A látható érzelmek fontosságára hívja fel a figyelmet a Facing Emotions
Közös érzékenyítő kampányt indított a Huawei Technologies és a Láthatatlan Kiállítás. A kezdeményezés célja, hogy a gyártó legújabb mesterséges intelligencia-applikációja, a Facing Emotions segítségével a két szervezet együttesen hívja fel a figyelmet a látássérültek mindennapi nehézségeire az érzelmek felismerését illetően. A kampány keretében a Huawei nem csak online szemléletformáló videókat oszt meg, de a Láthatatlan Kiállítás állandó programelemeként biztosítja a látogatók számára, hogy átélhessék, milyen a világ látható érzelmek nélkül. A kampány célkitűzéseihez csatlakozott Kovács Patrícia színművész, a SUHANJ! Alapítvány alapítója, illetve Agárdi Szilvia látássérült énekesnő, esélyegyenlőségi aktivista is.
A Huawei a Láthatatlan Kiállítás közreműködésével sajtóesemény keretében jelentette be legújabb társadalmi érzékenyítő kampányát, melynek központjában a látható érzelmek, illetve azok hiánya áll. A gyártó legújabb MI-támogatott applikációja, a Facing Emotions a Huawei Mate 20 Pro okostelefon segítségével képes felismerni az emberi arcon megjelenő hét alapérzelmet, majd ezeket hanggá alakítva továbbítani azokat.
A kezdeményezés során a vállalat az online figyelemfelkeltő videói mellett a Láthatatlan Kiállításra érkezők számára is tartogat újdonságokat. Az érzékenyítés keretében a kiállítás állandó programelemeként megjeleníti az applikációt, így a látogatók a Huawei csúcskészülékei segítségével kipróbálhatják, milyen a látásuk helyett a telefon által kiadott hangok alapján azonosítani az érzelmeket beszélgetőpartnerük arcán. Az alkalmazás a Huawei Mate 20 Pro mesterséges intelligencia - képességeinek köszönhetően pár másodperc alatt képes megállapítani, hogy a beszélgetőpartner arcán milyen érzelem tükröződik a hét legmarkánsabb emberi emóció (boldogság, szomorúság, meglepettség, düh, félelem, undor, megvetés) közül.
A Facing Emotions kampány teaser videója:
Az utóbbi években a mesterséges intelligencia a Huawei okostelefonjainak fő technológiai jellemzőjévé vált. A vállalat a kampány során számos szakember segítségét kérte, hogy hatékony, és könnyen kezelhető platformot alakítson ki a látássérült felhasználók számára. „Fontosnak tartjuk, hogy a felhasználók lehető legszélesebb köre számára biztosítsunk a mindennapokban is hasznos mesterséges intelligencia-megoldásokat. A Facing Emotions applikáció kifejlesztése során vak és gyengénlátó emberekkel foglalkozó szervezetek voltak a segítségünkre abban, hogy a látássérültek valós igényeinek megfelelő alkalmazást hozzunk létre.” – mondta Nagy Ivett, a Huawei Technologies Hungary marketing igazgatója.
Balogh Anikó, a Láthatatlan Kiállítás üzletfejlesztési vezetője számára az együttműködés egyik fontos eleme, hogy a technológia segít a kiállítás látogatói számára kézzelfoghatóan bemutatni, milyen nehézségekkel jár, ha valakinek az életét látható érzelmek nélkül kell élnie: „A Láthatatlan Kiállítás számára különösen fontos, hogy a látogatóink az itteni élményeik után még megértőbbek és fogékonyabbak legyenek a látássérültek világával szemben. A túráink alkalmával a Huawei-jel való együttműködés keretében a fiatalabb korosztályt is jobban meg tudjuk majd szólítani a Facing Emotions applikációval, hiszen a technológiai újítások ennek a generációnak már nem jelentenek kihívást. Hiszünk abban, hogy az embereket kézzelfogható módon, saját élmények által lehet érzékenyíteni, ez a mozgatórugója az általunk szervezett túráknak is.”
A projekt népszerűsítésében a Láthatatlan Kiállítás mellett a hazai művészvilág képviselői is közreműködtek. Kovács Patrícia színművész szerint fontos odafigyelni az átlagostól eltérő igényű embertársainkra, akik számára az új technológiai megoldások egyet jelenthetnek a mindennapi nehézségek felszámolásával: „A SUHANJ! Alapítvány alapítójaként évek óta dolgozom látássérültekkel, ezért pontosan tudom, milyen fontos számukra, hogy az érzelmeinket a lehető legkifejezőbben mutassuk meg nekik. Színművészként ugyancsak tapasztalom, hogy az érzelmeknek mekkora szerepe van a mindennapokban és, hogy akár egy apró gesztus által is új értelmet nyerhetnek a legnyilvánvalóbbnak tűnő helyzetek.” Agárdi Szilvia látássérült énekesnőként hozzászokott, hogy a hallgatóság felől érkező visszajelzéseknek csak egy részét tapasztalhatja meg. A Facing Emotions applikáció számára az új tapasztalás lehetőségét jelenti: „A közönség reakciói közül a taps az egyetlen visszacsatolás felém, csak ebből tudom, tetszett-e nekik a produkcióm. Vannak, akik hozzám hasonlóan a hangok és a zene nyelvén közvetítenek és tapasztalnak érzelmeket, de vágynak arra, hogy az emberek arcán látható reakciókat megismerhessék. Esélyegyenlőségi aktivistaként nagyon fontosnak tartom a Huawei kezdeményezését és kifejezetten örülök, hogy általa olyanok számára is megnyílik a látható érzelmek világa, akiknek eddig ez nem volt lehetséges” – tette hozzá.
A Huawei Facing Emotions applikációjának kipróbálását 2019. február 1-jétől, a Láthatatlan Kiállítás minden túráján biztosítja a látogatók számára, a Mate 20 Pro készüléktulajdonosok pedig a Google Play áruházból is letölthetik az alkalmazást.
Kapcsolódó cikkek
- Nehezen tudjuk megfogalmazni, hogy mit is jelent pontosan az MI
- Minden eddiginél gyorsabb letöltési sebességet biztosít a Huawei új chipkészlete
- 200 millió okostelefont szállított le a Huawei 2018-ban
- A Honor 10-re a mai naptól elérhető az EMUI 9
- Bemutatta újításokkal teli okostelefonját a Huawei
- Látássérülteken segít a Huawei új alkalmazása
- A Huawei hanggá alakította a fényt a mesterséges intelligenciával
- Vizsgálták a fiatalok mesterséges intelligenciához való hozzáállását
- Huszonkét 5G távközlési hálózat kiépítésére szerződött eddig a Huawei
- Megérkezett Magyarországra a Huawei Mate 20 széria
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Itt a Sandberg legújabb 2 az 1-ben zseblámpája és powerbankje
A Sandberg bemutatta legújabb 2 az 1-ben zseblámpáját és powerbankjét, a Survivor Torch Powerbank 5000-t.
Műszaki kerámia és tiszta szilikon nyomtatás a Formlabs SLA nyomtatóival
Mostanra tárgyak ezrei készülnek naponta 3D nyomtatással, amelyhez kapcsolódóan rengeteg forrást fektettek az elmúlt évek során az ezeket előállító berendezések folyamatos fejlesztésébe. Azonban ez csak az egyenlet egyik oldala, az ipari felhasználást célzó gyártók a 3D nyomtatók mellett az alapanyagok fejlesztésébe is folyamatosan invesztálnak. A Formlabs éppen most újabb két termékkel, alumínium-oxid kerámiával és 100% tisztaságú szilikonnal bővítette már 40-nél is többféle nyomtatható műgyantát számláló SLA alapanyag-kínálatát. És ez nem minden!
Javították a Magyar Telekom hitelkockázati besorolását
A Magyar Telekom (Reuters: MTEL.BU és Bloomberg: MTELEKOM HB), továbbiakban „Társaság”), Magyarország vezető távközlési szolgáltatója bejelenti, hogy a Scope Ratings GmbH, a hitelminősítés éves felülvizsgálata eredményeként pozitívra javította a Magyar Telekom kibocsátói hitelkockázati besorolásának kilátását, valamint megerősítette a Társaság kibocsátói hitelkockázati besorolását és a nem alárendelt, nem biztosított adósságához tartozó BBB+ minősítést.
Nem csak a nappaliban, hanem ipari csarnokokban is felbukkan majd az Apple Vision Pro
Közel négy hónapja mutatkozott be az Apple Vision Pro, és egyelőre nincs új hír a fejlesztés háza tájáról az akkor megismert paramétereken túl. A kiterjesztett és a virtuális valóság szemünk előtt való keverésére képes, fejen hordható eszköz szórakoztatóipari és irodai környezetben való felhasználásáról már sok szó esett, ugyanakkor az eszközben rejlő üzleti és ipari lehetőségekről egyelőre alig lehetett hallani. A Delta Systems Kft. fejlesztői összegyűjtöttek néhány olyan szemléletes példát, ahol nem csak látványosságként, hanem üzleti előnyt teremtő termelőeszközként is funkcionálhat a jövőben az Apple csodaszemüvege.
Tiszántúlon fülledt az erotika
A Szexrandi.hu társkereső 2015-óta minden évben utánajár és Google Trends mutatói segítségével, hogy földrajzilag hol a legfogékonyabbak a magyarok a szexuális tartalmak iránt. Most ismét a nyilvánosság elé tárják a kutatás eredményeit, hogy tavaly nyár óta mely városokban volt fogékonyabb a lakosság az erotikus tartalmakra, és hol kerestek rá a legtöbben a szex szóra. Tavaly még fej fej mellett voltak a Dunántúli és a Tiszántúli települések, ám idén Kelet-Magyarország tartolt az interneten a szexuális témák iránti érdeklődésben.