digitális transzformáció kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: digitális transzformáció

Durván felpörög a vállalati digitalizáció 2021-ben
Egy friss nemzetközi felmérés szerint 10-ből 6 cég tudatosan felgyorsította idén a digitális transzformációt, miközben a döntéshozók 66%-a nyilatkozott úgy, hogy számos olyan fejlesztést sikerült megvalósítaniuk, melyeket korábban nem tudtak. Sok esetben azonban az igyekezet csupán a távmunka feltételeinek megteremtéséig vagy éppen az alapvető kiberbiztonsági lépésekig terjedt, miközben a kulcs az üzleti célokat hatékonyan támogató, minden vállalati funkciót átszövő digitalizáció.

Japán cégek digitális átalakítása Magyarországról
Magyarországon a japán vállalatok jelenléte jelentős, több mint százötven cég számos új beruházást hajt végre magyar cégek közreműködésével. Hogyan tudnak segíteni a digitális átalakulásban a magyar IT cégek a japán vállalatoknak? Az ITware Kft. ezekre a kérdésekre kereste a megoldást a JETRO (Japan External Trade Organization) budapesti irodájával közös webinárjában.

Itt az ideje megtanulni úszni az online „mélyvízben”!
Elérhető tudást kínál az Aruba Cloud a kis- és középvállalatoknak a digitalizációhoz a most induló Digitális Vállalkozások Tudástára információs weboldalon keresztül.

Kibervédelem, adattudomány és agilitás
Habár a magyar döntéshozók elkötelezettek a digitális transzformáció iránt, erre vonatkozó stratégiával csupán a vállalatok harmada rendelkezik, a fejlesztéseket leginkább akadályozó tényezők között pedig előkelő helyen szerepel a naprakész szaktudás és a határozott vízió hiánya – derült ki a Stylers szoftverfejlesztő cég nemrégiben publikált kutatásából. Közben a világjárvány olyan területeket emelt stratégiai szintre a vállalatoknál, mint a kibervédelem és a hatékonyságot felpörgető AI-alapú eszközök beépítése a mindennapi üzletmenetbe, az ehhez szükséges kompetenciákból azonban hiány van a hazai piacon. A Braining Hub IT oktatási centrum szakértői szerint a kibervédelem, a data science és az agilitás terén mindenképpen érdemes erősítenie a hazai vállalatoknak az elkövetkező várhatóan turbulens időszakra készülve.

A Tech Data hozzávetőleg 750 millió dollárt fordít a digitális transzformáció felgyorsítására
Az Apollo Global Management magántőke-társaság befektetői által végzett akvizíciót követően a Tech Data bejelentette, hogy hozzávetőleg 750 millió dollárt tervez befektetni a digitális transzformációt elősegítő kezdeményezésekbe az elkövetkező öt évben. A beruházással a Tech Data azon stratégiáját kívánja erősíti, melynek célja azoknak az innovációknak a felgyorsítása, melyek révén sokrétűbb tapasztalatokat és magasabb fokú agilitást biztosíthatnak a vállalkozásoknak a technológiai ökoszisztéma minden területén.

Hatalmasat lendíthet a vállalkozások sikerén a digitális transzformáció
A digitális technológiák alkalmazása tekintetében Magyarország jóval az uniós átlag alatt áll, pedig ez lehetne a munkaerőhiány csökkentésének és a gazdaság fejlődésének kulcsa – derült ki a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Digitális Kiállítás – A digitalizáció szolgálatában és Taxi Expo 2019 című konferenciáján. A digitalizáció szükségességével a taxitársaságok is egyetértettek, ám annak többletköltségét szerintük csak a hatósági ár képes fedezni. Erről levelet is írtak Karácsony Gergely főpolgármesternek.

Az üzleti digitalizáció buktatói
Egyre nagyobb digitális nyomás nehezedik a vállalkozásokra. Minél nagyobb és sikeresebb egy cég, annál több a digitális transzformáció kockázata, a nyomás pedig annál nagyobb. Közben óriási a bizonytalanság. Rengeteg a tévhit, kevés a tapasztalt szakértő, általános a tudáshiány a legalapvetőbb kérdésekben is. Ismerni a buktatókat már félsiker.

Eltűnhet 2040-re a rák és a cukorbetegség?
A világszerte zajló digitális transzformáció minden szektorra, így az egészségügyre is jelentős hatással lesz, amelynek hagyományos szereplői nem biztos, hogy készen állnak a változtatásra, azonban az új belépők és a fogyasztók által használt technológia kikényszeríti azt – derül ki a Deloitte tanulmányából.

A digitális transzformáció késedelmes megvalósulásának fő oka a forráshiány
A német vállalatok 27%-a és az amerikai vállalatok 29%-a a digitális transzformáció megvalósításához közeledik. Becsléseik szerint a terveik 75%-át valósították meg ezidáig. Ez az eredmény egy OTRS tanulmány alapján, amelyet 350 IT vezető körében végeztek Németországban és az USA-ban*. Tulajdonképpen az amerikai vállalatok 15%-a és a német vállalatok 9%-a a digitális transzformációs céljaik 100%-át elérték már, és jelenleg az elért haladást elemzik.

Félelmekből előnyök – megkerülhetetlen a felhő a gazdaság digitalizációjában
A magyar nagyvállalati vezetők 72 százaléka szerint a digitalizáció olyan forradalom az üzleti életben, ami túlmutat minden korábbi nagy változáson – derül ki a Microsoft Magyarország megbízásából készített nagyvállalati felhőkutatásból.

Új üzletágvezetővel segítheti további növekedéshez a bankokat az EY
Közel húsz éves bankszektorban szerzett tapasztalattal csatlakozik Magyarország egyik vezető tanácsadó cégéhez Hoós János. A szakember az EY pénzügyi kockázatkezeléssel foglalkozó csapatát fogja vezetni. Célja, hogy hatékony digitális megoldásokkal dinamikus növekedéshez segítse a hazai pénzintézeteket az egyre komplexebb szabályozói környezetben.

Az IT és a digitális stratégia nem ugyanaz, még ha ezt is gondolják sokan
Sokszor elhangzott már, hogy a digitális átalakulás most már tényleg itt van és elengedhetetlen ahhoz, hogy versenyképes maradjon egy vállalat. A The Economist Intelligence Unit a DXC Technology támogatásával felmérést készített világszerte több mint 600 nagyvállalati vezető közreműködésével - a felmérés készítői arra voltak kíváncsiak, hogy ezek a cégvezetők mit tartanak a digitális átalakulás, a kulcstechnológiák és a szervezeti változások legfontosabb mozgatórugóinak, illetve milyen üzleti tervekkel készítik elő a vállalatok digitalizációját. A válaszadók háromnegyede mondta, hogy a digitális stratégia kiemelt helyen szerepel a tervei között. Egyes szektorokban, mint a pénzügy és a technológia még ennél is magasabb ez az arány.

A GDPR csak a kezdet volt – folytatódik a digitális világ akadálymentesítése
Az Európai Bizottság (EB) a 2015-ben közzétett digitális egységes piaci stratégia értelmében 2020-ig számos területen jogi és szakpolitikai intézkedések bevezetését javasolja a digitális piac megteremtése érdekében. A jogszabályi változások jelentős része már tagállami szinten is megjelent.

Innovációs elitklubhoz csatlakozott a Tungsram
Európa legnagyobb, kilenc országban kettőszáznál is több tagot tömörítő innovációs elitklubjához csatlakozott a Tungsram. Az évente több mint 100 millió eurós költségvetésből gazdálkodó EIT Digital egyetemek, kutatóközpontok, vállalatok együttműködése révén keresi azokat a technológiai fejlesztéseket, amelyek sikerre vihetők a világpiacon.

Hazánk jövőbeni teljesítményében segíthet a digitalizáció
Az év végi elemzések szerint Magyarország a GDP növekedésben az uniós országok élmezőnyéhez tartozott 2018-ban. A gazdasági bővülésre ható tényezők közül talán kevesebbet foglalkoznak az elemezések a digitális transzformációval. Az e-aláírás és digitalizációs technológiák fejlesztésére szakosodott NETLOCK szerint fontos és meghatározó szerepe lehet mindennek Magyarország jövőbeni teljesítményét tekintve.

Kilencmilliárd eurót hozhat a digitalizáció Magyarországnak
Akár 9 milliárd eurót adhat hozzá a magyar gazdaság teljesítményéhez 2025-ig a digitalizáció – állapítja meg friss kutatásában a McKinsey & Company. Miközben a digitális transzformáció komoly esély a gazdasági növekedés felpörgetésére, sokat kell tenni ennek érdekében, elsősorban az oktatás-képzés, valamint a digitális megoldások használatának terjedése terén.

A digitális átalakulás nem csak az IT dolga
Mindenki beszél róla, tudjuk hogy kellene, mégsem nagyon történik előrelépés. A fenti mondat elég sok mindenre vonatkozhatna, most épp a digitális transzformációra igaz. A DXC Technology egy éves évfordulóján beszélt arról, hogy leáldozóban a klasszikus outsourcing, mert a hozzáadott értékkel bíró digitális átalakulás felé kell inkább fordulni.

A digitális átállás kulisszatitkai
Negyedével nagyobb bevételnövekedést várnak a digitális átállásban élenjáró vállalkozások a következő két évben a transzformációnak köszönhetően, mint a folyamatban hátrább lévő riválisaik– többek között ez derül ki egy nemzetközi tanulmányból.

Hiányoznak a digitális képességek
Bár a cégek 90 százaléka stratégiai jelentőségűnek tartja a digitális transzformációt, mindössze 15 százalékuknál áll rendelkezésre a digitális átálláshoz szükséges tudás– derül ki a Müncheni Műszaki Egyetem és az SAP szoftvergyártó közös felméréséből.

Sikeresen zárult a 7. Infoparlament
Sikeresen zárult a 7. Infoparlament. A rendezvény azoknak a kormányzati szereplőknek, civil- és akadémiai életben résztvevő, digitális transzformációt generáló szervezeteknek biztosított szakmai fórumot, amelyek napi munkájuk során rendszeresen találkoznak a biztonság és biztonságpolitika kérdésével.
Kövess minket a Facebookon!
Cikkgyűjtő
További híreink
Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu
A hatodik egymást követő évben is a mateking.hu nyerte az Év Honlapja kitüntetést. A bejelentés kapcsán kihirdették: a leggyorsabban jelentkező 5 iskolának ingyenes hozzáférést biztosítanak. Magyarország legnépszerűbb egyetemi e-learning oldalának célja, hogy élménnyé változtassa a matektanulást, hatékonyságát pedig az adja, hogy a tananyagok sok-sok apró lépésből, picike morzsákból épülnek fel. A honlapon ráadásul folyamatosak a fejlesztések is: 2020-ban a mateking epizódok új, sokkal intenzívebb dizájnt kapott, a letisztult és elegáns külső pedig egy felhasználóbarát felületet eredményezett.
Fejlett technológia és ügyfélszám bővülés az Adverticum Zrt-nél.
Az Adverticum Zrt., Magyarország piacvezető médiaoldali hirdetéskiszolgáló rendszerének, az Adverticum AdServernek fejlesztője és üzemeltetője a járvány ellenére rendkívül sikeres és eredményes üzleti évet zárt. Az Indexből történt Telex kiválás pozitív szaldóval változtatta az ügyfélkört, és elkészült az a fejlesztés is, amely képes maximalizálni a tartalomszolgáltatók, portálok hirdetési bevételeit. Ez utóbbi – különösen most, amikor a járvány a reklámpiacot is jelentős megpróbáltatások elé állítja, nem csak az Adverticum, hanem összes partnere bevételeit is pozitívan befolyásolja.