A magyarok közel felét nem befolyásolja a járvány az ünnepi kapcsolattartásban
A magyarok közel felét, 47 százalékát nem befolyásolja a járvány az ünnepi kapcsolattartásban, miközben 26 százalék csak szűk családi körben ünnepel, 14 százalék a rokonaira szűkíti a személyes kapcsolattartást, 5 százalék pedig csupán a távoli hozzátartozóit nem látogatja meg, mindenki mással személyesen karácsonyozik; rajtuk kívül mindösszesen 8 százalék az, aki mindenféle személyes kapcsolattartást kerül a járvány miatt – derült ki a BillKiller friss reprezentatív kutatásából. A legnagyobb arányban a 60 év felettiek kerülik, illetve igyekeznek mérsékelni a személyes találkozókat, a válaszokban egyébként sem az iskolázottság, sem a lakhely nem mutat szignifikáns eltéréseket.
(1. ábra: Hogyan befolyásolja a járvány az idei karácsonyi ünneplést?)
Amennyiben egy személyes találkozó elmarad, a legtöbben online videóhívást indítanak például a Facebook Messengerben, Skype-on vagy Viberen (43 százalék), a második legnépszerűbb lehetőség a hagyományos telefonhívás 34 százalékkal, és minden tizedik válaszadó online üzenetküldő applikációval üzen a szeretteinek. Az SMS-ek kora leáldozóban, 5 százalék használja ezt az eszközt, hagyományos ünnepi képeslapot pedig már csak a válaszadók 2 százaléka küld. Érdekesség és örömteli hír, hogy az online csatornákat a 60 év felettiek közel azonos arányban használják, mint a többi korcsoport, jelentős különbségek már nem láthatók.
„Az eredményekből jól látszik, hogy az ünnepi kapcsolattartást az online csatornák dominálják, amely – amennyiben az otthoni szélessávú internetkapcsolat használatával történik – nem szükségképpen kell, hogy terhelje a mobilelőfizetésünket; feltűnő ugyanakkor a hagyományos telefonhívások magas aránya, ezeknél különösen érdemes a telefonunkban nyomon követni a lebeszélt percek számát a rendelkezésre álló híváskeret függvényében” – mutat rá Halmai Attila, a BillKiller társalapítója.
(2. ábra: Hogyan tervezed a személyes kapcsolattartást helyettesíteni abban az esetben, ha nem jöhet létre a személyes találkozó az ünnepek alatt?)
A kutatás arra is rávilágított, hogy valamivel több mint minden 10. magyar esetében jellemző, hogy a karácsonyi időszakban túllépik a hívás- vagy adatkeretüket; ebben a helyzetben pedig különböző stratégiákat alkalmaznak a megkérdezettek. A leggyakoribb eset (15 százalék), hogy kiegészítő adatkeretet vásárolnak a szolgáltatójuknál, közel azonos arányban vannak azok, akik wifi-kapcsolatokkal próbálják orvosolni a mobiladathiányt, 4 százalék egyszerűen nem internetezik tovább a mobilján, 3 százalék pedig az, aki nagyobb mobilcsomagra vált. Azok körében, akiknél nagyon, vagy inkább jellemző a havi hívás- vagy adatkeret túllépés, nagyjából minden harmadik az, aki kiegészítő adatkeretet vásárol magának.
„Minden ügyfélhelyzet, minden ügyféligény és mobilhasználat egyedi és önálló mérlegelést igényel, ugyanakkor a tapasztalataink alapján nagy valószínűséggel sem a kiegészítő adatkeret-vásárlás, sem az adott szolgáltató által kínált eggyel nagyobb csomagra való automatikus váltás nem éri meg az ügyfeleknek. Egy átlagos mobilelőfizetés esetében a 20-35 százalékát (!) is elérheti a teljes díjnak egy 1-3 napra szóló adatkeretbővítés; az eggyel nagyobb csomagra váltással – hasonlóan a korlátlan előfizetésekhez – az előfizető pedig azt kockáztatja, hogy túlfizeti a mobilhasználatát” – mutat rá Sallai Ákos, a BillKiller társalapítója. Hozzáteszi: közel 7 ezer ügyfelük évente átlagosan több mint 50 ezer forintot fizetett feleslegesen a szolgáltatójának; a legprudensebb stratégia a mobilcsomagok kiválasztásakor az, ha az igényeink ismeretében választjuk ki a szolgáltatók által kínált mobilcsomagok közül a számunkra legoptimálisabbat.
A kutatásról
A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült a BillKiller Kft. megbízásából. Az adatfelvételre 2021. december 11-e és 15-e között került sor 1000 fős válaszadói mintával. A minta az aktív korú, 18-65 éves magyar alapsokaságot reprezentálja nem és kor szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Egyéves a Vantage Towers, hazánk egyik vezető toronyvállalata
- Nagyságrendileg többet költünk mobilozásra a pandémia miatt
- NMHH-kutatás: a felhasználók közel kétharmada használja online hívásra is a netet
- Nem független forrásból tájékozódunk a mobilcsomagokról
- Üzenetküldő applikációkkal spórolnak a telefonszámlán a magyarok
- Jelentős megtakarítást érhettek el a BillKiller ügyfelei
- Az okostelefon tudatos használata közelebb hozhatja egymáshoz a generációkat
- Sokat spórolhatunk egy mobilcsomag-váltással
- Apák napja: négy extra hét az újdonsült apukáknak, ingyen beszélgetés és adat az ügyfeleknek
- A mobilcsomagok átláthatatlansága tartja vissza az elégedetlen ügyfeleket a váltástól
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
SAP-vel pörgetik fel a körforgásos gazdaságot is
2023 júliusától teljesen átalakul a magyarországi hulladékgazdálkodási rendszer. A MOL illetékes leányvállalata az SAP rendszerét választotta a komplex szervezési, irányítási és elszámolási feladatok informatikai támogatására.
Négy tipp a kiberbiztos nyaralásért
Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat a szebbnél szebb helyen nyaraló, tökéletes és boldog családok fotói, hadd irigykedjenek az ismerősök, ez a vágy azonban gyakran vezet oda, hogy meggondolatlanul osztjuk meg személyes adatok tömkelegét, melyet nem csupán a barátaink és a családunk, de a digitális világ rosszfiúi is láthatnak.
Már itthon is előrendelhető az LG okosmonitorja
Munkára és szórakozásra is kiválóan alkalmas okosmonitort dob piacra az LG Magyarországon. A 32SQ780S modell ideális választás lehet mindazoknak, akik többfunkciós eszközt keresnek. A kijelző kényelmesen beállítható az asztalon, rendkívül jó kontrasztarányt kínál és számos okosfunkcióval bír, így a munkavégzés és tanulás mellett ideális filmnézésre vagy akár játékra is.
Új trendek és kihívások az online marketingben
2023-ban a közösségi média marketing szerepe, valamint az influenszer marketing és a felhasználók által generált tartalmak (UGC - User Generated Content) egyre inkább teret hódítanak, és szinte megkerülhetetlenné válnak a vállalkozások üzleti stratégiájában.
Új szerepköréhez jobban illő névre vált az IVSZ
Nevének megújításáról döntött az IVSZ június 7-én megtartott éves közgyűlésén a szervezet tagsága: a korábbi Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) helyett IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége néven folytatja működését a szakmai szervezet. A névváltást az indokolja, hogy napjainkban a digitalizáció a gazdaság minden szegletét áthatja, nem csak az informatikai, távközlési és elektronikai vállalatoknál fontos tényező. A közgyűlésen a 13 fős elnökség 7 pozíciójáról is szavaztak: az IVSZ elnöke újabb három évre dr. Vinnai Balázs lett.