Kutatás: A fiatalok és a nők ötöde napi 7 óránál is többet használ mobilalkalmazásokat

forrás: Prím Online, 2021. január 11. 17:55

A 18-24 év közöttiek ötöde naponta 7 óránál is többet használja kedvenc mobilalkalmazását – derült ki a Huawei Technologies megbízásából készített online felmérésből. A vállalat négyezer válaszadó mobil- és alkalmazáshasználati szokásait vizsgálta, eszerint a férfiak 22 százaléka heti rendszerességgel próbál ki új appokat, míg a nők sokkal több időt töltenek legkedveltebb alkalmazásaik használatával. Utóbbiak inkább a barátaikra hallgatnak, hogy melyik appot töltsék le, míg az urak cikkek és elemzések alapján döntenek erről.

A Huawei Technologies által készíttetett felmérés többek között azt vizsgálta, hogy a magyar felhasználók körében mennyire népszerűek a mobilra letölthető alkalmazások, melyek a kedvencek, valamint honnan és kinek az ajánlására szerzik be ezeket.

 

Az új alkalmazások iránti nyitottság inkább a férfiakra jellemző, 22 százalékuk heti rendszerességgel próbál ki appokat. A nők 15 százaléka mondhatja el ugyanezt magáról, azonban, alkalmazásválasztásukban sokkal impulzívabbak (15%), mint férfitársaik (9%), és főként a barátaik befolyásolnak. Ellenben mindkét nem havi rendszerességgel keresi fel az AppGallery-t, hogy megnézze az újonnan elérhető alkalmazásokat (férfiak: 41% - nők: 39%).

 

Az idősebb generáció jóval megfontoltabb, ha alkalmazások letöltéséről van szó. Tíz százalékuk alaposan utána jár, cikkeket és véleményeket elolvasva választja ki, mit tölt le a telefonjára. A 18–24 éves korosztály tagjainak ugyanakkor mindössze 2,7, a 25–44 korosztály képviselőinek pedig 4,41%-a tesz így. A megkérdezettek legnagyobb része inkább impulzív, ha egy új app letöltéséről van szó.

 

Vannak, akik napi 7 órát töltenek kedvenc appjaikkal

A felmérés szerint a válaszadók mintegy 70 százaléka átlagosan napi 4 órát használja a telefonjára letöltött appokat, de az életkor jelentősen befolyásolja, hogy mennyi időt töltünk mobilalkalmazásokkal. A legaktívabbak a 18-24 évesek, 18 százalékuk több mint 7 órát naponta; a legkevesebbet pedig a 45-54 éves korosztály. 31 százalékuk kevesebb, mint 2 órát tölt kedvenc alkalmazásaival naponta. 

 

A nemek szerinti eloszlást vizsgálva kiderül, hogy a nők az aktívabb app-felhasználók: 16 százalékuk naponta több mint 7 órát tölt alkalmazásokkal, szemben a férfiakkal, akiknek mindössze 11 százalékuk használja ennyi ideig kedvenc appjait.  

 

A lakosságot nézve a főváros lakói a legaktívabbak: a budapestiek közel harmada (32%) használja 5 óránál többet a telefonját. 

 

A felfedezés izgalma

A válaszadók több mint fele, 54,8 százaléka vallja magát felfedezőnek, vagyis olyannak, aki kifejezetten keresi és ki is próbálja a legújabb alkalmazásokat. 21 százalékuk az alkalmazás jellege és tartalma alapján választ, 18 százalékuk tölt le barátai ajánlására appot, míg a felhasználók mintegy 5%-a választ alkalmazást valamilyen promóció vagy hirdetés miatt. Ez utóbbi a legkevésbé 18–24 évesek körében (3%) jellemző.

 

Egy-egy új app letöltésénél a barátok ajánlásai nagyobb hatással vannak a nőkre (30%), mint a férfiakra (23%). Utóbbiak inkább cikkek és elemzések elolvasása alapján töltenek le alkalmazásokat (46%), míg a nők appválasztását elsősorban az online hirdetések (45%) befolyásolják. 

 

Képben vannak az AppGallery-vel

Az online felmérésből kiderült, hogy a megkérdezett felhasználók 77 százaléka tudja, hogy a Huawei önálló alkalmazásáruházat indított AppGallery néven. A Huawei saját mobil alkalmazásboltja, az AppGallery ismertsége a 18–24 év közötti felhasználók körében a legmagasabb (92,6%). A többi korosztály közel háromnegyede tudja pontosan, mi az AppGallery. A tudatos felhasználók 77 százaléka használja rendszeresen, közel 10 százalékuk pedig mindenképpen kipróbálná. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Fujitsu szerint jönnek a dezinformációs támadások

A Fujitsu felhívja a figyelmet a társadalomban jelen lévő pánikot és félelmet kihasználni – vagy azt gerjeszteni – igyekvő dezinformációs kampányok megnövekedett kockázatára. Az internetes bűnözők már eddig is aktívan foglalkoztak a koronavírus-járvány miatt a személyi szabadság terén jelentkező vitás kérdésekkel, például a maszkviselés kötelezővé tételével és a szabad mozgás korlátozásával.

2021. január 19. 17:42

Gépgyártás: A fényes jövő - a jövő szabványos gépelemei

Mindig nehéz a gépeket jövőbemutató teljesítményre tervezni, mert sokféle tényezőt kell figyelembe venni, mint például a kialakulóban lévő technológiákat, a gyártási és összeszerelési folyamatokat. A bizonytalanság csökkentése érdekében mindig tanácsos szabványos gépelemeket használni - mondta Martin Ahner, termékoktató és a norelem ACADEMY vezetője.

2021. január 19. 15:57

Intelligens navigáció és vezeték nélküli töltés mini-holdrobotok számára

A robotoknak energiára van szükségük, még a Holdon is. Az elektromos áramot általában fedélzeti napelemekből nyerik, ám a kisebb méretű robotoknak kiegészítő áramforrásra is szükségük van. Ehhez két új technológiát – a vezeték nélküli töltést és az intelligens önálló navigációt – kombinálják a kutatók. A kisméretű robotokat úgy szerelik fel és tanítják be, hogy kiszámíthatatlan körülmények között is eljussanak a vezeték nélküli dokkolóállomásukhoz. Mindezt olyan környezetben, ahol a GPS technológia nem alkalmazható.

2021. január 19. 14:11

Új európai online piactér indult

A koronavírus-járvány rengeteg vállalatnak felnyitotta a szemét azzal kapcsolatban, hogy érdemes visszatérni s közelebbi, hazai vagy kontinensen belüli terméket vásárolni. Az európai piacon hatalmas még a fejlődési potenciál, ugyanis a kis- és középvállalkozások számtalanszor botlanak nyelvi nehézségekbe, ami gátat is vethet az együttműködéseknek. Ennek a problémának a megoldására is lehetőséget fog adni egy közelmúltban indult európai online piactér, ahol minden korábbinál egyszerűbben egymásra találhatnak a vállalatok. Az egyelőre lengyel-magyar-angol viszonylatban elérhető fejlesztést hamarosan kilenc országra terjesztik ki.

2021. január 19. 12:24

Teljesen megújul a Huawei közösségi oldala

Vadonatúj felülettel és számos funkcióval bővül a Huawei saját közösségi oldala, a Huawei Közösség. Az interaktív weboldal alapkoncepciója nem változik, a vállalat továbbra is egy olyan felületet szeretne biztosítani a felhasználóinak, ahol egy kattintással elérhetik a legújabb termékekről szóló információkat, kaphatnak tippeket és trükköket a termékek használatához, valamint fórumszerűen különböző témákról beszélgethetnek. Az oldalon a jövőben aktivitásokkal és nyereményjátékokkal is készülnek.

2021. január 19. 11:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A DokiApp-ot választották az év applikációjának

2021. január 18. 14:59

Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu

2021. január 7. 09:55

Fejlett technológia és ügyfélszám bővülés az Adverticum Zrt-nél.

2020. december 18. 08:54

Új vezérigazgató a Telenor Magyarország élén

2020. december 16. 19:05
online sportfogadás