álláskeresés kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: álláskeresés

Új, swipe-alapú munkakereső app segíti a diákokat
100%-ban magyar fejlesztésű, swipe alapú applikáció került piacra, méghozzá olyan rendhagyó szegmensben, mint a diákmunka. Ezentúl a fiatalok nemcsak párt, hanem munkát is pillanatok alatt találhatnak, méghozzá olyan preferenciák alapján, amiket ők határoznak meg előre – legyen szó helyről, munkaóráról vagy bérezésről. A Winder úttörő módon igyekszik segíteni a fiatalok munkaszerzését, ezért az állások keresése mellett a felhasználók önéletrajzot, online névjegykártyát, de akár egy saját weboldalt is létrehozhatnak a siker érdekében.

Stratégiák 2021-re: hogyan készülnek a hazai cégek a jövőre?
A koronavírus-járvány jelentősen megváltoztatta az álláspiac dinamikáját: a korábbi jelölthiány után a jelentkezésszámok megugrottak, a keresleti piac kínálativá vált. Hogyan befolyásolja ez a változás a cégek jövő évi toborzási terveit? Többek között csökkenő toborzási időre számítanak – derül ki a Profession.hu friss HR körképéből. Az álláspiac változása a cégek bővülési terveinek megvalósítását is segítheti – hívja fel a figyelmet a piacvezető állásportál.

40 százalékkal többen jelentkeznek egy állásra most, mint tavaly ilyenkor
Magyarország piacvezető állásportálján a meghirdetett pozíciókra átlagosan 40 százalékkal többen jelentkeztek 2020 harmadik negyedévében, mint egy évvel korábban. A legnagyobb érdeklődés a szakmunka, az értékesítés, a fizikai munka és az adminisztrációs állások iránt volt, míg a meghirdetett állások számában a cégvezetői, az építőipari és az egészségügyi munkák területén volt növekedés a tavalyi év azonos időszakához képest – derül ki a Profession.hu harmadik negyedéves jelentéséből.

Álláspiac 2020: mesterséges intelligencia segíti a legjobb jelentkezők kiválasztását
A koronavírus-járvány gazdasági hatásai miatt több iparágban is a korábbi keresleti álláspiac kínálatiba fordult – vannak területek, ahol háromszor annyi jelölt verseng egy pozícióért, mint korábban. Ebben a megváltozott helyzetben a kiválasztást végző szakembereknek nagyobb szüksége van az innovatív megoldásokra, mint valaha. A Profession.hu munkaerőközvetítéssel foglalkozó üzletága, a Profession Services, Magyarországon elsőként használ olyan, a kompetenciák mérésére szolgáló mesterséges intelligencia alapú eszközt, mely a gyors, objektív döntéshozatalban segíti a toborzókat.

Álláskeresés koronavírus idején
A nyári szabadságolások után az ősz hagyományosan aktív időszak a munkaerőpiacon: a szeptember általában az egyik legerősebb hónap toborzási szempontból. Mivel azonban az idei év egyáltalán nem mondható hagyományosnak, így az álláskeresés is nagyobb kihívásnak tűnhet. Milyen esélyei lehetnek egy álláskeresőnek 2020 őszén? Hol keresnek leginkább munkavállalókat, és milyen pozíciókra jelentkeznek a legtöbben? Így látják a helyzetet a Profession.hu szakértői.

Visszatérő toborzási kedv: egyre több álláshirdetést adnak fel a cégek
2020 második negyedéve a koronavírus-járvány következtében kialakult válságról, és az azt követő újranyitás kezdetéről szólt – a hazai munkaerőpiacon is. Míg a járványhelyzet mélypontján az álláshirdetések száma drasztikusan csökkent az előző év azonos időszakához képest, később ez a tendencia gyorsan megváltozott. Amint elkezdett hozzászokni a társadalom az új helyzethez, a cégek újra működésbe léptek a toborzás területén is – ez látszik a Profession.hu második negyedéves jelentésének adataiból.

Álláskeresési térkép segíti a koronavírus miatt állás nélkül maradtakat
Százezrek veszítették el állásukat Magyarországon a koronavírus miatt kialakult válsághelyzetben. Akivel ez megtörténik, azt nem csak anyagilag, de lelkileg is rendkívül megterheli a helyzet. A tavaszi kijárási korlátozások idején felére esett az új meghirdetett állások száma, miközben több ezren kezdtek új munkát keresni a koronavírus hatásai miatt – derül ki a Profession.hu adataiból. A vezető állásoldal szakértői nem nézhették tétlenül a kialakuló helyzetet: személyes ügyüknek érezték, hogy segítsenek ezekben a nehéz időkben. Legújabb kezdeményezésük, az álláskeresési térkép az állásukat vesztetteknek kíván hatékony, minden részletre kiterjedő segítséget nyújtani új pozíciójuk megtalálásában és elnyerésében. A sikeres álláskereséshez gyakran szükséges munkaerőpiaci mentorálás is, az új eszközt a Máltai Szeretetszolgálat szakemberei is bevetik majd a munkájukban.

Cégvezetők a munkaerőpiacról: látszik a fény az alagút végén
A hazai vállalatok a következő fél év gazdasági kilátásait illetően döntően pesszimisták, ugyanakkor az alkalmazottaik megtartását illetően már elkötelezettnek mutatkoznak – derül ki a Profession.hu, friss, saját adatbázisban, a cégvezetők, HR döntéshozók és munkatársak megkérdezésével készített reprezentatív kutatásából. Éppen ezért a HR osztályok többsége immár olyan költségcsökkentési megoldásokat igyekszik találni, amely nem járnak a dolgozói állomány csökkenésével. Ez a magyar gazdaság egészét tekintve is kedvező fejleménynek mondható.

Álláskeresés világjárvány idején: az online megoldásoké a főszerep
Keressen valaki munkát akár azért, mert a koronavírus miatt kialakult helyzetben veszítette el az állását, vagy azért, mert éppen a világjárvány kitörése előtt mondott fel előző munkahelyén, első találkozása leendő munkaadójával valószínűleg nem a megszokott módon történik majd. A járványügyi intézkedések miatt ezen a területen is a személyes kontaktust nem igénylő megoldások kerültek előtérbe.

A koronavírus miatt állásukat vesztett dolgozóknak segít egy új kezdeményezés
Új felületet hozott létre a Profession.hu azoknak a munkavállalóknak, akik a koronavírus miatt veszítették el az állásukat. A Mentőöv állások oldal célja, hogy a veszélyhelyzet miatt leállt szektorokból olyan irányba tereljék az értékes munkaerő túlkínálatot, ahol éppen nagy szükség van új dolgozókra. Ez a segítség minden munkakereső számára ingyenesen elérhető.

Lassítottak a toborzásban, de optimisták a magyar cégek
A koronavírus minden magyar vállalkozás működését érintette valamilyen szinten, de az új kollégák toborzásával továbbra is tervez a cégek több mint 90 százaléka 2020-ban. Harmaduknál változatlanul folytatódik az új munkaerő felvétele, bizonyos ágazatokban viszont teljes mértékben megszűnt ez a tevékenység – derül ki a Profession.hu villámkutatásából és saját adataiból.

Naponta átlagosan 15 percet töltünk álláskereséssel
Hogyan keresünk állást 2020-ban? Mennyi időt töltünk kereséssel, jellemzően mely napokon és milyen napszakban válogatunk a munkalehetőségek között? Mikor jelentkezünk rájuk, és vajon milyen eszközről tesszük ezt? A Profession.hu friss felmérésének adataiból kiderül.

A munkahely elhelyezkedése a legfontosabb, amikor állást keresünk
Hogyan befolyásolja az álláskeresésünket és munkahely választásunkat a lakhelyünk? A Profession.hu friss felmérésének válaszadóinak 69,4 százalékával előfordult már, hogy csak azért nem jelentkeztek egy állásra, mert hosszú időt vett volna igénybe az ingázás a munkahely és az otthonuk között. Az állásportál most egy szerencsés álláskereső rezsijét és lakbérét egy teljes évre átvállalja egy budapesti új építésű társasházban, így segítve a könnyebb elhelyezkedést.

Nagyon megugrott a szakmunkára jelentkezők száma
Intenzív évet zárt tavaly az álláshirdetési és - keresési piac. A jelentkezők száma közel tizedével emelkedett az előző évhez képest, míg a cégek automatizálási szándéka magasabb fordulatszámra kapcsolt. Az év jellemző tendenciáinak markáns eleme, hogy a munkáltatók nyitottabbá váltak az atipikus foglalkoztatási formákra.

2020-as munkaerőpiaci trendek
Az automatizálás, digitalizáció és a robotizáció lehetnek 2020 munkaerőpiacának legfontosabb hívószavai. A cégek a közzétett gazdasági prognózisok hatására fokozni szeretnék hatékonyságukat, így az ezt a folyamatot elősegítő munkaerő iránt komoly érdeklődésre van kilátás. A továbbra is fennálló munkaerőhiány pedig olyan trendek erősödését hozhatja, mint a nyitás az atipikus foglalkoztatási formák felé – véli Göröcs Lili, Magyarország piacvezető állásportálja, a Profession.hu HR vezetője.

Az álláshirdetések kora letűnni látszik
Általánosságban minden az online felületek és a teljes digitalizáció felé tart – ez viszont sokszor problémát jelenthet a munkaerőpiacon, főleg a tehetségek felkutatásában. A HR-esek által megírt, releváns információkat nem mindig tartalmazó álláshirdetések között könnyű összezavarodni az online platformokon, a rátermett fiatalok pedig hamar elvesztik érdeklődésüket egy cég iránt, mivel a hirdetés nem mutatja be a belső folyamatokat, a cég értékeit, az általuk használt technológiák sokszínű palettáját, és a vállalkozás vízióit sem. Az alternatív toborzási eszközök erre kínálnak megoldást – ám óvatosan kell velük bánni.

Hónapokba telik betölteni egy megüresedő állást
Vajon mennyi idő alatt lehet betölteni egy megüresedő állást ma Magyarországon? A Profession.hu legfrissebb adatai szerint a tapasztalt szakértők, vezetők esetében a kiválasztási folyamat akár hosszú hónapokig is eltarthat. Ráadásul, a cégek többségének véleménye szerint ez az idő a jövőben még tovább fog növekedni.

Néhány szektorban csökkenni kezdett a munkaerőhiány
A munkaerőpiacon megjelent új hirdetések, és az állásra jelentkezések számai arra utalnak, hogy egyes szektorokban az eddig jellemző munkaerőhiány csökkenni kezdett – derül ki a Profession.hu harmadik negyedéves összeállításából. Emellett jól látható, hogy a nyári szezonban a vendéglátásé volt a főszerep; megugrott az álláshirdetések száma és az ígért jövedelmek szintje is.

Van értelme nyáron állást keresni?
Létezik nyári uborkaszezon az álláspiacon, vagy a cégek ilyenkor is aktívan keresik a munkaerőt? Van értelme ebben az időszakban állást keresni, vagy jobban tesszük, ha kivárjuk az őszt, amikor a szabadságolások után újra visszatér az élet a megszokott kerékvágásba? Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetője úgy látja, az álláspiac dinamikája nyáron sem mérséklődik jelentősen.

Álláskeresés mobiltelefonnal
A Magyarország vezető állásportáljára, a Profession.hu-ra érkező látogatások kétharmadát ma már okostelefonról indítják, ezzel szemben az elmúlt három évben a csak számítógépet használó álláskeresők aránya meredeken csökkent. Az online térben kevésbé tapasztalt felhasználók körében a mobilwebes felületek, míg a „digitálisan érett”keresőknél egyre inkább a célalkalmazások a népszerűek.
Kövess minket a Facebookon!
Cikkgyűjtő
További híreink
Mától Budapest nagy részén elérhető a Vodafone 5G hálózata
A hazai szolgáltatók közül elsőként, Budapest lakott területének nagy részén elérhetővé vált a kültéri 5G hálózat a Vodafone ügyfelei számára: Budapesten és környékén több mint 200 bázisállomáson kapcsolták fel az 5G-t. A Vodafone emellett bejelentette, hogy a tervek szerint az első negyedév végéig országosan közel 300 bázisállomáson fogják felkapcsolni az 5G-t, ezzel további nagyvárosokban és kisebb településeken is elérhetővé téve az újgenerációs mobilhálózatot.
Idén 20 éves az Adverticum
Az elmúlt év mindenki számára merőben új kihívásokat és a korábbiaktól eltérő feladatokat tartogatott. Az Adverticumnál is be kellett vezetni tavasszal az otthoni munkavégzést, bár a járvány enyhülésétől kezdve mindenki maga dönthette el, hogy hol tud hatékonyabban dolgozni. A napi online értekezleteken, beszámolókon keresztül kézben tartott „home office” meghozta az eredményét: év végére egy igen jelentős fejlesztés készült el: az EasyBID szolgáltatás mely maximalizálja a programmatic megoldásokat használó tartalomszolgáltatók bevételeit. A cég pedig idén már a 20. születésnapját ünnepli.