„A filmeket és zenéket online értékesítő partnereink és előfizetőik mindennapjait egyre jobban áthatja a digitalizáció, ezért úgy döntöttünk, hogy közelebbről is megvizsgáljuk a területet. Mint kiderült, a digitális szórakoztató tartalmak egyre növekvő népszerűségének hátterében az egyik legfontosabb mozgatórugó a kényelem. A fogyasztók 46%-a azért vásárol filmeket vagy TV-sorozatokat digitálisan, mert ezt az otthon kényelméből is megtehetik, 60% pedig azért, mert így várakozás nélkül, azonnal hozzáférhetnek a kívánt tartalomhoz.” – mondta el Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.
Mi alapján választunk videó streaming szolgáltatót?
A felméréséből kiderül, hogy videószolgáltatót a magyar fogyasztók 66%-a a rendelkezésre álló műsorkínálat mérete alapján választ, 47% számára az is fontos elvárás, hogy ne kelljen a filmeket és a sorozatokat egyenként megvásárolni, és a válaszadók közel felének az is lényeges, hogy mobilon és számítógépen is hozzáférjen a tartalomhoz. A videótartalmak műfaját tekintve Magyarországon a legnépszerűbb az akciófilm (69% nézett ilyet a kutatást megelőző 3 hónapban), a komédia (46%) és a gyerek/családi filmek (45%). A sztereotípiákat megcáfolva, közel azonos mennyiségű férfi (29%) és nő (24%) néz horrorfilmeket.
Mostantól PayPal-lel is fizethető az HBO GO előfizetés
A PayPal számlán keresztül történő fizetés már elérhető Magyarország egyik vezető streaming szolgáltatásánál, az HBO GO-n. Az előfizetéssel hozzáférhetünk az HBO saját gyártású sorozataihoz, sikerfilmekhez, vígjátékokhoz, dokumentumfilmekhez és exkluzív, színfalak mögé kalauzoló extrákhoz.
„Nagyon örülünk, hogy létrejött az együttműködésünk a HBO-val, mivel az online szórakozás fejlődése jelenleg az egyik legizgalmasabb terület világszerte. Az online vásárlásnál a megfelelő fizetési mód rendkívül fontos a fogyasztók számára, különösen mobileszköz használata esetén. A digitális tartalmakért történő fizetés esetében Magyarországon minden öt fogyasztóból négy az egyszerűen használható fizetési módot részesíti előnyben, amire a PayPal tökéletes megoldást kínál” – mondta el az együttműködés kapcsán Marcin Glogowski.
________________
* Forrás: Global Internet Phenomena report by Sandvine
** Forrás: https://www.statista.com/outlook/200/139/digital-media/hungary
Kapcsolódó cikkek
- Húszszorosára nőtt egy önéletrajz ára az elmúlt 6 évben
- A magyar tulajdonú autóipari cégek kevésbé érzik fontosnak a digitalizációt
- Készítse fel vállalkozását az ünnepi rohamra
- Hosszú távú stratégiai megállapodást kötött az OTT-ONE Nyrt. és a TV2 Csoport
- A Fujitsu új felmérése szerint az IoT-projektek három éven belül megtérülnek
- Accenture felmérés az oktatási és vállalati képzési rendszerekről
- Többet fényképezünk, kevesebbet telefonálunk a mobilunkkal
- A vállalati IT szervezetek nincsenek felkészülve a digitális átalakulásra
- GKI-Euronics: idén minden ötödik szülő már műszaki cikket is vásárolt az iskolakezdéshez
- Magyarországon a fiatalok többsége fotózásra használja a telefonját
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar cég innovációiért rajong a világ
Piros Attila, a Saint-Gobain Hungary vezérigazgatója a nyolcadik Bizalom Gálán vehette át a legmagasabb üzleti kategória nagydíját, a Leader Of The Year trófeát a nagyvállalati kategóriában. A díjazott vezető nemcsak a cége szakmai sikereire és innovációira büszke, de arra is, hogy munkatársai is a szívükön viselik a vállalat működését és a fenntarthatósági törekvéseiket.
Ezek az idei év okos trendjei a kényelem és a fenntarthatóság jegyében
Az utóbbi hónapokban újra szárnyra kaphattak a gyártók és a fejlesztők, és hozzánk is végre elérhettek régóta várt okos otthoni innovációk a globális chiphiány mérséklődésével és az ellátási láncok akadozásának javulásával. Sok technológiai újdonsággal, új márkával és szolgáltatással találkozhattunk idén például a Konyhakiállításon, amelyek a fogyasztói igényekhez maximálisan alkalmazkodnak. A MediaMarkt szakértői most összeszedtek öt trendet, ami jelenleg és a közeljövőben is meghatározza az otthonunkkal kapcsolatos technológiai fejlesztéseket.
Megtanulni egy nyelvet fél év alatt? Lehetséges!
Egy igazán egyedülálló nyelvtanulási módszerrel hatalmas sikereket érhetünk el! Kezdő szintről mindössze hat hónap alatt el lehet sajátítani egy idegen nyelvet az egyedi módszer által. Tóth Alexandra, az Alexa Nyelviskola megálmodója kifejlesztett egy hatékony rendszert, melynek segítségével könnyen és érthetően tanulhatjuk meg a régóta vágyott nyelvet.
A Continental nyerte „Az év K+F beruházója” díjat a HIPA-tól
A technológiai cégcsoport magyarországi leányvállalatának, a Continental Automotive Hungary Kft-nek tavaly megvalósult beruházásait, vidéki bővülését, valamint a K+F területen nyújtott, folyamatosan kimagasló teljesítményét díjazta a Nemzeti Befektetési Ügynökség.
Mini-ösztöndíj gyártói startupoknak Bécsben
Elsősorban magyar, horvát, cseh, szerb, szlovák, szlovén és osztrák scale-upok jelentkezését várják a Bécsi Gazdasági Ügynökség és az EIT Manufacturing East mini-ösztöndíjára, a Discover Vienna: Manufacturing Edition nevű programra Bécsbe. Aki ügyes, akár négyszázezer eurós támogatáshoz is juthat.