Majdnem minden háztartásban van tévé, erre használjuk a legtöbbet
Tízből kilenc háztartásban van tévé, amelyet a magyarok közel fele naponta 1-3 órára kapcsol be – derült ki egy friss kutatásból. A felmérésben részt vevők tévénézésre és streamingre használják leggyakrabban a készülékeket, és az árra a legérzékenyebbek, ha tévévásárlásra kerül a sor. A Hisense kutatásából az is kiderült, hogy sportközvetítéseknél a minél nagyobb képernyőméret és a tévé képfelbontása a legfontosabb, új készüléket pedig mindössze a megkérdezettek 13 százaléka venne az elkövetkezendő egy évben.
A 18 és 65 év közötti magyarok közel 40 százaléka követi a 2022-es labdarúgó-világbajnokság mérkőzéseit, és a legtöbben még mindig tévén nézik legszívesebben a sporteseményeket. A Hisense megbízásából készített 1000 fős online felmérés* arra is kitért, hogy a háztartások hány százalékában van tévé, mi alapján választanak készüléket a magyarok, és milyen célból használják legyakrabban.
Átlagosan napi 2 órát járatjuk
A felmérésből kiderült, hogy a háztartások több mint 90 százalékának van televízió az otthonában, amelyet a kitöltők 20 százaléka naponta legalább egy-két órát, szintén 20 százalék két-három órát, 18 százalék pedig öt óránál is többet használ. Mindössze kilenc százalék tévézik napi egy óránál kevesebbet, a kitöltők három százaléka pedig hetente pár órát használja csak a készülékét.
Ár alapján választunk
Míg háztartásigép-vásárlásnál már egyre tudatosabbak a magyarok, ha tévéről van szó, még nem evidencia, hogy minél jobb energiabesorolású készüléket választunk. Mindössze a kitöltők közel harmada számára elengedhetetlen, hogy takarékos tévé legyen az otthonában, a megkérdezettek fele pedig ugyan fontosnak tartja, hogy ne fogyasszon sokat a készüléke, mégsem ez a legelső szempont, amit figyelembe vesz a vásárlásnál. A többség – a válaszadók majdnem fele – számára ugyanis az ár a legfontosabb, ha tévét vesz. Tizenegy százalékuk a készülék márkáját nézi meg először, kilenc százalék a képernyőméret alapján dönt, míg hat százalék a tévé képalkotó technikáját tartja a legfontosabbnak.
Tévézésre és streamingre megy el a legtöbb idő
Akiknél van tévé a lakásban, azok közül a legtöbben (több mint 60 százalék) tévénézésre használják a készüléküket, közel húsz százalék viszont inkább streamingeléssel tölti a legtöbb időt. Öt százalék nyilatkozott úgy, hogy kivetítőként használja a képernyőt, négy százalék zenét hallgat az eszközön, kettő százalék pedig a gaming funkciókat élvezi ki leggyakrabban. A felmérésben részt vevők közül egyébként mindössze tizenhárom százalék vásárolna új készüléket az elkövetkezendő egy éven belül.
Házimozi-élmény a meccsekhez
Ha sporteseményekről van szó, a kitöltők több mint 30 százaléka számára a minél nagyobb képernyőméret a legfontosabb szempont; 24 százalék nyilatkozott úgy, hogy a készülék képfelbontása a döntő, tíz százalék szerint részletgazdag képi megjelenítés és a szuperéles kontúrok kellenek a gyors jelenetekhez, míg három százalék csak olyan tévén nézné sportot, amelyen külön sportmóddal is rendelkezik.
A felmérés a jelenleg is futó labdarúgó-világbajnokság apropóján arra is rákérdezett, hogy a résztvevők vásárolnának-e olyan készüléket, amelyen vissza lehet nézni a vb mérkőzéseit, valamint egyéb, labdarúgással kapcsolatos híreket, összefoglalókat. A Hisense VIDAA-alapú okostévéin ugyanis a vébé ideje alatt a szurkolók élőben követhetik a meccsek előtti LIVE SHOW-kat, továbbá számos egyéb tartalomhoz – köztük közel 40 ezer archív futballmérkőzéshez és futballstatisztikákhoz – is hozzáférnek a gyártó új modelljein. A kitöltők közel harmadát egyébként érdekelné az új applikáció, ugyanakkor nem feltétlenül áldoznának többet csak emiatt egy készülékre.
_______________
* A reprezentatív online kutatást a Pulzus végezte 1000 fő megkérdezésével. A megkérdezettek a 18-65 éves korosztályból kerültek ki, az adatfelvételt 2022. szeptemberében végezték.
Kapcsolódó cikkek
- A nappali dísze lehet a festményszerű LG Posé televízió
- Erre számít az Euronics áruházlánc
- Már előrendelhető hazánkban az LG állítható íveltségű OLED tévéje
- Vb 2022: így készülnek a magyarok
- Ezeket érdemes tudni, ha tévét keresünk sportnézéshez
- Újabb mini-LED széria a magyar piacon
- A Xiaomi AIoT-termékekkel értelmezi újra a modern otthon fogalmát
- Az őszi focivébére újít be a Hisense
- Az LG bemutatja a világ első állítható íveltségű OLED tévéjét
- Két EISA-díjjal gazdagodott a Hisense
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ezek a magyarországi diplomák érik most a legtöbbet
Pályakezdőként a Szegedi Tudományegyetem volt hallgatói várják el a legalacsonyabb induló fizetést és a Szent István Egyetemről kikerülők a legtöbbet, azonban 10 év tapasztalattal már a Nyíregyházi Egyetem és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem áll a skála két végén. Idén február 15-e az egyetemi képzésekre való jelentkezések határideje. A tanulók magabiztos döntését segíti a Profession.hu saját, 104 000 fős mintáján alapuló trendelemzése.
Médiatanács: idén már a streamingszolgáltatók által közzétett tartalmakat is korhatárkarikákkal kell ellátni
A streamingszolgáltatók médiatartalmait is el kell látni a televíziós műsorokhoz hasonló korhatár-besorolással, amit a műsor előtt vagy a programkatalógusban kell jelezni – hangzott el a Médiatanács legutóbbi ülésén, ahol az M1 és a Szeged Televízió szolgáltatóival szemben indított eljárás eredményéről is döntött a testület.
A Nemzeti dal repkedő lapjait is elfoghatjuk az új Petőfis VR-játékban
Hogyan függ össze Petőfi Sándor és a virtuális valóság (angol: virtual reality, vagyis a VR)? 2023. január 1-jén ünnepeltük hazánk legnagyobb költőjének és Bács-Kiskun vármegye legjelentősebb alakjának, Petőfi Sándor születésének 200. évfordulóját. A magyar történelem egyik legfontosabb szereplője bár a múltban élt, alakja annyira valós, hogy a VR-technológia segítségével a nyomába eredhetünk a Pilvax kávéháztól kezdve egészen a Landerer nyomdáig.
MIT LinQ Catalyst Europe program a Széchenyi István Egyetemen
A győri Széchenyi István Egyetem a házigazdája annak az MIT LinQ Catalyst Europe program keretében megvalósuló workshopnak, amelynek fókusza az egészségügyi kutatási projektek feltárása, támogatása. Az eseményre a GE Healthcare-rel együttműködésben kerül sor január 25–27. között. A program célja, hogy egészségügyi innovációs projekten dolgozó kutatók számára bemutassa az MIT LinQ Catalyst Europe program középpontjában álló módszertani elemeket.
Átszervezi IT és telekommunikációs szolgáltatásait a Telekom
Február 1-től egy kézből nyújt új, IT és telekommunikációs szolgáltatásokat közép- és nagyvállalati ügyfelei számára a Magyar Telekom.