A vasúti jegyvásárlásnál is kiemelt cél a fizikai érintkezések minimalizálása

forrás: Prím Online, 2020. március 24. 10:37

A koronavírus okozta rendkívüli helyzetben a MÁV-START-nak kiemelt célja a fizikai érintkezések minimálisra szorítása, a jegyértékesítési rendszerének már tervezéskor az egyik alapja volt az elektronikus jegyek alkalmazása. Fontos, hogy lehetőség szerint minél többen használjanak online menetjegyet vagy bérletét, ezzel csökkentve a vírus terjedésének kockázatát. A vasúttársaság továbbra is hangsúlyosan kéri az utasokat, hogy a sorban állás és személyes érintkezések csökkentése érdekében jegy- és bérletvásárláskor részesítsék előnyben a MÁV applikáció használatát és az e-vonatjegy váltását. 

Az elektronikus és érintésmentes jegyvásárlás követelményeinek a vasúttársaság jegyértékesítő rendszere maradéktalanul megfelel. E rendszer fontos része például a mobiltelefonos applikáció (MÁV App), amivel jegyet és bérletet is képesek vásárolni az utasok. Az alkalmazás elérhető Android és iPhone készülékeken egyaránt. Az alkalmazást nagyjából 295 ezren használják, és ez a szám naponta 200-300 fővel bővült. A felhasználók naponta átlagosan 20 ezer jegyet vagy elektronikus bérletet vásároltak online. Ezeken túl a vonatokon, a fedélzeti jegyvásárláskor is lehetőség van az érintésmentes bankkártyás fizetésre, mert minden jegyvizsgáló mobil POS terminállal van felszerelve. Ezt a jegyvizsgálótól megvásárolt jegyet is hozzá lehet rendelni az eSZIG-hez, tisztán mobil eszközökkel, érintésmentesen.

 

 

A jegyvásárláson túl a fedélzeti jegyellenőrzés is érintésmentesen, mobil eszközzel történik, az utas mobiltelefonjának vagy eSZIG-jének elektronikus leolvasásával. Így a szolgálatot teljesítő jegyvizsgáló és az utasok közti kontaktus is kizárható, ráadásul a MÁV fedélzeti rendszere az elektronikus BKK termékek ellenőrzésére is alkalmas az elővárosi vonatokon és a HÉV szerelvényeken. Mobilappban megvásárolt termékek visszaváltása és áruk visszatérítése elektronikusan, a mobilalkalmazásban kezdeményezhető. A MÁV internetes jegyértékesítési felülete, az Elvira is teljeskörű online jegyvásárlást biztosít: a megvásárolt jegy PDF formában mobiltelefonra letölthető, azt a fedélzeten elektronikusan érintésmentesen képes a jegyvizsgáló ellenőrizni. 

Mobilalkalmazás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Díjmentes tranzakciókkal segíti a készpénzforgalom visszaszorítását a Moneytou a Viber felhasználóinak

Május 31-ig a felhasználók számára díjmentessé tette, és a kapcsolódó forgalmi költségeket is átvállalta a Viber üzenetküldő applikáció alatt működő Moneytou fizetési lehetőség szolgáltatója, a NeoPay Kft. Az akció célja kettős: nem csak a készpénzes tranzakciók visszaszorításában segítenek a járvány ideje alatt, hanem az online fizetési megoldásokat is népszerűsítik. 

2020. április 3. 18:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Több millióan kaphatnak ingyenes online védelmet áprilistól

2020. március 31. 12:57

Hogyan legyenek a gyerekek és a tanárok biztonságban a digitális oktatás ideje alatt is?

2020. március 25. 10:43

Hasznos tippek, hogy előnyünkre fordítsuk a bezártságot!

2020. március 24. 16:55

Koronavírusos átverést azonosított az ESET

2020. március 18. 09:11
online sportfogadás