A magyarok közel felét nem befolyásolja a járvány az ünnepi kapcsolattartásban

forrás: Prím Online, 2021. december 23. 12:39

A magyarok nem kevesebb mint 47 százaléka idén ugyanúgy karácsonyozik a szeretteivel, mint a járvány előtt, a többség ugyanakkor igyekszik különböző módokon mérsékelni a fizikai találkozók számát. Amennyiben nincs személyes jelenlét, a legtöbben, 43 százalék, online videóhívás formájában köszönti a hozzátartozóit, de továbbra is nagyon népszerűek a hagyományos telefonhívások; a magyarok valamivel több mint harmada választja ezt a csatornát – derült ki a mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller legfrissebb reprezentatív kutatásából. A BillKiller szakértői felhívják a figyelmet: a lebeszélhető percek és a rendelkezésre álló adatkeret túllépése kellemetlen meglepetést okozhat, ám egy az igényeinknek megfelelő mobilcsomaggal sok ezer forintot spórolhatunk.

A magyarok közel felét, 47 százalékát nem befolyásolja a járvány az ünnepi kapcsolattartásban, miközben 26 százalék csak szűk családi körben ünnepel, 14 százalék a rokonaira szűkíti a személyes kapcsolattartást, 5 százalék pedig csupán a távoli hozzátartozóit nem látogatja meg, mindenki mással személyesen karácsonyozik; rajtuk kívül mindösszesen 8 százalék az, aki mindenféle személyes kapcsolattartást kerül a járvány miatt – derült ki a BillKiller friss reprezentatív kutatásából. A legnagyobb arányban a 60 év felettiek kerülik, illetve igyekeznek mérsékelni a személyes találkozókat, a válaszokban egyébként sem az iskolázottság, sem a lakhely nem mutat szignifikáns eltéréseket.

  

(1. ábra: Hogyan befolyásolja a járvány az idei karácsonyi ünneplést?)

 

Amennyiben egy személyes találkozó elmarad, a legtöbben online videóhívást indítanak például a Facebook Messengerben, Skype-on vagy Viberen (43 százalék), a második legnépszerűbb lehetőség a hagyományos telefonhívás 34 százalékkal, és minden tizedik válaszadó online üzenetküldő applikációval üzen a szeretteinek. Az SMS-ek kora leáldozóban, 5 százalék használja ezt az eszközt, hagyományos ünnepi képeslapot pedig már csak a válaszadók 2 százaléka küld. Érdekesség és örömteli hír, hogy az online csatornákat a 60 év felettiek közel azonos arányban használják, mint a többi korcsoport, jelentős különbségek már nem láthatók.

 

„Az eredményekből jól látszik, hogy az ünnepi kapcsolattartást az online csatornák dominálják, amely – amennyiben az otthoni szélessávú internetkapcsolat használatával történik – nem szükségképpen kell, hogy terhelje a mobilelőfizetésünket; feltűnő ugyanakkor a hagyományos telefonhívások magas aránya, ezeknél különösen érdemes a telefonunkban nyomon követni a lebeszélt percek számát a rendelkezésre álló híváskeret függvényében” – mutat rá Halmai Attila, a BillKiller társalapítója.

  

(2. ábra: Hogyan tervezed a személyes kapcsolattartást helyettesíteni abban az esetben, ha nem jöhet létre a személyes találkozó az ünnepek alatt?)

 

A kutatás arra is rávilágított, hogy valamivel több mint minden 10. magyar esetében jellemző, hogy a karácsonyi időszakban túllépik a hívás- vagy adatkeretüket; ebben a helyzetben pedig különböző stratégiákat alkalmaznak a megkérdezettek. A leggyakoribb eset (15 százalék), hogy kiegészítő adatkeretet vásárolnak a szolgáltatójuknál, közel azonos arányban vannak azok, akik wifi-kapcsolatokkal próbálják orvosolni a mobiladathiányt, 4 százalék egyszerűen nem internetezik tovább a mobilján, 3 százalék pedig az, aki nagyobb mobilcsomagra vált. Azok körében, akiknél nagyon, vagy inkább jellemző a havi hívás- vagy adatkeret túllépés, nagyjából minden harmadik az, aki kiegészítő adatkeretet vásárol magának.

 

„Minden ügyfélhelyzet, minden ügyféligény és mobilhasználat egyedi és önálló mérlegelést igényel, ugyanakkor a tapasztalataink alapján nagy valószínűséggel sem a kiegészítő adatkeret-vásárlás, sem az adott szolgáltató által kínált eggyel nagyobb csomagra való automatikus váltás nem éri meg az ügyfeleknek. Egy átlagos mobilelőfizetés esetében a 20-35 százalékát (!) is elérheti a teljes díjnak egy 1-3 napra szóló adatkeretbővítés; az eggyel nagyobb csomagra váltással – hasonlóan a korlátlan előfizetésekhez – az előfizető pedig azt kockáztatja, hogy túlfizeti a mobilhasználatát” – mutat rá Sallai Ákos, a BillKiller társalapítója. Hozzáteszi: közel 7 ezer ügyfelük évente átlagosan több mint 50 ezer forintot fizetett feleslegesen a szolgáltatójának; a legprudensebb stratégia a mobilcsomagok kiválasztásakor az, ha az igényeink ismeretében választjuk ki a szolgáltatók által kínált mobilcsomagok közül a számunkra legoptimálisabbat.

 

A kutatásról

A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült a BillKiller Kft. megbízásából. Az adatfelvételre 2021. december 11-e és 15-e között került sor 1000 fős válaszadói mintával. A minta az aktív korú, 18-65 éves magyar alapsokaságot reprezentálja nem és kor szerint.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül

A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron. 

2024. március 28. 13:27

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05