Babakocsikhoz fejleszt intelligens hajtásrendszert a Bosch

forrás: Prím Online, 2019. október 10. 15:36

Hetes erősségű szél süvít a Beaufort-skála szerint, a levegő 60 km/h sebességgel áramlik a babakocsi körül, amelynek teteje ugyan már vadul lobog – maga a kocsi azonban nem mozdul a helyéről, pedig sem rögzítőfék, sem pedig emberi kéz nem tartja. Ezen feladatokat a Bosch új eStroller-rendszere veszi át, amely jóval több puszta elektromos hajtásnál.  

 

  • Intelligens érzékelők szabályozzák a babakocsi elektromos hajtását és az automatikus fékezést, mérik a sebességet és értékelik az útfelszín minőségét
  • Okostelefonos alkalmazás Bluetooth-csatlakozással kapcsolja hálózatba az elektromos babakocsit
  • A Bosch eStroller rendszerében a teljes vállalat-szakértelem megjelenik
  • A Bosch rendszere először 2020 elején egy svéd babakocsigyártó kínálatában lesz elérhető 

 

A széleskörű kényelmi és biztonsági felszereltségű babakocsik számára készült asszisztensrendszerről van szó, amely a tolás-rásegítés és az automatikus fékezés mellett például okostelefonos alkalmazással megoldott hálózatba kapcsolást, riasztó-funkciót, illetve különböző high-tech érzékelőket is kínál, és amellyel új piacra kíván lépni a Bosch. „A Bosch eStroller rendszerében a teljes vállalat-szakértelem megjelenik. Ugyanazon szigorú műszaki és minőségi követelményeinket alkalmazzuk rá, mint az autóiparban, beleértve a szélcsatornás vizsgálatokat is” – hangsúlyozta Dr. Stefan Hartung, a Bosch igazgatótanácsának tagja, egyben a vállalat mobilitási megoldások üzleti szektorának elnöke. A Bosch variálható rendszere egyaránt alkalmazható a szóló, a dupla és az iker-gyerekkocsikban, és elsőként 2020 elején, az Emmaljunga svéd babakocsigyártó kínálatában jelenik meg, de további gyártókkal folytatott együttműködés is szerepel a tervekben.

 

 

Két elektromos motor segíti a gyorsítást és a fékezést

A babakocsik elektromos rásegítése iránti kereslet folyamatosan erősödik. A Bosch négy évnél fiatalabb gyerekeket nevelő nők és férfiak, valamint leendő szülők körében végzett reprezentatív felmérése szerint a kényelem és a biztonság tízből kilenc szülő számára a legfontosabb feltételnek számít babakocsi vásárlásakor. „A Bosch már azelőtt segíteni szeretne mobilitási megoldásaival, hogy a gyerek megtanul járni, az élet minden területén intelligens mobilitást kínálva” – mutatott rá Dr. Stefan Hartung. A rendszer hajtásegysége a hátsó tengely két elektromos motorjából áll, amelyekhez Bluetooth-modul és intelligens szenzorrendszer is tartozik. Ezek az okostelefonokban is alkalmazott érzékelők egyebek mellett a babakocsi sebességét, illetve gyorsulását mérik, miközben az út felszínét is értékelik, amin a kocsi halad. Fejlett algoritmusaival a rendszer a másodperc törtrésze alatt megállapíthatja, mit készül épp tenni a mama vagy a papa: emelkedőn haladva az elektromos motorok az elektromos kerékpárokéhoz (eBike) hasonlóan önállóan rásegítenek, míg lejtőn ereszkedve fékeznek. Ha a szülők elengedik a babakocsit, a motorfék megakadályozza, hogy szabadon elguruljon, az elektromechanikus retesz pedig aktiválja a rögzítőféket. Az eStroller fogantyúján nincsenek további kapcsolók és gombok.

 

Az elektromos rásegítés azonban nem csupán a kényelmet és a biztonságot szolgálja, hanem az ergonómiai adottságokat is javítja. A Bosch felhasználói tesztek során állapította meg, hogy az eStroller-rendszer jóval kedvezőbb testtartást eredményez a szülők számára, emelkedőn, egyenetlen talajon vagy ellenszélben ugyanis jóval kisebb erőt kell kifejteniük, lejtőn pedig az önfékező elektromos hajtásrendszer jól érzékelhetően tehermentesíti a hátukat. A rendszer kormányzási rásegítése akkor is segítséget jelent, ha a babakocsit egy kézzel tolják: például könnyebben lehet kanyarodni, emellett oldalirányban lejtő felületen haladva is segít tartani az irányt. A szülők ugyanis gyakran tolják egy kézzel a babakocsit, például amikor az idősebb kistestvér kezét fogják. 

 

 

Bluetooth-csatlakozással hálózatba kapcsolva az okostelefonnal

Az elektromos rásegítés erőssége a hozzátartozó okostelefonos alkalmazással (Android és iOS operációs rendszerekhez) szabályozható, amely Bluetooth-kapcsolaton keresztül kommunikál az elektromos babakocsi rendszerével. Az alkalmazásról a kivehető akkumulátor töltöttségi szintje is leolvasható, és időben figyelmeztet, ha fogytán az energia. A könnyen kezelhető és könnyű, 18-voltos lítiumion-akkumulátort zárható rekeszben helyezték el. Ezt az akkumulátortípust használják a Bosch szerszámaiban – például akkumulátoros csavarhúzókban – is, így az szükség esetén kicserélhető más eszközzel Teljesen feltöltve – a töltési idő mintegy két és fél óra – az akkumulátor a rásegítés választott mértékétől és a babakocsi tömegétől függően akár 15 kilométeres távot is meg tud tenni, egy USB-csatlakozón keresztül pedig a szülők okostelefonját is elláthatja árammal. Ugyancsak a mobiltelefonos alkalmazással aktiválható a riasztófunkció, amely például akkor lehet hasznos, ha a szülők egy kávézó előtt állítják le a gyerekkocsit. Ha bárki megkísérelné eltolni – működő Bluetooth-kapcsolat esetén –, a szülőt okostelefonján riasztja a rendszer, emellett a babakocsi beépített hangszórójából is riasztóhangjelzés szólal meg, a rögzítőfék pedig automatikusan működésbe lép. Ha útközben merülne le a babakocsi akkumulátora, az eStroller érzékelhető motorellenállás nélkül normál gyerekkocsiként használható tovább. 

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ausztria történetének eddigi legnagyobb hálózatbővítésében vesz részt az ABB

Az ABB ötéves, várhatóan 100 millió dollárnál is nagyobb értékű keretszerződést írt alá az ausztriai villamosenergia-rendszer üzemeltetőjével, az Austrian Power Griddel (APG) gázszigetelésű kapcsolóberendezések (GIS) szállításáról. E projekt lesz Ausztria történetének eddigi legnagyobb villamosenergia-hálózati bővítése. Az ABB a GIS kapcsolóberendezéseket egy olyan villamosenergia-hálózat kiépítéséhez biztosítja, ami segít felkészíteni az infrastruktúrát a fokozatosan növekvő mennyiségű, megújuló forrásból származó villamos energia fogadására. 

2019. október 21. 16:42

Már eSzemélyihez is hozzárendelhető a vasúti bérlet

A MÁV-START utasai a bérletüket mostantól az új típusú személyazonosító igazolványukon elektronikus adatként tárolhatják. Az eSzemélyihez hozzárendelt bérlet óriási előnye, hogy az utasnak nem kell papíralapú bérletet őriznie és magával vinnie. A vasúttársaság korábban a Budapest–Pusztaszabolcs és a Budapest–Székesfehérvár vasútvonalakon tesztelte az innovatív megoldást, amely már több mint ötmillió állampolgár számára jelenthet kényelmes, papírmentes megoldást a mindennapi vasúti utazások során. 

2019. október 21. 15:04

Mesterséges intelligencia alkalmazása a kis- és közepes vállalkozásokért

Egy magyar szoftverfejlesztő cég világszerte élen jár a gyártó-, logisztikai- és kereskedelmi szoftvermegoldások fejlesztésében. Legújabb áttörésük, hogy a piacon elsőként alkalmazzák gyártási rendszerekben a genetikus algoritmus alapú mesterséges intelligenciát, melynek köszönhetően a kis- és közepes vállalkozások az adott folyamatra fordított időt és költségeket legalább 30-40 százalékkal tudják csökkenteni. 

2019. október 21. 13:27

Cégalapítás Németországban és Ausztriában - hasonlóságok és különbségek

Bár az uniós jogharmonizáció következtében a cégalapítás folyamatában sincsenek jelentős különbségek, mégis van néhány olyan eltérés, amivel még az alapítás előtt érdemes tisztában lenni. Egy megbízható tanácsadó cég segítségével pedig különösen sok időt és pénzt is spórolhat a külpiacra lépő magyar vállalkozó.  

2019. október 21. 08:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44

Ma 20 éves a Wi-Fi

2019. szeptember 30. 11:26

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34
online sportfogadás