Egyre többen használják fizetésre a mobiljukat

forrás: Prím Online, 2017. december 7. 12:20

Továbbra is megállíthatatlanul terjed az okostelefon-használat: a felnőtt internetezők több mint négyötöde használ intelligens mobileszközt. 

Ezzel párhuzamosan egyre többen már nemcsak telefonálnak vagy neteznek telefonjukkal, hanem pénzügyi szolgáltatásokat is igénybe vesznek. Közel kétmillió magyar okostelefon felhasználó vásárol is mobiljával - derült ki az eNET kutatásából az OK Oktatási Központ Fintech Mikulás című rendezvényén. 

 

A mobil- és digitális technológia egyre nagyobb hatással van arra, ahogyan a hétköznapi pénzügyi szolgáltatásokat igénybe vesszük. Futótűzként nő a netes- és mobilfizetési megoldások felhasználói bázisa, de átalakulóban van a biztosítási piac és a fintech (pénzügyi technológia) egyéb területei is erősödnek, főként az Y és Z generációk korábbiaktól gyökeresen eltérő igényei miatt.

 

Az OK Oktatási Központ Fintech Mikulás című rendezvényén az eNET kutatócég friss számaiból kiderült, hogy a 18-29 éves korosztály majd minden tagja (96%) okostelefon felhasználó, de az arány az idősebb generációk körében is igen magas, már az internetező 50 pluszosok közel kétharmada (64%) is okoskészülékre cserélte hagyományos mobilját.

 

„Nagyon izgalmas látni, hogy az okostelefonhasználattal párhuzamosan, a mobilfizetési megoldások is egyre inkább terjednek. Ebben a szegmensben is vezet a 18-29-es korosztály, azonban az okostelefon- és a mobilnet-használathoz hasonlóan a mobilfizetés terén is egyre inkább kiegyenlített a különböző generációk részvétele” – fogalmazott Pintér Róbert, eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. kutatásvezetője a rendezvényen.

 

Naponta százszor oldjuk fel telefonunk kijelzőjét

További izgalmas adatokat ismertetett Benyó Péter, az OTP Mobil Szolgáltató ügyvezető igazgatója is, aki előadásában elmondta: átlagosan naponta százszor oldjuk fel okostelefonunk kijelzőjét, hogy chat-üzenetet olvassunk, megnézzük az értesítéseinket, vagy éppen szörföljünk a közösségi médián. A szakember kifejtette, hogy az okostelefon olyannyira életünk részévé vált, hogy szinte folyamatosan egy méteren belül, tehát karnyújtásnyira tartjuk magunktól mobileszközünket, illetve a felhasználók negyede még a zuhanyzóba is magával viszi telefonját. Az ügyvezető hozzátette: az OTP Simple alkalmazással már többmilliárd forintnyi mobilfizetési tranzakciót bonyolítottak le a felhasználók. 

 

Gyökeresen eltér a korábbiaktól az Y és Z generációk igénye

A pénzügyi szolgáltatások területén valós forradalom zajlik az új technológiáknak köszönhetően. Az Y és Z generáció (1980-2007 között születettek) hamarosan a munkaerőpiac 75%-át teszik majd ki és ezzel párhuzamosan a legbefolyásosabb fogyasztói réteggé válnak. Rájuk, és főleg a Z generációra már az abszolút technológia fókuszú életmód jellemző, ők az úgynevezett digitális bennszülöttek, akiknek az okostelefon az elsődleges eszköz szinte bármilyen funkciót (kommunikáció, vásárlás, információszerzés stb.) tekintve.

 

„A hagyományos bankok szerepét a digitális átalakulás miatt kétoldalról is veszély fenyegeti: egyrészt a gombamód szaporodó fintech startupok kínálnak a fiatalok számára sokkal vonzóbb megoldásokat, másrészt a globális techóriások, a GAFA (Google, Apple, Facebook, Amazon) pedig ügyfélélményben nyújtanak olyan kimagasló szintet, hogy a Z generáció tőlük szívesebben venne igénybe pénzügyi szolgáltatást is” – fogalmazott Bálint Viktor, a fintech befektetésekre specializálódott BnL Growth Partner ügyvezető-tulajdonosa. 

 

 

38 milliós pályázat digitális ötletekre

A fenti piaci trendekhez igazodva az OK Oktatási Központot működtető OTP Fáy András Alapítvány a közelmúltban írt ki egy 38 millió forint összdíjazású pályázatot a legjobb pénzügyi, gazdasági, gazdálkodási ismereteket közvetítő digitális megoldások felkutatására. „Óriási az igény a pénzügyi tudatosság fejlesztésére Magyarországon, és mi abban hiszünk, hogy ezt már gyerekkorban érdemes elkezdeni. A digitális technológia fejlődése egyben óriási lehetőséget is jelent, hiszen a fiatalok fogékonyak az újszerű megoldásokra. A Fáy Ötletpályázatot pontosan azért írtuk ki, hogy ezt a két szempontot vegyítve ösztönözzük a fiatalok pénzügyi tudatosságát növelő digitális megoldások születését” – fűzte hozzá Csányi Péter, az OTP Bank digitális értékesítésért és fejlesztésért felelős igazgatóságának ügyvezető igazgatója, a Fáy Ötletpályázat zsűrijének elnöke.

 

Az ötletpályázatra jelentkezni 2018. január 15-ig a http://fayotletpalyazat.hu/ oldalon keresztül lehet.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megújult a Safer Internet Program (SIP) honlapja

Megújulva, új arculattal jelentkezik a Safer Internet Program (SIP) honlapja, a www.saferinternet.hu. Az oldal működtetője a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (NGYSZ), az európai SIP hazai tudatosságnövelő központja, konzorciumvezetője és hotline-szolgáltatója.

2020. július 2. 11:35

Magyar start-up jutott a Headstart verseny elődöntősei közé

Kihirdették a Headstart, az EIT Health egyik kiemelt, egészségügyi start-upokat célzó versenyének elődöntőseit. A most kiválasztott csapatok az év második felében azért küzdenek majd, hogy lehetőségük legyen további támogatás és a befektetők figyelmének elnyerésére, mentorprogramban való részvételre és dobogós hely megszerzésére a verseny Grand Finals szakaszában. 

2020. július 2. 09:49

NMHH-felmérés: a netezők hetven százaléka vásárol online

A magyarok már a járvány előtt is rendszeresen használták az internetet különböző ügyeik intézésére, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) piackutatásából. Az online vásárlás és az azzal kapcsolatos tevékenységek a legelterjedtebbek, tízből hét netező vett már valamit a világhálón. A bankolás, a hivatalos ügyek és a fizetés intézése azonban még jelentősen függ attól, hogy mennyire képzett és iskolázott valaki.

2020. július 1. 18:40

Közel százezer vállalkozás tért át online számlázásra júniusban

A NAV online adatszolgáltatásra történő átállás véghajrájában sokkal több vállalkozás váltott Számlázz.hu-ra, mint az a 2018-as tapasztalatok alapján várható volt. (2018. július 1-től azokat a számlákat kellett beküldeni a NAV rendszerébe, amelyeknek az áfatartalma meghaladta a 100 000 forintot, míg július 1-től minden belföldi adóalany felé kiállított számlát továbbítani kell a NAV-nak.)

2020. július 1. 17:11

Már Magyarországon is elérhetőek a TCL 8K QLED X91 széria okostelevíziói

Megérkezett Magyarországra a TCL Electronics legújabb 8K QLED X91 sorozata: az X91 széria okostelevíziói már megvásárolhatók a hazai viszonteladóknál. A legújabb TCL QLED 8K X91 Quantum Dot Display-alapú termékcsaládjával szintet léphetünk a szórakozás terén. A sorozat kiváló audiovizuális minőségével, TCL AI technológiájával és a kifinomult formatervezéssel páratlan élményt nyújt az otthoni tévézésben.

2020. július 1. 15:52

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új funkcióval bővült a WIWE

2020. június 15. 16:23

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32
online sportfogadás