Majdnem minden háztartásban van tévé, erre használjuk a legtöbbet
Tízből kilenc háztartásban van tévé, amelyet a magyarok közel fele naponta 1-3 órára kapcsol be – derült ki egy friss kutatásból. A felmérésben részt vevők tévénézésre és streamingre használják leggyakrabban a készülékeket, és az árra a legérzékenyebbek, ha tévévásárlásra kerül a sor. A Hisense kutatásából az is kiderült, hogy sportközvetítéseknél a minél nagyobb képernyőméret és a tévé képfelbontása a legfontosabb, új készüléket pedig mindössze a megkérdezettek 13 százaléka venne az elkövetkezendő egy évben.
A 18 és 65 év közötti magyarok közel 40 százaléka követi a 2022-es labdarúgó-világbajnokság mérkőzéseit, és a legtöbben még mindig tévén nézik legszívesebben a sporteseményeket. A Hisense megbízásából készített 1000 fős online felmérés* arra is kitért, hogy a háztartások hány százalékában van tévé, mi alapján választanak készüléket a magyarok, és milyen célból használják legyakrabban.
Átlagosan napi 2 órát járatjuk
A felmérésből kiderült, hogy a háztartások több mint 90 százalékának van televízió az otthonában, amelyet a kitöltők 20 százaléka naponta legalább egy-két órát, szintén 20 százalék két-három órát, 18 százalék pedig öt óránál is többet használ. Mindössze kilenc százalék tévézik napi egy óránál kevesebbet, a kitöltők három százaléka pedig hetente pár órát használja csak a készülékét.
Ár alapján választunk
Míg háztartásigép-vásárlásnál már egyre tudatosabbak a magyarok, ha tévéről van szó, még nem evidencia, hogy minél jobb energiabesorolású készüléket választunk. Mindössze a kitöltők közel harmada számára elengedhetetlen, hogy takarékos tévé legyen az otthonában, a megkérdezettek fele pedig ugyan fontosnak tartja, hogy ne fogyasszon sokat a készüléke, mégsem ez a legelső szempont, amit figyelembe vesz a vásárlásnál. A többség – a válaszadók majdnem fele – számára ugyanis az ár a legfontosabb, ha tévét vesz. Tizenegy százalékuk a készülék márkáját nézi meg először, kilenc százalék a képernyőméret alapján dönt, míg hat százalék a tévé képalkotó technikáját tartja a legfontosabbnak.
Tévézésre és streamingre megy el a legtöbb idő
Akiknél van tévé a lakásban, azok közül a legtöbben (több mint 60 százalék) tévénézésre használják a készüléküket, közel húsz százalék viszont inkább streamingeléssel tölti a legtöbb időt. Öt százalék nyilatkozott úgy, hogy kivetítőként használja a képernyőt, négy százalék zenét hallgat az eszközön, kettő százalék pedig a gaming funkciókat élvezi ki leggyakrabban. A felmérésben részt vevők közül egyébként mindössze tizenhárom százalék vásárolna új készüléket az elkövetkezendő egy éven belül.
Házimozi-élmény a meccsekhez
Ha sporteseményekről van szó, a kitöltők több mint 30 százaléka számára a minél nagyobb képernyőméret a legfontosabb szempont; 24 százalék nyilatkozott úgy, hogy a készülék képfelbontása a döntő, tíz százalék szerint részletgazdag képi megjelenítés és a szuperéles kontúrok kellenek a gyors jelenetekhez, míg három százalék csak olyan tévén nézné sportot, amelyen külön sportmóddal is rendelkezik.
A felmérés a jelenleg is futó labdarúgó-világbajnokság apropóján arra is rákérdezett, hogy a résztvevők vásárolnának-e olyan készüléket, amelyen vissza lehet nézni a vb mérkőzéseit, valamint egyéb, labdarúgással kapcsolatos híreket, összefoglalókat. A Hisense VIDAA-alapú okostévéin ugyanis a vébé ideje alatt a szurkolók élőben követhetik a meccsek előtti LIVE SHOW-kat, továbbá számos egyéb tartalomhoz – köztük közel 40 ezer archív futballmérkőzéshez és futballstatisztikákhoz – is hozzáférnek a gyártó új modelljein. A kitöltők közel harmadát egyébként érdekelné az új applikáció, ugyanakkor nem feltétlenül áldoznának többet csak emiatt egy készülékre.
_______________
* A reprezentatív online kutatást a Pulzus végezte 1000 fő megkérdezésével. A megkérdezettek a 18-65 éves korosztályból kerültek ki, az adatfelvételt 2022. szeptemberében végezték.
Kapcsolódó cikkek
- A nappali dísze lehet a festményszerű LG Posé televízió
- Erre számít az Euronics áruházlánc
- Már előrendelhető hazánkban az LG állítható íveltségű OLED tévéje
- Vb 2022: így készülnek a magyarok
- Ezeket érdemes tudni, ha tévét keresünk sportnézéshez
- Újabb mini-LED széria a magyar piacon
- A Xiaomi AIoT-termékekkel értelmezi újra a modern otthon fogalmát
- Az őszi focivébére újít be a Hisense
- Az LG bemutatja a világ első állítható íveltségű OLED tévéjét
- Két EISA-díjjal gazdagodott a Hisense
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Talpraesett diákprogramozók és profi képzőművészek tisztelegtek Neumann János előtt Szekszárdon
Immár 19. alkalommal rendezte meg Kovács Győző versenyalapító szellemében a Neumann Társaság és a Szekszárdi I. Béla Gimnázium a Neumann János Nemzetközi Tehetségkutató Programtermék Versenyt. Idén a Neumann 120 jubileumra tekintettel ünnepélyesebb keretek között és egy Neumann János szellemiségét megidéző pályamunkák számára kiírt különdíj átadásával került sor a döntőre, amely egyben egy profi, felnőtt képzőművészek számára rendezett, computer art kiállítás, a Hommage à Neumann megnyitója is volt: utóbbi kiállításon több mint 30, országosan ismert alkotó művei tekinthetőek meg egészen 2023. április 23-ig.
Kaprinay Zoltán a cégépítésről tartott telt házas előadást a Széchenyi-egyetem Spinoff Klubjában
A győri Széchenyi István Egyetem Spinoff Klubjának célja, hogy ösztönözze hallgatóit saját vállalkozásuk elindítására, formálja szemléletmódjukat, perspektívát mutasson számukra. A program keretében az Index.hu, az A38 hajó, a Bónusz Brigád vagy éppen a Creative Dock Hungary alapításában, illetve vezetésében is részt vett Kaprinay Zoltán a cégépítés módszertanáról, a fenntartható és innovatív vállalkozásfejlesztésről tartott nagy sikerű, telt házas előadást. A hallgatók üzleti ismereteit tavasszal további programokon bővítik.
Kis és közepes méretű épületek intelligensebb és egyszerűbb kezelése
A most bejelentett Connect Box nyílt és könnyen kezelhető IoT-megoldást ad kis- és középméretű épületek felügyeletéhez. A teljesítmény felhasználóbarát monitorozásával és optimalizálásával lehetővé teszi az energiahatékonyság akár 30 százalékos növelését, valamint a beltéri levegőminőség jelentős javítását olyan létesítményekben, mint az iskolák, kiskereskedelmi üzletek, lakások és kis irodák.
Évente több százezer forint megtakarítást hozhat a piezotintás nyomtatás
Öt év alatt megközelíti a 2 millió forintot az áramszámlán jelentkező megtakarítás, amelyet már egy közepes méretű cég is elérhet, ha lézertechnológiás irodai multifunkciós berendezéseit az Epson piezoelektromos tintasugaras eszközeire cseréli. A lépéssel csaknem 1,5 tonna CO2 emissziótól is meg lehet kímélni a környezetet, miközben a hőmentesen működő gépek egyéb szempontok alapján is lényegesen környezetkímélőbbek a lézereseknél.
Az új Legion laptopok a teljesítményt és a hordozhatóságot ötvözik
A Lenovo bejelentette a Lenovo Legion Slim laptopok legújabb, 8. generációját. A sorozat most bemutatott tagjai minden eddiginél nagyobb szabadságot nyújtanak a játékosoknak. A Lenovo Legion Slim sorozat lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kibontakoztassák kreativitásukat és elérjék a játékokkal kapcsolatos céljaikat.