Direct One kutatás: naponta 1-3 órát töltünk a képernyő előtt

forrás: Prím Online, 2021. szeptember 18. 18:21

A Direct One TV szolgáltató 2021 augusztusában több, mint 3000 előfizetőjét kérdezte meg tartalomfogyasztási szokásairól. A kutatásból az derült ki, hogy a válaszadók fele naponta 1-3 órát tévézik, és a legtöbben filmeket és sorozatok néznek ez idő alatt. A válaszadók 77 százaléka a hagyományos tévézést részesíti előnyben, emellett 44 százalékuk a streamingszolgáltatók műsorait is figyelemmel követi.

1-3 órát tévézünk

A Direct One szeretné megismerni előfizetői tartalomfogyasztási szokásait, hogy a szolgáltatásait minél inkább a fogyasztói igényekre szabhassa. Ezért kutatásban kérdezte ügyfeleit kedvenc tartalmaikról és platformjaikról. Természetesen a felmérés arra is kereste a választ, hogy mennyi idő töltünk a képernyők előtt. Az derült ki, hogy minden második kutatásban résztvevő naponta 1-3 órát tölt tévénézéssel, míg negyedük ennél többet, 3-5 órát tölt a képernyő előtt. A válaszadók közül a nők valamivel kevesebbet tévéznek, mint a férfiak, és a 25-29 éves korosztályban is alacsonyabb a tévénézés ideje, mint az idősebb korcsoportokban.

 

 

Egyre népszerűbb a streaming

A tévénézési szokások óriási átalakuláson mentek keresztül az elmúlt években – beléptek a piacra a streamingszolgáltatók, ahol már nem csatorna, hanem műsor szerint válogathatunk a tartalmak között. A streaming megoldások dinamikus fejlődését támasztja alá a Direct One kutatása is: egyre többen választják a tévénézés ezen formáját. Ezt az igényt a TV szolgáltatóknak is ki kell elégítenie: a Direct One alkalmazása, a Direct Now app segít abban, hogy az előfizetők bárhol, bármikor visszanézhessék a műsorokat mobiltelefonjuk, tabletjük, okostévéjük vagy laptopjuk segítségével – egy előfizetéssel akár 5 különböző műsor is nézhető egyidőben, - a szolgáltató ráadásul online TV hozzáférést is ad streamingszolgáltatása mellé előfizetői számára.

 

A Direct One kutatásában arra is rákérdezett, hogy milyen platformot használnak ma az emberek: 79 százalékuk a hagyományos tévézést kedveli, de mellette sokan streamingszolgáltatót is használnak is, hiszen 44 százalékuk ezt is a lehetőséget is megjelölte válaszában. A hagyományos televíziózást a nők jobban kedvelik (81%), a streamingszolgáltatók pedig inkább a férfiak között népszerűek, ezen csoport közel fele használja, míg a nőknek csupán harmada. A streaming természetesen a 18-24 évesek között a legnépszerűbb, míg a televíziózás a 60 feletti korosztályban 90%-os aránnyal szerepel.

 

A streamingszolgáltatók közül a Direct One Direct Now applikációját minden harmadik válaszadó használja, ez az arány egyébként megegyezik az itthon két legismertebb streamingszolgáltató használatának arányával, ezeket is 30-30% jelölte meg tartalomfogyasztási forrásként. A folyamatosan bővülő videótár kínálatából a szolgáltató adatai szerint elsősorban a standup műsorok, sorozatok, természetfilmek örvendenek nagy népszerűségnek.  

 

 

A visszajátszás funkció a legkedveltebb

Hol vannak már azok az idők, amikor kiürültek az utcák egy-egy esti sorozat ideje alatt! Ma már csupán minden harmadik válaszadó nézi meg mindig adásidőben a kiválasztott műsort – 63 százalékuk, ha úgy adódik élőben, de leginkább visszajátszva néz meg egy-egy adást. Mivel a valós idejű televíziózás szerepe egyre inkább csökken, erre nyújt megoldást a Direct Now applikáció 7 napos visszajátszás funkciója. Nem véletlen, hogy ez a Direct Now alkalmazás legnépszerűbb funkciója, a válaszadók fele él rendszeresen ezzel a lehetőséggel. A Direct Now appot használók 61 százaléka szerint változtatott tévénézési szokásain az a tény, hogy visszanézhetők a csatornák a felületen: a legtöbben azt emelték ki, hogy így több műsort tudnak megnézni, mint korábban (59%), valamint azáltal, hogy belenéznek a műsorokba, jobban ki tudják választani, hogy mi érdekli őket (44%). A videótárat minden harmadik előfizető használja rendszeresen, főként a tudatosan programot választók kedvelik a tartalomfogyasztásnak ezt az új típusát.

 

Mindennek ellenére a túlnyomó többség (99%) még mindig otthon ül le a képernyő elé, de többen néztek már útközben is műsorokat. Az otthoni tévénézés módszere a legtöbbeknél a szörfölgetés: a válaszadók 63 százaléka mondta, hogy amikor van ideje, leül, és számára érdekes műsort keres a kínálatban. A válaszadók negyede ugyanígy keresgél a streamingszolgáltatóknál, szintén negyedük pedig tudatosan választ a műsorújságból és csak akkor kapcsolja be a tévét, ha tudja, hogy mit akar nézni.

 

 

A filmek és sorozatok a legnépszerűbbek

Toronymagasan, 78 százalékkal vezetnek a filmek és a sorozatok – a legtöbben ezeket a műsorokat követik, legnépszerűbbek a 18-29 éves korosztályban ezek a fajta tartalmak. Második helyen a természet- és dokumentumfilmek állnak, 67 százalék néz ilyen jellegű műsorokat rendszeresen. A hír- és sportműsorokat pedig a válaszadók mintegy 40 százaléka kedveli és követi. 

 

A Direct Now felületén elsősorban a sportműsorok, közülük is az olimpia, a futball EB és a Forma-1 taroltak a közelmúltban: ezek a tartalmak élőben, valamint visszajátszva is óriási népszerűségre tettek szert az alkalmazásban. A napokban induló NFL, azaz az amerikai futballszezon mérkőzéseit az Aréna4 éjjelenként élőben közvetíti, ám a meccsek visszajátszhatók, így azok sem maradnak le az izgalmakról, akik éjjeli inkább a pihenést választják. 

 

A kutatásból az is kiderült, hogy a többség (67%) már ismeri a Direct One előfizetők számára elérhető, elsősorban a Canal+ francia prémium televíziós tartalmait sugárzó új Direct One csatornát is, minden negyedik válaszadó már nézte és tetszett is neki az ott talált tartalom – derült ki a Direct One TV szolgáltató több mint 3000 fős kutatásából.

Kulcsszavak: kutatás Direct One

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Neumann Társaság konferenciája a társadalom és a technológia jövőjéről

A járványhelyzetre tekintettel a Neumann Társaság november 10-én online rendezi meg szokásos éves konferenciáját, amely idén a Deep IT alcímet viseli, és  elsősorban az életünk jövőjét befolyásoló technológiákra, trendekre fókuszál. A regisztráció után ingyenesen követhető eseményen egyaránt szó esik majd arról, milyen technológiai veszélyek (például a deepfake videók) fenyegetik társadalmunkat, illetve milyenek segítik azt: például a 3D-nyomtatás elterjedése hogyan alakítja át az egészségügyet, a digitális ikrek használata az ipart, és miként fog áttolódni a gépekkel való kommunikációnk az írottról egyre inkább a beszédalapú kommunikációra.

2021. október 19. 11:14

Az ABB innovatív technológiája fenntarthatóbbá teszi a divatipart

Az ABB automatizálási, energetikai és minőségellenőrzési rendszereket, valamint villanymotorokat és hajtásokat szállít a Renewcell svédországi Sundsvall városában létesülő új, ipari textil-újrahasznosító gyártósorához. A Renewcell egy gyorsan növekvő, fenntartható technológiára alapozott (“sustaintech”), svéd vállalat, amely textilanyagok újrahasznosításra szakosodott.

2021. október 19. 09:58

Okostelefonnal készített filmeket mutat be a Samsung

A Samsung új kezdeményezésében a világ legismertebb filmeseivel működik együtt, hogy kreativitásra és az ötleteik megvalósítására ösztönözze a Galaxy felhasználókat.

2021. október 18. 18:50

NMHH-kutatás: a felhasználók közel kétharmada használja online hívásra is a netet

A magyar internetezők 64 százaléka használ valamilyen netes hang- vagy videóhívás-szolgáltatást, de a cégek is előszeretettel alkalmazzák a technikát a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásai alapján. A 2020 második felében készült felmérések szerint nem feltétlenül telefonál kevesebbet mobilról az, aki online indít hívást.

2021. október 18. 17:02

Szemléletváltás szükséges a digitális társadalom kialakításához

A világ legfejlettebb digitális társadalmának megalkotói osztották meg tapasztalataikat Budapesten, az október 14-én megrendezésre került think.BDPST innovációs konferencián. Hazánk egyik legnívósabb jövőkonferenciáját immáron hatodik alkalommal tartották meg, melynek középpontjában a pandémia utáni digitális világ, a fenntarthatóság kérdése, a fake news romboló hatása, valamint az e-kormányzás jelene és jövője kapott szerepet. Az idei esemény vendégországa az e-kormányzásban és digitalizációban világszinten élen járó Észtország volt. 

2021. október 18. 15:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12

Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek

2021. október 7. 17:13

Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!

2021. szeptember 30. 19:07

Megújul a Vodafone vezetékes internet és TV portfoliója

2021. szeptember 29. 11:20