eNET kulcsszót tartalmazó cikkek

Találatok a következő kulcsszóra: eNET

Digitális karácsony: hagyományos tartalom új keretben

Karácsonykor mindenki arra vágyik, hogy az ünnep, az együttlét minden családtag számára örömteli élményeket nyújtson. Kimondottan erősek a karácsony hagyományos elemei, ugyanakkor, a távollévő családtagok bevonása az ünnepbe, az együttlét alatt a közös filmnézés, zenehallgatás, és részben már a közös játék is egyre inkább megoldható digitális eszközök segítségével. Mennyire jellemző a közös digitális időtöltés karácsonykor, és mennyire vesznek részt ebben a különböző generációk? Ezt vizsgálja az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” novemberi kutatásának második része.

2018. december 10. 10:01

Digitális jelenléttel az elszigeteltség ellen karácsonykor is

A karácsony az év egyik legfontosabb ünnepe. Ilyenkor azonban az együttlét öröme mellett – vagy éppen annak érdekében – nemcsak a családtagok közötti esetleges földrajzi távolságot, de az együtt ünnepelni tervező családtagok közötti generációs különbségeket is át kell, és át is lehet hidalni. Hogyan hatnak családi kapcsolatainkra, az együtt töltött idő minőségére az új, digitális kapcsolattartási formák? Erre keresi a választ az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” novemberi kutatása.

2018. december 3. 11:38

A digitalizáció a siker kulcsa

Miközben a netezők többsége a magyarokat elsősorban pesszimistának, passzívnak és halogatónak tartja, 89 százalékuk szerint magyarként is lehet sikeresnek lenni. Ehhez kínál új lehetőséget a digitális világ: a netezők harmada ismer a környezetében olyan valakit, aki digitális eszközök segítségével látványos változást tudott elérni az életében – derül ki az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” októberi kutatásából.

2018. november 8. 13:50

A netezők háromnegyede tudatosan fejleszti digitális jártasságát egyéni boldogulása érdekében

Bár digitális kompetenciák terén a felnőtt magyar internetezőknek van hová fejlődniük, szerencsére a nyitottság is megvan erre: háromnegyedük számára kimondottan fontos a digitális képességeinek folyamatos fejlesztése. Ezt az is bizonyítja, hogy a mobil eszközök használata terén 2015 óta 33 százalékról 44 százalékra nőtt a magas digitális kompetenciával rendelkezők aránya. A digitális képességek fejlesztése a netezők szerint nemcsak a saját boldogulásukat segíti elő, de a társadalom fejlődésének is a motorja lehet. Az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” friss kutatása 2015 után második alkalommal vizsgálta a digitális kompetencia kérdését.

2018. október 29. 13:13

eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében

Egyre többen választanak inkább készpénzkímélő fizetési megoldásokat Magyarországon. Míg az elmúlt években a felnőtt internetezők egyharmada fizetett inkább készpénzmentesen – ha tehette; arányuk mára már 44 százalékra nőtt. 

2018. október 8. 10:12

Kutatás: az ingatlan.com az ingatlanhirdetési piac vezetője

Vajon az online ingatlanhirdetések terén az ingatlan.com vagy a Jófogás a piacvezető? Bár az általános online apróhirdetési piacot a Jófogás uralja az OLX (Apród) 2015-ös felvásárlása óta, az igen jól jövedelmező ingatlanpiaci szegmensben továbbra is az ingatlan.com a piacvezető. 250 ezer feletti hirdetésszámával, frissebb hirdetéseivel, és a növekvő üzemi üzleti eredményével egyaránt megelőzi versenytársait. Az eNET és a Budapesti Corvinus Egyetem immár negyedszer vizsgálta az online apróhirdetési piacot, ezúttal az egyre fűtöttebb ingatlanpiacra fókuszálva.

2018. szeptember 25. 13:51

Az idősek sem maradhatnak ki a digitális világból!

A felnőtt magyar internetezők számára fontos, hogy a családjuk idősebb tagjai is otthonosan mozogjanak a digitális világban. Ennek érdekében a fiatalabb netezők 17 százaléka rendszeresen, 59 százaléka pedig alkalmanként szokta idősebb családtagjait tanítani az internet és a digitális eszközök használatára. A támogatás sikerét jól jelzi, hogy a netet már használó nagyszülők, dédszülők harmada kettő, további közel egyharmada pedig három vagy több internetezésre alkalmas eszközt is használ. A netezők szerint az idősebbek számára a digitális képességek elsajátításához a közös tanulás a legjobb út, mely egyszerre jelent több együtt töltött időt, közös fejlődést és közös szórakozást is. Az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” friss kutatása az idősek digitális világgal kapcsolatos viszonyával foglalkozik.

2018. július 4. 18:01

Még nincs terved a NAV online számlázásra? Velük biztosra mehetsz!

A hazai KKV-k fele használ jelenleg valamilyen számlázó programot. Vajon megfelelnek-e ezek a programok a NAV július elsején életbe lépő online adatszolgáltatási kötelezettségének? És mi lesz azokkal a vállalkozásokkal, amik eddig számlatömböt használtak? Az eNET piaci körképe bemutatja a legjelentősebb online számlázási szolgáltatásokat.

2018. június 27. 12:25

A hazai e-sport piac helyzete

Egyre nagyobb az érdeklődés Magyarországon a versenyszerűen játszott videojátékok és az e-sport iránt. A magyar e-sport piac mérete 2017-ben meghaladta a 23 milliárd forintot, az e-sporthoz köthető közösséget pedig már több, mint 425 ezer fő alkotja – derül ki az eNET Internetkutató, az Esportmilla – Egymillióan a magyar esportért Egyesület és az Esport1.hu közös kutatásából, amely a hazai e-sportolói szokásokat és a piaci hátteret vizsgálta.

2018. június 21. 16:49

A Vatera és az eNET felmérése a magyar otthonokban fellelhető értékekről

Közel százezret kereshetne egy átlag magyar a felesleges tárgyainak eladásával, ez közel 3 millió embert érint. 

Kulcsszavak: felmérés eNET Vatera
2018. június 14. 08:33

Tíz év alatt tízszeresére nőtt a magyar e-kiskereskedelem

545 milliárd forint: ennyi volt 2017-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma. Ezzel először szárnyalta túl az 500 milliárd forintos lélektani határt. 10 év alatt, 46 milliárd forintról 545 milliárd forintra, több mint tízszeresére nőtt a hazai internetes kiskereskedelem. Május 31-el bezárólag a webáruházak is közzétették éves beszámolójukat a 2017. évről. Az eNET immár hagyományosan az Ecommerce Hungary konferenciáján publikálta a legfrissebb adatokat a hazai e-kiskereskedelemről.

2018. június 5. 12:17

Közösségi gazdaság újratöltve

A sharing economy modell egyre nagyobb teret nyer, nemcsak nemzetközi szinten, de Magyarországon is. A hazai internetezők harmada hallott a közösségi / megosztáson alapuló gazdaság fogalmáról, és 2017-ben határozott növekedés jellemezte a kapcsolódó cégek felhasználói bázisát és a forgalmát is – derül ki az eNET és a Sharing Economy Szövetség összefogásából született eddigi legátfogóbb hazai, sharing economy vonatkozású kutatásából.

2018. május 10. 16:47

eNET kutatás a videojátékokról

2017-ben 3,7 millió ember játszik valamilyen típusú videojátékkal hazánkban, ez a 18 és 65 év közötti népesség 58%-a. A piac mérete – beleszámítva a videojáték vásárlást, a hardvervásárlást és az in-game költést - pedig meghaladta az évi 28 milliárd forintos forgalmat. Az utánpótlás is biztosítva van: a gyerekek több mint fele már most is játszik valamilyen típusú videojátékkal – derül ki az eNET Internetkutató videojáték-kutatásából.

2018. április 5. 16:53

eTrends Monitor: Hatalmas potenciált rejt a hazai online fizetési piac

Az elmúlt években dinamikus növekedés jellemezte a hazai online fizetési piacot: alig hat év alatt megtízszereződött a volumene. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint 2016-ban 375 milliárd forint értékben fizettek az interneten belföldön a hazai kibocsátású bankkártyákkal. Bár ezzel a forgalommal egyáltalán nem vagyunk elmaradva a világ élvonalától, azonban még van hová bővülnie a területnek, amihez szükség van a tudatosság növelésére. A közhiedelemmel ellentétben ugyanis a bankkártyás fizetés biztonságosabb a készpénznél is – derül ki az eNET Internetkutató friss eTrends Monitor kutatásából, amely az OTP Mobil megbízásából online fizetési szakértők megkérdezésével készült. 

2018. március 12. 10:13

A webáruházak körében az online marketing az abszolút győztes

A hazai webáruházak 93%-a használ valamilyen online marketing eszközt, szemben az offline megoldásokkal, amelyeket csak az online áruházak fele vesz igénybe. A keresőoptimalizálás és a fizetett hirdetések a favoritok az online marketing eszközök közül. Nemcsak a legnagyobb arányban használják ezeket, hanem a leghatékonyabbnak is bizonyulnak a webáruházak szerint. A közösségi médiában való megjelenés már szinte alapvető, és tízből nyolc webáruház van jelen a Facebookon. Az évben pedig továbbra is a karácsony és a Black Friday időszakában indít marketing kampányt a legtöbb webáruház – derül ki az eNET webáruházak marketingtevékenységét vizsgáló kutatásából.

2018. március 7. 10:51

A netezők digitális trendekkel kapcsolatos elképzelései

A technológia fejlődése töretlenül halad előre, megkönnyítve az emberek hétköznapjait. De vajon milyen változásokat okoz ez az életünkben? A netezők 82%-át foglalkoztatják ilyen és ehhez hasonló kérdések már most. A válaszadók az elkövetkezendő 30 évben főként az embert helyettesítő gépek, a megújuló energiaforrások, és az elektromos járművek használatának elterjedésére számítanak, míg teleportálásra vagy időutazásra többségük szerint még 100 év múlva sem leszünk képesek – derül ki az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” friss kutatásából, amely a netezők digitális trendekkel kapcsolatos elképzeléseit vizsgálta.

2018. február 26. 13:11

Felkészültek a KKV-k az online számlázásra?

A mikro-, kis- és középvállalkozások egyre inkább nyitnak a digitális számlázási megoldások felé: e vállalkozások közel tizede jelenleg is online számlázóprogramot használ. A céges számlázási folyamatok újragondolásának aktualitást ad a NAV 2018. július 1-jétől bevezetésre kerülő online adatszolgáltatási kötelezettsége. A KKV szektor jelenlegi számlázási gyakorlatát, a NAV-kötelezettségre való felkészültségét járta körül az eNET Internetkutató és a Számlázz.hu közös, a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások körében végzett, hiánypótló kutatása.

2018. február 21. 10:47

Még mindig kihívás a karácsony az e-kiskereskedelemben

2016 év végén a karácsonyi időszak megrengette az e-kiskereskedelmet. Még 2017 januárjában is a későn kézbesített csomagoktól volt hangos az internet, ugyanis 900.000 hazai internetező késve kapta kézhez csomagját. A tavalyi csomag átadási nehézségek után mind a webáruházak, mind a logisztikai szolgáltatók levonták a tanulságokat, és arra törekedtek, hogy 2017 végén mindez ne ismétlődjön meg. Nagyok voltak az elvárások, hogy miként fognak teljesíteni Black Friday-kor és karácsony előtt a hazai webáruházak, illetve a futárszolgálatok – mindez kiderül az eNET Internetkutató decemberi és januári felméréseiből.

2018. január 18. 14:26

Egyre többen és egyre gyakrabban használunk mobilnetet külföldön is

A roamingdíjak eltörlése óta már nem kell fájnia a fejünknek, ha az EU-n belül külföldön szeretnénk telefonálni, SMS-ezni vagy éppenséggel a mobilnetünket használni. 

2018. január 12. 15:53

E-kereskedelmi Körkép 2017

Az eNET hagyományos év végi infografikája a 2017. évi e-kereskedelmi kutatásainak adatait mutatja be.

2017. december 28. 09:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További híreink

Okos karácsonyi ajándékok

Huszonkét 5G távközlési hálózat kiépítésére szerződött eddig a Huawei

A Huawei Technologies bejelentette, hogy eddig huszonkét távközlési szolgáltatóval kötött világszerte megállapodást valós 5G kereskedelmi hálózatok kiépítésére, és további 50 szolgáltatóval vesz részt 5G hálózatok tesztelésében. 

2018. november 23. 11:02

Windows 10 Professional olcsón és ingyenes kézbesítéssel

A Microsoft Windows 10 a legújabb operációs rendszer, amely ötvözi a Windows 8 és a népszerű Windows 7 erősségeit. Az egyetlen hátránya, hogy a Pro verzió eredeti ára 172 EUR. A Goodoffer24.com azonban, most korlátozott ideig 10 euróért kínálja a Windows 10 licenszet. 

2018. november 8. 16:27
cloudappsportal.com