Remekül szerepelt Tóth Dávid a monacói e-sport-világkupán
Nagyon szoros, gigászi küzdelemben bronzérmet szerzett Tóth Dávid, a Magyar E-sport Válogatott kiválósága a Sim Racing World Cup 2022 döntőjében, amelyet október 23-án tartottak Monacóban. Újabb szenzációs teljesítményével virtuális pilótánk történelmet írt, hiszen Magyarország eddigi legjobb szimulátorsport-eredményét érte el az első Sim Racing világkupa döntőjén.
A világ legjobb idejével, az éremszerzés reményében utazott Tóth Dávid a Sim Racing World Cup 2022 döntőjére, amelyet az AS Monaco stadionjában rendeztek meg.
Az előzetes várakozásoknak megfelelően a szimulátoros világbajnokság döntőjén is hihetetlenül erős volt a mezőny, és ismét csak tized-, illetve századmásodpercek döntöttek a versenyzők között az Assetto Corsa játék platformján.
A Magyar E-sport Válogatott kiválósága újfent szenzációs teljesítményt nyújtott: megnyerte a virtuális Red Bull Ringen tartott sprintfutamot, míg Silverstoneban és Imolában a harmadik helyen ért célba, így az utolsó pillanatig harcban állt az aranyéremért. A zárófutamon végül Tóth Dávid a negyedik helyet szerezte meg, így a gigászi küzdelemben a dobogó harmadik fokára állhatott fel összetettben.
„Kettős érzések kavarognak bennem, hiszen győzni szerettem volna a Magyar E-sport Válogatott színeiben, mégis elégedett vagyok a bronzéremmel. Úgy érzem, a Sim Racing World Cup utolsó szakaszában is sikerült kihoznom magamból a maximumot. Valamennyi előfutam igen szoros volt, és mindenki bejutott a döntőbe, amely a jelentős csúszás miatt végül nem 25, hanem csak 8 körös volt. Ezt nagyon sajnálom, hiszen így kevesebb lehetőségem nyílt arra, hogy ott is megmutathassam a legjobb tudásomat. A barcelonai pályán zajlott a zárófutam, amelyet Szlovénia legjobbja, Jernej Simončič nyert meg, és aki ezáltal a kilencedik világbajnoki címét tudhatja magáénak. Gratulálok az eredményéhez, végig nagyon jól versenyzett és megérdemelt győzelmet aratott. És ezúton is szeretnék köszönetet mondani a Magyar E-sport Szövetségnek, a HUMDA-nak és a Szerencsejáték Zrt.-nek, továbbá Pinczés Ádám csapattársamnak azért a támogatásért, amelyet a felkészülés és a verseny során nyújtottak számomra” – nyilatkozta az immár világbajnoki bronzérmes Tóth Dávid, a K&H MNEB SIM Liga korábbi kétszeres győztese, aki 2022 februárja óta az Arnage Competition csapat tagja.
„Rendkívül büszkék vagyunk Tóth Dávid teljesítményére, aki a világ leggyorsabbjaként képviselte hazánkat és egyben Európát is a Sim Racing World Cup 2022-es döntőjében. Káprázatosan versenyzett, a második sprintfutamon például az egész mezőnyt maga mögé utasította, ami fantasztikus sikernek számít. Sajnálatos módon a szimulátoros világbajnokság monacói fináléjának a lebonyolítása nem volt zökkenőmentes. A spanyol versenyző, Pedro Sanchez szabálytalansága miatt óvást adtunk be, de nem kapott büntetést, így Dávid csupán 1 ponttal lemaradva végzett a harmadik helyen” – hangsúlyozta Biró Balázs, a HUNESZ elnöke.
„Dávid többszörös SIM Liga bajnokként a világ legjobbjai között, nemzetközi porondon ért el kiemelkedő eredményt, ezzel példát mutatva a hazai szimulátorversenyzők következő generációjának. A szimulátorsport egy olyan határterülete az e-sportnak és az autósportnak, ahol ugyanazokra a képességekre van szükség, mint az autósportban, így nagyszerű eszköz arra, hogy a fiatalabbakat is aktívan bevonjuk a versenyzés világába. A HUNESZ és a HUMDA stratégiai együttműködésének köszönhetően remélhetőleg a jövőben még többen vehetnek részt hasonlóan rangos versenyeken, ahol a Magyar E-sport Válogatott tagjaként képviselhetik Magyarországot.” – hangsúlyozta Őry Kornél, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. sport- és közlekedésbiztonsági szakértője.
Kapcsolódó cikkek
- Az éremszerzés reményében utazik Tóth Dávid a Sim Racing World Cup döntőjére
- A Szerencsejáték Zrt. lett a magyar e-sport válogatott főszponzora
- Interjú a Magyar E-sport Válogatott tagjával
- Milliók e-sportból – csak a legelszántabbaknak!
- Szenzációs magyar siker a Sim Racing World Cup európai selejtezőjén
- E-sport siker Bakuban
- Miért alureprezentáltak a nők az e-sportban?
- Elindult a harmadik K&H Junior Rocket Kupa
- Folyamatosan növekszik az e-sport ismertsége és népszerűsége Magyarországon
- Hétezer dollárt játszott össze egy háromtagú magyar csapat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megtanulni egy nyelvet fél év alatt? Lehetséges!
Egy igazán egyedülálló nyelvtanulási módszerrel hatalmas sikereket érhetünk el! Kezdő szintről mindössze hat hónap alatt el lehet sajátítani egy idegen nyelvet az egyedi módszer által. Tóth Alexandra, az Alexa Nyelviskola megálmodója kifejlesztett egy hatékony rendszert, melynek segítségével könnyen és érthetően tanulhatjuk meg a régóta vágyott nyelvet.
A Continental nyerte „Az év K+F beruházója” díjat a HIPA-tól
A technológiai cégcsoport magyarországi leányvállalatának, a Continental Automotive Hungary Kft-nek tavaly megvalósult beruházásait, vidéki bővülését, valamint a K+F területen nyújtott, folyamatosan kimagasló teljesítményét díjazta a Nemzeti Befektetési Ügynökség.
Mini-ösztöndíj gyártói startupoknak Bécsben
Elsősorban magyar, horvát, cseh, szerb, szlovák, szlovén és osztrák scale-upok jelentkezését várják a Bécsi Gazdasági Ügynökség és az EIT Manufacturing East mini-ösztöndíjára, a Discover Vienna: Manufacturing Edition nevű programra Bécsbe. Aki ügyes, akár négyszázezer eurós támogatáshoz is juthat.
Így nézd a tévét, és a rezsiszámlán is spórolhatsz
Az elmúlt évtizedekben az otthoni szórakozás egyik fő eszköze lett a televízió, ami a mai napig szinte minden háztartásban megtalálható. Friss adatok szerint a magyar lakosság napi közel 5 órán át használja a tévéképernyőt*, ami az otthon összenergia-fogyasztására is hatással van. A közelgő Föld Órája kezdeményezés éppen az ökológiai lábnyomunk csökkentésére – tehát részben a villanyáram-fogyasztásunk mérséklésére – igyekszik felhívni a figyelmet. Az LG szakértői ennek alkalmából összegyűjtöttek pár tippet, melyekkel gazdaságosabbá tehetjük a televíziónk használatát.
Magyar makettező cég innovatív 3D-s megoldásai a gyártás területén
Az utóbbi években a 3D nyomtatás és a hozzá kapcsolódó modell előállítási folyamatok a mindennapok részei lettek. A technológiával már városrészt, orvostechnikai eszközöket és ékszereket is készítenek, de van, ahol az általános iskolai oktatásban és a háztartásokban is használják. Nem létező, vagy sérült elemeket alkotnak virtuálisan újra, majd állítják elő ismét, hogy azok az eredetivel azonos módon működhessenek felhasználási területükön. Egy magyar cég a makettezés mellett úttörőnek számító területeken is használja a file to factory és a reverse engineering megoldásokat.