Tovább nőtt a nagyméretű AOC és Philips monitorok eladása
A Context elemző vállalat legfrissebb adatai szerint a szélesebb európai régió monitor piaca 2019 második negyedévében 3,2%-kal nőtt. Az AOC és az MMD képernyő-specialisták (a Philips monitors márka licencpartnere) együttes erővel megduplázták ezt a számot és 6,7% piaci növekedést értek el, ezzel Európában megőrizték harmadik helyüket és 14,1%-os piaci részesedésüket. Az MMD éves volumenben 10,8%-kal járult hozzá ehhez a növekedéshez.
A nagy képernyők (68,6 cm - 27 hüvelyk és nagyobb) szegmensében a két márka együttesen 14%-os piaci részesedéssel a második helyet szerezte meg. Miközben ez a piaci szegmens 29,2%-kal növekedett, a két márka együttesen ennek szinte duplájával, 57,7%-kal nőtt. Az MMD és az AOC külön-külön is jelentős növekedést mondhatnak magukénak, az MMD esetében 53,3%-os és az AOC esetében 64%-os eredménnyel. Az AOC és az MMD együtt több országban, például Oroszországban, a Benelux államokban, Ukrajnában, Lengyelországban, Olaszországban, a Cseh Köztársaságban és Szlovákiában az első helyen állnak. A 27 hüvelykes és ennél nagyobb képernyők szegmensében a Benelux államokban és Ukrajnában az MMD külön is az első helyet foglalja el.
A nagyfelbontású (QHD és UHD), az ultra széles, ívelt és nagyméretű monitorok, valamint a nagyobb termelékenységet és egyszerű használatot elősegítő innovatív technológiák népszerűségének köszönhetően a monitorok általános piaca továbbra is növekszik. Egy másik kulcstényező a gaming szektor, amely szintén folyamatosan fejlődik.
Stefan Sommer, európai marketing és üzletvezetési igazgató
„Mi az AOC és MMD vállaltoknál (Philips monitors) folyamatosan olyan innovatív minőségen dolgozunk, amely a dizájn, a képminőség, az ergonómia és a felhasználóbarát használat továbbfejlesztését, valamint a termékek környezetbarátabbá tételét célozza meg. Ezek az innovációk ösztönzik a volumen növekedését és arra törekszünk, hogy minden negyedévben tovább erősítsük piaci pozícióinkat,” - mondta Stefan Sommer, európai marketing és üzletvezetési igazgató.
Az AOC erőssége a belépő szintű és csúcsminőségű gaming monitorokból álló széles és innovatív portfoliója. Az AOC továbbá kis-, és középvállalkozások valamint a közszféra számára kifejlesztett professzionális képernyők területén is növeli portfólióját, ezek a termékek igen versenyképesek és kedvező piaci fogadtatásban részesültek.
Az MMD jelentősen növekedett olyan innovatív csatlakoztathatóság megoldásainak köszönhetően, mint például a termelékenységet növelő és praktikus USB-C dokkolóállomás; zöld megoldások révén mint a „világ legzöldebb monitora”, a PowerSensor, amely a felhasználó távolléte esetén 80%-kal csökkenti az energiafogyasztást; a készülékházból kiemelkedő webkamera, amely a nagyobb biztonság érdekében lezárható; a „hibrid” USB-C és USB-A kábel, amellyel régi és új eszközök csatlakoztathatók a monitor USB-C dokkolóállomásához; és a Momentum elnevezésű, konzoljátékosok számára kifejlesztett új gaming terméksorozat.
Magyarországon a monitorpiac kis mértékben, 2,6%-kal nőtt, míg az AOC és az MMD által együttesen értékesített volumen 4,4%-os növekedést mutatott, amely csaknem ennek a kétszerese. 2018 második negyedévével összevetve 2019 második negyedévében az AOC egymaga 73%-kal növelte volumenét. A nagyméretű monitorokat (27 hüvelyk és nagyobb) vizsgálva azt láthatjuk, hogy a magyar piac 83,8%-kal nőtt ebben a szegmensben. Az AOC is 40,3%-kal növelte értékesítési volumenét ebben a szegmensben.
„Az elmúlt évben a 27 hüvelykes és nagyobb monitorok piaca megduplázódott és az AOC kedvező fogadtatású, elérhető árú termékeinek köszönhetően mi is növelni tudtuk volumenünket ebben a szegmensben.” - mondta el Jiri Dubina, az AOC és MMD magyarországi értékesítési igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- AOC gaming monitorok európai premierje a gamescom 2019 eseményen
- Az MMD lerántja a leplet a vadonatúj Philips E1 monitorsorozatról
- A termelékenység határainak áttörése
- AOC 4K kijelző a professzionális felhasználók számára
- SmoothTouch technológiával rendelkező Philips interaktív képernyő
- Új Philips Momentum képernyő 4K UHD felbontással és Ambiglow technológiával
- Az MMD bejelentette a Philips 329P9H monitort
- Az új Philips monitor ötvözi a produktivitást a fenntarthatósággal
- Az ISE 2019 keretében bemutatott Philips monitorok a ma szakemberekeinek készültek
- Az MMD bemutatja a professzionális felhasználók számára tervezett díjnyertes SuperWide képernyőt
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Terjednek az alacsony kódú technológiák
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat.