CES 2017: A csapból is önvezető autó folyik...
Szubjektív benyomások (3)
Amerikai tudósitónk, Horváth László, ezen a héten cikksorozatban tekint vissza január legnevezetesebb informatikai eseményére, az idei CES-re. A kijelzők, tévék illetve a biztonsági kérdések majd a magyar startup-ok jó szerelésének bemutatása után a most az autóiparról, illetve annak informatikára támaszkodó teljes megújulásáról elevenít fel néhány CES-pillanatot.
A régi és az új világ sosem csatázott ilyen szépen a szemünk előtt. A Szilícium völgy technológus titánjai megunták a totojázó, szklerózisos feudális rendszert, amit a maffia gyökerű szakszervezetek, több generációs, nagyon gyenge üzleti vezetőség, és szavazatokért hazudozó korrupt kormányok jellemeznek. Elindult a Tesla, az Uber, a Lyft, és mindeközben csak lassan ébredezett a régi rend. Persze a hagyományos autóipar attól még nem változik meg, hogy miközben a fiataljait a Stanford-ra küldi okosodni abból, hogy az itteni újítok mit tudnak kitalálni, azonközben máshol azon dolgoznak, hogy minél védettebben működhessen a tektonikus zárt piaci rendszerük.
Az sem segít a reputációjuknak, hogy a VW az hivatalosan egy bűnszövetkezet, akik az amerikai környezetvédelmi hivatal törvényei ellen “véletlenül” beszereltek egy hazudó robotot minden dízel autójukba.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar startup-ok egyre jobban szerepelnek a CES-en
- CES 2017 – Jó most élni!
- A Kaspersky Lab és az automatizált autók
- CES 2017: Rekordokkal zárt a világ legnagyobb tech show-ja
- Az okos otthon: támadó vagy segítő?
- Az ASUS Republic of Gamers a teljes gaming termékcsaládját bemutatta a CES-en
- Legjobb a legjobbak között
- Formatervezéséért és innovációiért is díjazták a Samsungot az idei CES-en
- Az LG TONE Studio és a TONE Free a viselhető audioeszközök innovációjának legújabb szintjét vitték el a CES-re
- Az LG bemutatta a Dolby-val közösen fejlesztett, Dolby Vision formátumot támogató 4K Ultra HD Blu-ray lejátszóját
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mesterséges intelligencia a kamerákban
Az automatizált vezetés lépésről lépésre egyre több támogatást nyújt a sofőröknek, jövőbeni célja pedig, hogy a jármű végül átvehesse a teljes irányítást. Sőt, még ennél is több: „Az embernél jobb vezetővé kívánjuk fejleszteni az autókat, így növelve a közúti közlekedés biztonságát. Más szavakkal: a technikának még az embernél is megbízhatóbban kell működnie” – hangsúlyozta Harald Kröger, a Bosch igazgatótanácsának tagja.
A Bosch mobilitási üzletága gyorsabban nő a piacnál
A Bosch 2018 eleje óta mintegy 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket, többek között személygépkocsik és könnyű teherautók akkumulátoros erőátviteli rendszereire vonatkozó gyártási projekteket. E sikeres megrendeléseknek és saját innovatív erejének köszönhetően a Bosch a jelenlegi nehéz körülmények között is tartja pozícióját.
A Fujitsu bemutatta közlekedési fejlesztéseit a berlini Shift AUTOMOTIVE konferencián
A Fujitsu - ma bemutatott - „Future Mobility Accelerator” jövőképe a gépjárműtechnológia innovációit hasznosítva támogatja az ENSZ 17 fenntartható fejlődési célkitűzésének1 megvalósulását – és pragmatikus, gyakorlatias lehetőségekkel, kisebb környezetterhelés mellett segíti a mobilitást a jövő városi környezetében.
Nő a mobilparkolás népszerűsége
Az elmúlt években dinamikusan növekedett a mobilparkolások száma az egész országban a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. weboldalán keresztül elérhető adatok alapján, melyeket a Parkl dolgozott fel. Míg 2014 júliusában kevesebb, mint 40 ezer parkolást bonyolítottak átlagosan naponta mobilról, addig idén júliusban ez a szám már majdnem 100 ezer volt, derül ki statisztikákból. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a csúcsidőszak az ősz, így a következő hónapokban nehezebb parkolási körülmények várhatók.
Egyre ritkábban kell "tankolni" az elektromos autókkal
Az újonnan forgalomba helyezett elektromos autók hatótávolsága tavaly átlagosan 300 kilométer volt, ami 10 százalékkal hosszabb, mint az előző évben. Ez az érték 2011-ben még 150 kilométer volt, s 2014-ben érte el a 200 kilométert. A szakértők előrejelzése szerint 2020-ban az újonnan forgalomba helyezett elektromos autók átlagosan legalább 400 kilométert lesznek képesek megtenni egyetlen töltéssel.