Kedvenc műsoraink nyaraláskor is velünk vannak

forrás: Prím Online, 2022. augusztus 4. 09:55

Hűsítő csobbanás a strandon, utána napozás a parton vagy pihenés az árnyékban – nincs is jobb kikapcsolódás ilyenkor, mint kedvenc filmjeinket, sorozatainkat követni, hiszen ezt ma már bárhol, bármikor megtehetjük. 

A Direct One kutatásában a nyári tartalomfogyasztási szokásainkat vizsgálta több mint 1000 válaszadó segítségével. Kiderült, hogy bár a sok egyéb program miatt kevesebbet tévézünk nyáron, de napi 1-3 óra így is jut a kikapcsolódás ezen formájára. A legnépszerűbb műsortípusok a sorozatok és filmek, ezt követik a természetfilmek és a dokumentumfilmek. A mobilitás azonban a tévézésben is egyre fontosabb. 

 

Otthon, vonaton, apartmanban

Természetesen a tévénézés legelterjedtebb helye még mindig az otthonunk, a válaszadók 96 százaléka az otthonában néz műsorokat, 28 százalékuk pedig a nyaralás ideje alatt egy-egy fárasztó városnézés vagy egész napos strandolás után a szállodában, apartmanban is követi kedvenc tartalmait. Sőt minden tizedik válaszadó a munkahelyén is néz filmeket, sorozatokat vagy egyéb műsorokat. A fiatalabb generációk szívesebben tévéznek otthonukon kívül, a 18-24 évesek harmada vonaton, a 18-29 évesek 12 százaléka pedig repülőn is követi kedvelt műsorait.

 

 

Stabil népszerűség

A Direct One kutatása szerint továbbra is stabil a televíziózás népszerűsége. A válaszadók fele 1-3 órát tölt egy átlagos nyári napon tévénézéssel, 26 százalékuk viszont ennél többet, 3-5 órát szakít idejéből kedvenc műsoraira. A fiatalabb generációk jellemzően egy óránál kevesebbet, az idősebbek ennél több időt töltenek valamilyen képernyő előtt. A vidéken élő válaszadók elmondták, hogy nyáron a sok egyéb programlehetőség miatt kevesebbet tévéznek, mint a téli időszakban, míg Budapesten a többség ugyanannyi időt telt ezzel évszaktól függetlenül.

 

Legnépszerűbb tartalmak

Mi más lenne a legnépszerűbb tartalomtípus mint a filmek és sorozatok: a válaszadók 76 százaléka jellemzően ezeket nézi nyáron is. A második helyen a természetfilmek, dokusorozatok állnak, a kutatásban részt vevők 65 százaléka követ ilyen jellegű tartalmakat. Tehát ha látunk valakit egy medence partján videót nézni, jó eséllyel olyan műsort játszik le, amely ebbe a két kategóriába tartozik. Népszerűek még a sportműsorok (37%) és a hírműsorok (40%) is. A 25-29 évesek 91 százaléka néz elsősorban filmeket és sorozatokat nyáron is, a sportműsorok inkább a 30 feletti korosztály számára nyújtanak szórakozást. Érdekesség még, hogy meséket a 18-24 évesek közel fele követ valamilyen platformon. A fővárosban népszerűbbek a hírműsorok mint vidéken, a budapestiek közel fele követi rendszeresen ezeket, míg vidéken csak 35-40 százaléka érdeklődik ezek iránt a műsorok iránt településtípustól függően. 

 

Nem véletlen, hogy a Direct One TV szolgáltató egy éve indított saját TV csatornája, a Direct One is elsősorban egyedi, köztük exkluzív európai sorozatokat szolgáltat nézőinek. A jelenleg futó sorozatok közül a válaszadók kedvencei a Túszdráma a föld alatt, Az ötödik és a Szélhámos páros. 

 

Hagyományos vs. streaming

A Direct One televíziós szolgáltatóként nem csupán hagyományos tévézést kínál előfizetőinek, hanem előfizetői számára ingyenes Direct Now applikációja segítségével bárhol bármikor megtekinthetik a csatornák műsorait, hiszen az alkalmazás letölthető mobiltelefonra, tabletre, okostévére, sőt laptopon böngészőből is nézhető. A Direct One csatornán látható saját sorozatok felkerülnek premier után a Direct Now videótárba is, itt is megnézhetők. 

 

Úgy tűnik, egyelőre a hagyományos tévészolgáltatás vezet a más jellegű tartalomfogyasztás előtt: a Direct One kutatásában választ adók 60 százaléka voksolt erre. Viszont egyre többen, immár 30 százalékuk mondta azt, hogy streaming platformon is követi kedvenc műsorait – ez az arány a fővárosban sokkal magasabb, ahol a válaszadók 40 százaléka aktív egy-egy streaming oldalon is. Érdekes, hogy egészen 39 éves korig minden korcsoportban többen néznek streamingen műsorokat, mint hagyományos tévés szolgáltatással, 40 éves kor felett viszont megfordul ez az arány.

 

A legnépszerűbb tévénézésre használt eszköz az okostévé, második helyen a hagyományos televízió áll, ezután követeznek a mobileszközök: telefonok, laptopok és tabletek, melyek teljes szabadságot adnak a filmnézés helyét tekintve. Milyen egyszerű a nyaraló teraszán csak előkapni a tabletet és ott folytatni a félbehagyott Évek alatt epizódot, ahol strandolás előtt abbahagytuk! 

 

 

Egy eszközt ketten

A Direct One arra is kíváncsi volt, hogy hányan követnek egy adott műsort egyszerre egy eszközön: a legtöbben, a válaszadók fele azt mondta, hogy legtöbbször ketten vannak a képernyő előtt – általában a párjukkal. Minden harmadik válaszadó jellemzően egyedül néz műsorokat, de a kutatásból kiderült, hogy Budapesten ennél jóval többen, 46 százalékuk egy eszközt egyedül követ. Ez a Direct Now alkalmazás előnye: egyszerre 5 különböző eszközön lehet műsorokat nézni az appon, így a családban egyidőben mindenki követheti a saját kedvencét. A válaszadók 38 százaléka ki is használja ezt a lehetőséget: a családban mindenki a saját eszközét nézi.

 

Egy rész vagy darálás?

A bárhol, bármikor tévézés lehetőségével adja magát a kérdés, hogy vajon egyben vagy több részletben nézzük-e meg a tartalmakat: a válaszadók 31 százaléka nem szereti megszakítani a megkezdett filmet vagy más műsort, de 36 százalékuk azt mondta, hogy bár nem szereti, időnként mégis több részletben kell megnéznie kedvenc tartalmait – jobb esetben egy hűsítő csobbanás idejére kell csak félretenni az eszközt. A Direct Now app-al senki nem marad le egyetlen premierről sem, mert az alkalmazásban a premier időpontjától kezdődően számos műsor 7 napig visszanézhető, illetve újraindítható. 

 

És hogy mennyit bírunk egy sorozatból megnézni? Nos, a válaszadók közel fele (47%) két-három epizód erejéig képes a képernyő előtt maradni, 28 százalékuk egyet, 17 százalékuk még egyet sem bír egy nap végignézni. Minden tizedik válaszadó kifulladásig bírja: amíg van epizód, szinte nem is figyel másra. A fővárosiak jobban bírják: több mint 60 százalékuk napi 2-3 epizódot is megnéz. 

 

A Direct Now alkalmazás tartalmak kimeríthetetlen tárát kínálja: a videótárban az új, saját gyártású Canal+ sorozatok mellett egyre szélesebb kínálat érhető el. A választékban fellelhető a National Geographic videótára, melyhez a Direct One előfizetők Magyarországon elsőként kaptak hozzáférést. A NatGeo videótár mellett már az AMC, a Minimax és a JimJam, a Nickelodeon, a History, Spektrum, TV Paprika tartalmai is bekerültek a kínálatba. Nyár közepétől emellett többszáz FilmBox tartalom is tovább színesíti az app videótárának tartalmát. Az elérhető műsorok időről időre frissülnek is az alkalmzásban, ezért érdemes rendszeresen belépni a videótárba.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egyesül a Mobile Industrial Robots és az AutoGuide Mobil Robots

Egyesült a Mobile Industrial Robots (MiR) és az AutoGuide Mobile Robots, hogy ezentúl együtt, egy vállalatként szállítsanak autonóm mobil robotokat (AMR-eket), amelyek jelenleg az automatizálás egyik leggyorsabban növekvő szegmensét képviselik. Szeptember végétől az integrált vállalat hivatalosan Mobile Industrial Robots (MiR) néven folytatja, az elnöki pozíciót pedig a hosszú ideje a Teradyne-t erősítő igazgató, Walter Vahey tölti be. A vállalat központja a dániai Odensében lesz, ahol az eredeti MiR 2013-as alapítása óta irányítja globális tevékenységeit.

2022. október 7. 11:28

Akár 100 millió forintos bevételkiesést is okozhat egy vállalatnál az IT munkaerő hiánya

A fejlesztés területén is érzik a vállalatok az akkut IT munkaerőhiányt, legtöbben két éve nem tudják betölteni a meghirdetett pozíciókat. Vannak vállalatok, ahol 50-100 millió forintos kiesést okoztak az IT fejlesztők hiánya miatt elhalasztott projektek, azonban a módszertani szemléletváltás enyhítheti a problémát – derül ki az Oriana „Üzleti alkalmazásfejlesztés és üzleti folyamatok digitalizációjának helyzete 2022” című vezetői kutatásából. A low-code, no-code platformok olyan szakemberek, vagyis citizen developerek kezébe adják a fejlesztés szabadságát, akik ezzel az eszközzel saját munkájuk hatékonyságát és a vállalat eredményességét növelik, miközben enyhítik a fejlesztői hiányt. A témában Bakk József, az IDC Magyarország vezetője is állást foglalt. 

2022. október 7. 09:58

Megvannak a Gács András-díj díjazottjai

Bérczi Kristóf, az ELTE TTK Matematikai Intézet Operációkutatási Tanszékének adjunktusa, valamint Frenkel Péter, az ELTE Algebra és Számelmélet Tanszékének habilitált docense kapta a rangos elismerést a matematika egyetemi oktatásban nyújtott kiváló teljesítményéért. 

2022. október 6. 21:33

Teljes sebességgel a tehetségtámogatásban

Az új tehetségek fejlesztése iránti elkötelezettség részeként a norelem a közelmúltban a VDI-Racing-Camp legfontosabb támogatójává vált. A 2022-es esemény a norelem második rendezvénye volt a VDI-vel történő együttműködésben, miután az első tábor 2019-ben sikeresen lezajlott.

2022. október 6. 20:16

Nem lesz elég karácsonyi ajándék?

Rémisztő tendencia figyelhető meg a tengerentúli szállítmányozásban: az előző évekhez képest 2022 őszén a kereskedők érzékelhetően kisebb volumenű árurendelésekkel készülnek fel a karácsonyi időszakra. Mihály Attila, a Trans-Sped légi, tengeri és vasúti szállítmányozási osztályvezetője a megfelelő időben történő ajándékvásárlásra hívja fel a figyelmet.

2022. október 6. 18:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Netezz biztonságban! – kreatív pályázatot hirdet diákoknak az ESET

2022. október 5. 15:10

Jól szerepeltek a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiáján

2022. szeptember 26. 18:20

Megvannak az idei Gyurós Tibor-díjazottak

2022. szeptember 21. 13:46

Hatalmas siker a tudományos Európa Bajnokságon

2022. szeptember 19. 18:00