eNET kulcsszót tartalmazó cikkek

Találatok a következő kulcsszóra: eNET

Aktivitást mérő okoseszközök használati szokásai Magyarországon

Magyarországon jelenleg minden tizedik felnőtt internetező hord okosórát és/vagy karkötőt, okostelefonos aktivitásmérő alkalmazást pedig negyedük szokott használni. Az okosórát és/vagy okoskarkötőt használók egészségtudatosabbak a nem használó társaiknál, rendszeresebben járnak szűrővizsgálatokra, nagyobb arányban sportolnak és jobban odafigyelnek a táplálkozási szokásaikra is – derült ki az eNET 2018 novemberi „Okosóra és okoskarkötő” kutatásából.

2019. február 7. 13:42

További fejlődésre sarkall a karácsonyi e-kiskereskedelmi szezon

A 2018-as év végi, ünnepi időszak kereskedelmi szempontból sikeresnek bizonyult: csak a Black Friday közel 78 milliárd forintnyi, a teljes karácsonyi vásárlási időszak pedig 323 milliárd forintos forgalmat hozhatott (online és offline együtt) az eNET 2018 decemberében és 2019 januárjában végzett felmérései szerint. 

2019. január 24. 15:26

eNET kutatás a hazai videojátékos piac helyzetéről

Magyarországon stabilan magas, 60% körüli azok aránya, akik videojátékoznak – derül ki az eNET 2018 szeptemberi kutatásából, amelyet immáron harmadik alkalommal készítettek el. Bár érdemben nem nőtt a videojátékosok köre, viszont, akik játszanak, azok egyre többet költenek videojáték vásárlásra, illetve a játékhoz kapcsolódó hardver és periféria beszerzésre is. Mindeközben folyamatosan nő azok száma is, akik okostelefonon játszanak, megerősítve ezzel a mobiltelefon elsődleges játékplatform szerepét.

Kulcsszavak: kutatás videojáték eNET
2019. január 22. 11:16

E-kereskedelmi Körkép 2018: online vásárlás külföldről

Egyre többen vásárolnak a magyar netezők közül külföldről online. Az eNET összegyűjtötte a legfőbb tudnivalókat és egy infografikába rendezte azokat: Hányan vannak? Mennyit költenek? Mit vásárolnak? További részletek az eNET e-kereskedelmi infografikájában, amit immár 4. éve készít el a kutatócég minden év végén.

2018. december 27. 12:53

Merj digitális ajándékot tenni a fa alá

A karácsonyi hagyományok közül az ajándékozás a legelterjedtebb szokás, melyben a digitális ajándékoknak egyre nagyobb szerep jut. A napokban még sokaknak fejtörést okoz, hogy megtalálja szerettei számára a leginkább vágyott, a legideálisabb ajándékot. Vajon tudjuk, mit szeretnének gyermekeink, szüleink, nagyszüleink vagy éppen unokáink? Ezt is vizsgálja az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” novemberi kutatásának harmadik része.

2018. december 17. 15:59

Digitális karácsony: hagyományos tartalom új keretben

Karácsonykor mindenki arra vágyik, hogy az ünnep, az együttlét minden családtag számára örömteli élményeket nyújtson. Kimondottan erősek a karácsony hagyományos elemei, ugyanakkor, a távollévő családtagok bevonása az ünnepbe, az együttlét alatt a közös filmnézés, zenehallgatás, és részben már a közös játék is egyre inkább megoldható digitális eszközök segítségével. Mennyire jellemző a közös digitális időtöltés karácsonykor, és mennyire vesznek részt ebben a különböző generációk? Ezt vizsgálja az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” novemberi kutatásának második része.

2018. december 10. 10:01

Digitális jelenléttel az elszigeteltség ellen karácsonykor is

A karácsony az év egyik legfontosabb ünnepe. Ilyenkor azonban az együttlét öröme mellett – vagy éppen annak érdekében – nemcsak a családtagok közötti esetleges földrajzi távolságot, de az együtt ünnepelni tervező családtagok közötti generációs különbségeket is át kell, és át is lehet hidalni. Hogyan hatnak családi kapcsolatainkra, az együtt töltött idő minőségére az új, digitális kapcsolattartási formák? Erre keresi a választ az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” novemberi kutatása.

2018. december 3. 11:38

A digitalizáció a siker kulcsa

Miközben a netezők többsége a magyarokat elsősorban pesszimistának, passzívnak és halogatónak tartja, 89 százalékuk szerint magyarként is lehet sikeresnek lenni. Ehhez kínál új lehetőséget a digitális világ: a netezők harmada ismer a környezetében olyan valakit, aki digitális eszközök segítségével látványos változást tudott elérni az életében – derül ki az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” októberi kutatásából.

2018. november 8. 13:50

A netezők háromnegyede tudatosan fejleszti digitális jártasságát egyéni boldogulása érdekében

Bár digitális kompetenciák terén a felnőtt magyar internetezőknek van hová fejlődniük, szerencsére a nyitottság is megvan erre: háromnegyedük számára kimondottan fontos a digitális képességeinek folyamatos fejlesztése. Ezt az is bizonyítja, hogy a mobil eszközök használata terén 2015 óta 33 százalékról 44 százalékra nőtt a magas digitális kompetenciával rendelkezők aránya. A digitális képességek fejlesztése a netezők szerint nemcsak a saját boldogulásukat segíti elő, de a társadalom fejlődésének is a motorja lehet. Az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” friss kutatása 2015 után második alkalommal vizsgálta a digitális kompetencia kérdését.

2018. október 29. 13:13

eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében

Egyre többen választanak inkább készpénzkímélő fizetési megoldásokat Magyarországon. Míg az elmúlt években a felnőtt internetezők egyharmada fizetett inkább készpénzmentesen – ha tehette; arányuk mára már 44 százalékra nőtt. 

2018. október 8. 10:12

Kutatás: az ingatlan.com az ingatlanhirdetési piac vezetője

Vajon az online ingatlanhirdetések terén az ingatlan.com vagy a Jófogás a piacvezető? Bár az általános online apróhirdetési piacot a Jófogás uralja az OLX (Apród) 2015-ös felvásárlása óta, az igen jól jövedelmező ingatlanpiaci szegmensben továbbra is az ingatlan.com a piacvezető. 250 ezer feletti hirdetésszámával, frissebb hirdetéseivel, és a növekvő üzemi üzleti eredményével egyaránt megelőzi versenytársait. Az eNET és a Budapesti Corvinus Egyetem immár negyedszer vizsgálta az online apróhirdetési piacot, ezúttal az egyre fűtöttebb ingatlanpiacra fókuszálva.

2018. szeptember 25. 13:51

Az idősek sem maradhatnak ki a digitális világból!

A felnőtt magyar internetezők számára fontos, hogy a családjuk idősebb tagjai is otthonosan mozogjanak a digitális világban. Ennek érdekében a fiatalabb netezők 17 százaléka rendszeresen, 59 százaléka pedig alkalmanként szokta idősebb családtagjait tanítani az internet és a digitális eszközök használatára. A támogatás sikerét jól jelzi, hogy a netet már használó nagyszülők, dédszülők harmada kettő, további közel egyharmada pedig három vagy több internetezésre alkalmas eszközt is használ. A netezők szerint az idősebbek számára a digitális képességek elsajátításához a közös tanulás a legjobb út, mely egyszerre jelent több együtt töltött időt, közös fejlődést és közös szórakozást is. Az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” friss kutatása az idősek digitális világgal kapcsolatos viszonyával foglalkozik.

2018. július 4. 18:01

Még nincs terved a NAV online számlázásra? Velük biztosra mehetsz!

A hazai KKV-k fele használ jelenleg valamilyen számlázó programot. Vajon megfelelnek-e ezek a programok a NAV július elsején életbe lépő online adatszolgáltatási kötelezettségének? És mi lesz azokkal a vállalkozásokkal, amik eddig számlatömböt használtak? Az eNET piaci körképe bemutatja a legjelentősebb online számlázási szolgáltatásokat.

2018. június 27. 12:25

A hazai e-sport piac helyzete

Egyre nagyobb az érdeklődés Magyarországon a versenyszerűen játszott videojátékok és az e-sport iránt. A magyar e-sport piac mérete 2017-ben meghaladta a 23 milliárd forintot, az e-sporthoz köthető közösséget pedig már több, mint 425 ezer fő alkotja – derül ki az eNET Internetkutató, az Esportmilla – Egymillióan a magyar esportért Egyesület és az Esport1.hu közös kutatásából, amely a hazai e-sportolói szokásokat és a piaci hátteret vizsgálta.

2018. június 21. 16:49

A Vatera és az eNET felmérése a magyar otthonokban fellelhető értékekről

Közel százezret kereshetne egy átlag magyar a felesleges tárgyainak eladásával, ez közel 3 millió embert érint. 

Kulcsszavak: felmérés eNET Vatera
2018. június 14. 08:33

Tíz év alatt tízszeresére nőtt a magyar e-kiskereskedelem

545 milliárd forint: ennyi volt 2017-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma. Ezzel először szárnyalta túl az 500 milliárd forintos lélektani határt. 10 év alatt, 46 milliárd forintról 545 milliárd forintra, több mint tízszeresére nőtt a hazai internetes kiskereskedelem. Május 31-el bezárólag a webáruházak is közzétették éves beszámolójukat a 2017. évről. Az eNET immár hagyományosan az Ecommerce Hungary konferenciáján publikálta a legfrissebb adatokat a hazai e-kiskereskedelemről.

2018. június 5. 12:17

Közösségi gazdaság újratöltve

A sharing economy modell egyre nagyobb teret nyer, nemcsak nemzetközi szinten, de Magyarországon is. A hazai internetezők harmada hallott a közösségi / megosztáson alapuló gazdaság fogalmáról, és 2017-ben határozott növekedés jellemezte a kapcsolódó cégek felhasználói bázisát és a forgalmát is – derül ki az eNET és a Sharing Economy Szövetség összefogásából született eddigi legátfogóbb hazai, sharing economy vonatkozású kutatásából.

2018. május 10. 16:47

eNET kutatás a videojátékokról

2017-ben 3,7 millió ember játszik valamilyen típusú videojátékkal hazánkban, ez a 18 és 65 év közötti népesség 58%-a. A piac mérete – beleszámítva a videojáték vásárlást, a hardvervásárlást és az in-game költést - pedig meghaladta az évi 28 milliárd forintos forgalmat. Az utánpótlás is biztosítva van: a gyerekek több mint fele már most is játszik valamilyen típusú videojátékkal – derül ki az eNET Internetkutató videojáték-kutatásából.

2018. április 5. 16:53

eTrends Monitor: Hatalmas potenciált rejt a hazai online fizetési piac

Az elmúlt években dinamikus növekedés jellemezte a hazai online fizetési piacot: alig hat év alatt megtízszereződött a volumene. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint 2016-ban 375 milliárd forint értékben fizettek az interneten belföldön a hazai kibocsátású bankkártyákkal. Bár ezzel a forgalommal egyáltalán nem vagyunk elmaradva a világ élvonalától, azonban még van hová bővülnie a területnek, amihez szükség van a tudatosság növelésére. A közhiedelemmel ellentétben ugyanis a bankkártyás fizetés biztonságosabb a készpénznél is – derül ki az eNET Internetkutató friss eTrends Monitor kutatásából, amely az OTP Mobil megbízásából online fizetési szakértők megkérdezésével készült. 

2018. március 12. 10:13

A webáruházak körében az online marketing az abszolút győztes

A hazai webáruházak 93%-a használ valamilyen online marketing eszközt, szemben az offline megoldásokkal, amelyeket csak az online áruházak fele vesz igénybe. A keresőoptimalizálás és a fizetett hirdetések a favoritok az online marketing eszközök közül. Nemcsak a legnagyobb arányban használják ezeket, hanem a leghatékonyabbnak is bizonyulnak a webáruházak szerint. A közösségi médiában való megjelenés már szinte alapvető, és tízből nyolc webáruház van jelen a Facebookon. Az évben pedig továbbra is a karácsony és a Black Friday időszakában indít marketing kampányt a legtöbb webáruház – derül ki az eNET webáruházak marketingtevékenységét vizsgáló kutatásából.

2018. március 7. 10:51

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További híreink

Bemutatkozik a Samsung 2019-es QLED TV kínálata

A Samsung bemutatta új QLED TV kínálatát a portói Alfandega Porto Kongresszusi Központban megrendezett Samsung European Forum kiállításon. Az új termékek között megtalálható a 65-98 colos méretekben érkező QLED 8K Q950R televízió, valamint a 43-82 colos méretekben elérhető QLED 4K Q90/85/80/70/60R televíziók is. Az új termékek 2019 márciustól kezdve érkeznek Magyarországra.

2019. február 15. 12:20

Minden eddiginél gyorsabb letöltési sebességet biztosít a Huawei új chipkészlete

Az 5G felhasználás új korszakát indította el a Huawei Technologies. A vállalat bemutatta a világ első 5G többmódú (multi-mode) chipkészletét, a Balong 5000-et. 

2019. január 25. 11:21
cloudappsportal.com