Digitális arcfelismerő technológiában erős vállalat bővít Budapesten

forrás: Prím Online, 2022. augusztus 9. 09:55

Noha korábban sokan idegenkedtek a digitális arcfelismerő rendszerektől, ma már egyre többen ezzel a megoldással oldják fel az okostelefonjukat, a következő évtizedben pedig várhatóan négyszeresére nő az arcfelismerés jelenleg 4 milliárd dolláros piaca. A rendezvényszervezéstől a vendéglátáson át a biztonságtechnikáig számos iparág húzhat hasznot a technológiából, és ebből magyar szakemberek is kivehetik a részüket. 

A Budapesten fél éve fejlesztőközpontot nyitó amerikai szoftvercég, az Exadel ugyanis olyan megoldást kínál, amellyel akár kisvállalkozások is könnyedén beépíthetik az arcfelismerést szolgáltatásaikba, még akkor is, ha nincs semmilyen tapasztalatuk a gépi tanulás terén.

 

Már közel minden második felhasználó „arcával” oldja fel telefonját

Piackutatások szerint 2020-ban 3,86 milliárd dollárra rúgott az arcfelismerő technológiák piaca, és az évtized végéig évente várhatóan 16 százalékkal fog bővülni. Noha néhány éve gyakran lehetett olvasni az arcfelismeréssel kapcsolatos személyiségi jogi aggályokról, a közelmúlt trendjei azt mutatják, hogy sok esetben az emberek szívesen használják a technológiát, és nem idegenkednek attól, hogy más területeken is alkalmazzák. Egy 2021-ben készült brit jelentésből például kiderült: az emberek 82%-a támogatja, hogy a biztonsági szervek arcfelismerő szoftvereket vessenek be. 

 

A Mercator Advisory Group tanácsadócég felmérése szerint pedig egyre nő azok száma, akik valamilyen biometrikus azonosítási formát részesítenek előnyben az okostelefonjuk használatakor. 2020-ban már a felhasználók 41 százaléka oldotta fel így a képernyőjét (másfélszer többen, mint egy évvel korábban), és bár az ujjlenyomat használata még népszerűbb, az arcfelismerés népszerűsége rohamléptékben emelkedik. A telefonokba épített biometrikus érzékelőket pedig az appfejlesztők is kihasználhatják, például hosszú távon kiválthatják a ma még gyakran kényelmetlen kétlépcsős azonosítást az ezt megkövetelő internetbanki alkalmazásokban vagy fizetési megoldásoknál.

 

 

Nagyobb biztonság, gyorsabb check-in

A technológiának azonban nemcsak a biztonsági szervek, telefongyártók és appfejlesztők vehetik hasznát, a jövőben várhatóan gyorsan bővül majd a felhasználási területek száma. „Egy arcfelismerésre alkalmas szoftvert számos cég haszonnal tud beépíteni szolgáltatásai közé – magyarázza a Eyal Zucker, a CompreFace nevű megoldást fejlesztő Exadel budapesti központjának vezetője. – Egy ingatlanüzemeltető cég a beléptető és biztonsági rendszerekben alkalmazhatja, mivel képes felismerni, ha bizonyos területre illetéktelenek próbálnak belépni. Rendezvényhelyszíneken, szállodákban, repülőtereken a check-innél válthatja ki az időigényesebb azonosítási módokat az arcfelismerés. De akár lehetőséget ad arra is, hogy a köztéri hirdetéseknél korra vagy nemre jobban célzott, releváns reklámok jelenjenek meg az arra járóknak.”

 

Eyal Zucker

Egy ilyen megoldás bevezetése speciális szaktudást igényel, ami kis- és középvállalkozások, de gyakran még nagyvállalatok esetén sem áll mindig rendelkezésre házon belül. Ez a kihívás azonban áthidalható szakértők által fejlesztett, „konyhakész” megoldások bevezetésével. „Az arcfelismerő technológia alapja a mesterséges intelligencia, azon belül is a gépi tanulás (machine learning) – mutat rá Eyal Zucker. – Az ezekre a előremutató technológiákra szakosodott cégek ugyanakkor fejlesztenek olyan »konyhakész« megoldásokat, amelyeket a gépi tanulásban nem jártas ügyfelek egyszerűen levehetnek a »polcról«, és beépíthetik saját szolgáltatásiakba, szoftvereikbe. Mindezt úgy, hogy közben maximális figyelmet fordítunk a szenzitív adatok védelmére.”

 

Szakértői központ lehet Budapest

A jövőben egyre több ilyen megoldás jelenik majd meg a piacon, és ebből a magyar szürkeállomány is nagymértékben kiveheti a részét. Az egyik piacvezető „dobozos megoldás” ugyanis az Exadel által fejlesztett CompreFace, és az amerikai központú szoftvercég 2021 végén Budapesten is irodát nyitott. A központba rövid időn belül 100 fejlesztőt kívánnak felvenni, hogy a legkorszerűbb technológiákon dolgozzanak a mesterséges intelligenciától és gépi tanulástól a felhőig számos programozási nyelven.

 

„Elsősorban a rendelkezésre álló tehetséges szakemberek miatt döntöttünk úgy, hogy Magyarországon terjeszkedünk, és célunk, hogy a magyar iroda hosszú távon az Exadel szakértői központjává váljon, ahol a munkatársak világszínvonalú innovatív megoldásokat fejlesztenek ki – szögezte le Eyal Zucker. – Mivel az Exadel egyszerre kínálja a multinacionális cégek biztonságát és az induló vállalkozások szabadságát, rugalmasságát. Bízunk benne, hogy vonzó ajánlatot tudunk adni a magyar szakembereknek. Vagyis miközben a multikra jellemző nemzetközi karrierlehetőségeket és juttatásokat biztosítja a vállalat, egyúttal arra is lehetőséget ad, hogy a munkatársak otthonról vagy bárhonnan végezzék munkájukat. Természetesen bármikor lehetőségük van bejönni dolgozni a modern, Duna-parti irodába is Budapest belvárosában, ahol csapattalálkozókra, meetupokra, rendezvényekre is várjuk a kollégákat.”

 

KKV-kra szabott arcfelismerő rendszer

A CompreFace alkalmazása számos előnnyel jár a vállalkozásoknak. A megoldást a felhőben és helyben is telepíthetik, és minden szoftverfejlsztő képes integrálni a meglévő IT rendszerekbe, akkor is, ha nem rendelkezik tapasztatalatokkal a gépi tanulás területén. Mivel az arcfelismerés érzékeny adatokkal dolgozik, fontos, hogy a megoldás csak a szükséges minimális mennyiségű adatot tárolja, és azok mindvégig az ügyfél rendszereiben maradnak. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09