Közel az idő, amikor már nem lesz kormány

forrás: Prím Online, 2018. február 20. 13:25

No nem az ország élén, hanem az autókban. És pedál sem.  A Volkswagen a Genfi Autószalonban bemutatkozó I.D. VIZZION tanulmányában fogalmazta mega jövő egyéni mobilitásáról alkotott elképzelését. Elektromos hajtásrendszere különösen tisztává teszi e modellt a forgalomban, míg az automatizált vezetés biztonságossá és jóval kényelmesebbé avatja. Az I.D. VIZZION immár kormánykerék és látható kezelőelemek nélküli utastere az utazás és az időtöltés teljesen újszerű élményét kínálja.

Új szakaszába érkezett a Volkswagen történetének legnagyszabásúbb modell- és innovatív termékkampánya. Az új I.D. család első, tisztán elektromos hajtású modelljeinek bemutatkozását követően a Volkswagen első alkalommal mutat be önállóan közlekedő tanulmányt. Az új I.D. VIZZION koncepciómodell a Volkswagen I.D. családjának negyedik tagja. Innovatív technikájával, teljesen automatizált működésével és elegáns formavilágával e prémiumkategóriájú modell jól érzékelteti a Volkswagen jövőbeni elektromos modelljeinek technikáiban és formatervezésében követett irányt.
 
 
Az I.D. VIZZION utasterében a mérnökök szisztematikusan aknázták ki az automatizált vezetés kínálta lehetőségeket. A jármű irányításának és felügyeletének feladatát itt a "digitális sofőr" veszi át - immár kormánykerék és látható kezelőelemek nélkül. A "vezető" és utasai előtt mindez a biztonság és a kényelem új dimenzióját tárja fel, a koncepciómodell ugyanis önállóan halad, kormányoz és navigál a forgalomban, idejük igény szerinti kihasználását téve lehetővé a bennülők számára az utazás alatt. A "virtuális házigazda" - akivel hang- és gesztusvezérléssel kommunikálhatnak a bennülők egyebek mellett mondjuk az úticélról - a digitális ökoszisztéma szerves részeként pontosan ismeri az utasok személyes preferenciáit és egyénileg alkalmazkodik hozzájuk.
 
 
Az 5,11 méter hosszú I.D. VIZZION hajtásának rendszerteljesítménye 225 kW, az autó végsebessége pedig 180 kilométer/óra. A 111 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálást is tekintetbe véve akár 665 kilométer hatótávot is lehetővé tesz. Intelligens menedzsmentjük alapjain a két elektromos motor a lehető legmagasabb fokú gazdaságosság jegyében működik együtt, a koncepciómodell mind a négy kerekét meghajtva.
 
 
Az új I.D. VIZZION jól mutatja a Volkswagen tisztán elektromos architektúrájában rejlő óriási lehetőségeket, amely a jövő elektromos Volkswagen járműveinek műszaki alapjaként optimális költségszint mellett tesz lehetővé nagy hatótávokat és maximális térkihasználást. 2025-ig a márka több mint húsz tisztán elektromos modellje bemutatását tervezi. Elsőként 2020-ban az I.D.2 mutatkozik be az alsó-középkategória elektromos modelljeként, amelyet rövidesen az I.D. CROZZ3 elektromos SUV-modell, majd a tágas I.D. BUZZ4 követ.

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mesterséges intelligencia a kamerákban

Az automatizált vezetés lépésről lépésre egyre több támogatást nyújt a sofőröknek, jövőbeni célja pedig, hogy a jármű végül átvehesse a teljes irányítást. Sőt, még ennél is több: „Az embernél jobb vezetővé kívánjuk fejleszteni az autókat, így növelve a közúti közlekedés biztonságát. Más szavakkal: a technikának még az embernél is megbízhatóbban kell működnie” – hangsúlyozta Harald Kröger, a Bosch igazgatótanácsának tagja.

2019. szeptember 18. 20:30

A Bosch mobilitási üzletága gyorsabban nő a piacnál

A Bosch 2018 eleje óta mintegy 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket, többek között személygépkocsik és könnyű teherautók akkumulátoros erőátviteli rendszereire vonatkozó gyártási projekteket. E sikeres megrendeléseknek és saját innovatív erejének köszönhetően a Bosch a jelenlegi nehéz körülmények között is tartja pozícióját.

2019. szeptember 13. 11:28

A Fujitsu bemutatta közlekedési fejlesztéseit a berlini Shift AUTOMOTIVE konferencián

A Fujitsu - ma bemutatott - „Future Mobility Accelerator” jövőképe a gépjárműtechnológia innovációit hasznosítva támogatja az ENSZ 17 fenntartható fejlődési célkitűzésének1 megvalósulását – és pragmatikus, gyakorlatias lehetőségekkel, kisebb környezetterhelés mellett segíti a mobilitást a jövő városi környezetében.

2019. szeptember 11. 15:40

Nő a mobilparkolás népszerűsége

Az elmúlt években dinamikusan növekedett a mobilparkolások száma az egész országban a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. weboldalán keresztül elérhető adatok alapján, melyeket a Parkl dolgozott fel. Míg 2014 júliusában kevesebb, mint 40 ezer parkolást bonyolítottak átlagosan naponta mobilról, addig idén júliusban ez a szám már majdnem 100 ezer volt, derül ki statisztikákból. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a csúcsidőszak az ősz, így a következő hónapokban nehezebb parkolási körülmények várhatók. 

2019. szeptember 9. 11:48

Egyre ritkábban kell "tankolni" az elektromos autókkal

Az újonnan forgalomba helyezett elektromos autók hatótávolsága tavaly átlagosan 300 kilométer volt, ami 10 százalékkal hosszabb, mint az előző évben. Ez az érték 2011-ben még 150 kilométer volt, s 2014-ben érte el a 200 kilométert. A szakértők előrejelzése szerint 2020-ban az újonnan forgalomba helyezett elektromos autók átlagosan legalább 400 kilométert lesznek képesek megtenni egyetlen töltéssel.

2018. szeptember 19. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újdonságok a szegedi informatikatörténeti kiállításon

2020. július 3. 18:53

Új funkcióval bővült a WIWE

2020. június 15. 16:23

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15
online sportfogadás