=outs kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: =outs
Emberi tényezők
Márciusban indult összeállításunk utolsó előtti fordulójában az outsourcing sikertényezőit kutatva elértünk a hús-vér emberig, hiszen a minden hozzászóló által emlegetett bizalom, partnerség középpontjában valójában az ember áll. De hogy ne legyünk hűtlenek önmagunkhoz és olvasóinkhoz, néhány IT-outsourcingszolgáltatót, illetve referenciáikat bemutató táblázattal idézzük fel, hogy bár most az emberi kapcsolatok kerültek középpontba, ám valójában informatikai szolgáltatást boncolgatunk immár öt hónapja. (A nemzetközi kitekintést tartalmazó fejezet a www.prim.hu/business weboldalunkon olvasható.)
Hazai tapasztalatok
Márciusban kezdett összeállításunk mostani részének középpontjában a hazai tapasztalatok összegzése áll. Reményeink szerint ezekkel felvértezve a potenciális megbízó és a szolgáltató egyaránt bizakodóbban tekinthet a jövőbeni dealek elé.
Hol tart itthon?
Partner vagy ellenfél?
Folytatva márciusi számunkban megkezdett outsourcing-összeállításunkat, ezúttal a szolgáltatásiszint-szerződésekre érvényes észrevételeket, ajánlatokat, valamint a szerződések időtartamát és a szolgáltatásokkal kapcsolatos árak kérdését, illetve a kihelyezés gyakorlati végrehajtását járjuk körbe. Ezen túl az outsourcing emberi tényezőire, a szolgáltatás "szereposztására", a hazai szakértők nemzetközi tapasztalataira és kis kitekintésként a pénzügyi területek outsourcingjának néhány kérdésére is kitérünk. (Ahogy korábbi számainkban, most is hangsúlyozzuk: a cikk teljes terjedelmében a megjelenés után két héttel a www.prim.hu/business weboldalon olvasható, a témával kapcsolatos esettanulmányokat pedig Megoldás mellékletünkben tesszük közzé.)
Partner vagy ellenfél?
Két és fél éve foglalkoztunk utoljára az erőforrás-kihelyezés, elsősorban az IT-outsourcing témakörével, főként a hazai piacra koncentrálva. Akkor nem sugároztak hurráoptimizmust a piaci szereplők megnyilvánulásai. Ezt a piac éretlenségével, a hazai vállalatvezetőknek a "házon és befolyáson kívüliség" gondolatától való idegenkedésével lehetett magyarázni. A piaci szereplők iránti bizalmatlanság, a kihelyezés különböző formációi közötti különbségek, előnyeik és hátrányaik ismeretének hiánya, illetve az outsourcing egyoldalú értelmezése folytán a belső informatika leányvállalatba való kihelyezése szerepelt leggyakrabban az ellenérvekben. Az eltelt idő - például a technológiákat illetően - hozott némi változást, még ha nem is a szolgáltatók által kívánt mértékben, de például a kihelyezés formációi közül teret nyert az alkalmazásszolgáltatás (ASP). Ám változott-e a potenciális és már meglévő ügyféloldal hozzáállása, a szolgáltatók felkészültsége, illetve a szolgáltatás minősége? Melyek a leggyakoribb kihelyezési okok és a legkedveltebb formációk? Mitől függ sikerük, és mikor borítékolható a bukás? Milyen eredmények születtek, és milyen - nem feltétlenül forintosított - áron? Mire érdemes a még gondolkodóknak, a mellette döntőknek és a gyakorló kihelyezőknek a szolgáltatás különböző szakaszaiban figyelniük? Két év elteltével erről faggattuk a hazai szolgáltatói piac csaknem másfél tucatnyi ismert szereplőjét és a Megoldás rovatunk esettanulmányaiban megszólaló felhasználókat. Most induló sorozatunkban kitérünk néhány, esetenként az informatikát eszközként használó szolgáltatásra is, a bizalom és az ember e szolgáltatásformában elfoglalt központi helyének elméleti és gyakorlati oldaláról sem megfeledkezve. (A sorozat befejezésekor cikkeink kibővített változata online formában a www.prim.hu/business címen lesz olvasható.)
Gondolat kontra tett
Előző számunkban a MetaGroup jóvoltából bepillantást nyertünk az informatikai outsourcing nemzetközi gyakorlatába, és végigvettük a témával kapcsolatos legfontosabb fogalmakat. Megoldás rovatunkban ugyanakkor - néhány felhasználó tapasztalatán keresztül - már a hazai gyakorlatba is betekinthettünk. Ezt folytatva most és következő számainkban az outourcing valamely formáját már művelő szolgáltatók osztják meg mindazt olvasóinkkal, ami a kihelyezés előtt álló potenciális felhasználó számára hasznos lehet. A már említett rovatunkban pedig további esettanulmányokon keresztül mutatjuk be az outsourcing egyes fázisainak gyakorlatát. Az összeállítás felépítéséhez és a kihelyezési folyamat jellemzőinek pontosításához, valamint az elmélet és gyakorlat összehasonlításhoz - ahogy korábban is - az IFUA Horváth & Partner konferenciáján hallottak is segítségünkre voltak.
Cikkgyűjtő
További híreink
Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei
A közösségi média önértékelésre gyakorolt hatásával és a petfluencer jelenséggel foglalkozó témák nyerték az IAB Legjobb szakdolgozat versenyét.
A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?
A mesterséges intelligencia már érzékelhetően jelentős hatással bír az IT munkaerőpiacra is, így számos változást hozhat magával az idei évben. Bizonyos munkakörök továbbra is keresettek maradnak, összességében azonban csökkenő tendencia figyelhető meg az IT szakemberek foglalkoztatása iránt - a költségcsökkentés és az AI megjelenése átrendeződést hozhat a piacon.