eNET kulcsszót tartalmazó cikkek

Találatok a következő kulcsszóra: eNET

Hazai digitalizáció: nagy lendület, kis hatásfok

A hazai kkv-szektor nagy része még épphogy csak belefogott a digitalizációba, bár minél nagyobb egy cég, annál előrébb tart - derül ki a Digiméter 2020-as kutatási jelentéséből, melyet az Internet Hungary online konferencián mutattak be. Az adminisztrációs folyamatok terén egész jól állunk, de az értékesítés és marketing a legtöbb hazai cégnél még javarészt múlt századi eszközökkel folyik.

2020. október 12. 11:10

Digitális összefogással élhetőbbnek látjuk a jövőt

Összefogás, tettrekészség, meglátni az élet szépségeit, kevesebb rohanás és több együtt töltött idő – ezek a fontosabb dolgok, amelyeket a magyarok tovább vinnének a koronavírus miatti korlátozások idejéből. A Telekom legfrissebb kutatása*  szerint tízből heten gondolják azt, hogy a digitális megoldások és a vírus miatti korlátozások eredményeképp életformánk végérvényesen megérett a változásra, és ebben nagy szerepe volt és lesz az internetnek. 

2020. július 14. 17:03

Folyamatosan bővül a hazai e-sport

Az e-sport iparág évről évre növekszik Magyarországon, 2020-ban 540 ezer fő az e-sport közösség bázisa, melynek piaca közel 42 milliárd forintos forgalmat generál. A sport területhez való kapcsolódás is erősödik, egyre nagyobb az igény a sportklubok csatlakozására - derült ki az eNET, az Esport1 és az Esportmilla immár negyedik alkalommal elkészített, közös e-sport kutatásából.

2020. június 20. 16:12

Új szintre léphet a hazai e-kereskedelem

A hazai online kiskereskedelmi forgalom 2019-ben elérte a 781 milliárd forintot, ez 17 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest – derül ki a Reacty Digital és az eNET Internetkutató közös e-kereskedelmi kutatásaiból. Az előrejelzés szerint a hazai e-kereskedelem forgalma 2024-re meghaladhatja akár az 1700 milliárd forintot is. A belföldi online vásárlások gyakorisága évek óta folyamatosan növekszik, a termékkategóriák esetében a ruházat, szolgáltatások közül a szállásfoglalás a legnépszerűbb. A vásárlók egyre tudatosabban választanak szállítási és fizetési módokat, ha a webáruház nem kínál megfelelőt, akár el is állnak a vásárlástól.

2020. június 19. 10:50

Digiméter: A digitalizáció mércéje KKV-k számára

A koronavírus-járvány katasztrofális gazdasági hatásai ellenére van egy terület, ahol óriási lendületet vett a fejlődés, ez a digitalizáció. A nagyvállalatoktól a mikrovállalkozásokig mindenki rohamtempóban próbál az új körülményekhez alkalmazkodni: százezrek kezdték el megtanulni az online videókonferenciától a felhő-alapú dokumentumszerkesztőkön át a webshopig a legkülönfélébb eszközök használatát. Ezt a folyamatot igyekszik hosszú távon monitorozni egy most induló kutatássorozat, a Digitális Versenyképességi Mutató - rövid nevén Digiméter -, amely kifejezetten a hazai KKV-szektor fejlődését szeretné segíteni.

2020. május 19. 09:30

Mindent digitálisan – így változtak kapcsolattartási és munkavégzési szokásaink a járvány idején

A 2020 tavaszán kialakult járványhelyzet miatt a hagyományos kapcsolattartási formák korlátozottabbá váltak, a figyelem pedig (még inkább) a digitalizáció irányába terelődött. Fél év alatt 54-ről 71 százalékra nőtt azon internetezők aránya, akik szerint a digitalizáció pozitív hatást gyakorol a mindennapi életünkre. A felgyorsult digitalizáció leginkább a kapcsolattartási szokások változásában jelenik meg: 2019 októberéhez képest közel tíz százalékkal nőtt a közösségi médiát napi szinten használók aránya, emellett jelenleg a munkavállalók több mint harmada otthonról dolgozik. Mégis mennyiben változtak a kapcsolattartási folyamatok a vírus hatására? Az eNET friss kutatása a kérdést 2020 áprilisában, a felnőtt magyar internetezők körében vizsgálta.

2020. május 5. 10:38

Azonnali fizetési rendszer: a netezők is rajtra készek!

Az azonnali fizetési rendszer bevezetését a felnőtt magyar internetezők 83 százaléka hasznosnak tartja. A rendszertől a hét minden napján, 0–24 órában 5 másodperc alatt teljesülő utalások által nyújtott kényelem mellett a készpénzhasználat visszaszorítását is várják. Másodlagos azonosítót felük tervez regisztrálni, ennek használatát illetően már megjelennek a biztonsággal kapcsolatos félelmek is – derül ki az eNET friss kutatásából.

2020. március 2. 11:00

MI-alapú energetikai szolgáltatással lép piacra az eNET

Az eNET Adatbányászati és inkubációs üzletágának Electrigence nevű innovatív adatautomatizálási szolgáltatása új perspektívát kínál az európai villamosenergia-piac szereplőinek.

2020. február 19. 13:17

Ritkán esszük, pedig egészséges: A nagy halfogyasztási körkép

Egészéges és tele van hasznos tápanyagokkal: a halfogyasztás számos pozitív élettani hatással bír, azonban a hazai táplálkozási szokások között kevésbé jelenik meg a hal. Ugyan tízből hét netezőnél minden évben hal az ünnepi menü, de csupán tizedük fogyasztja hetente, harmaduk pedig havonta. Ugyanakkor tisztában vagyunk az előnyeivel: 60% egészségesnek tartja, egyharmaduk pedig a változatos étrendre való törekvés miatt tudatosan választ halételeket. Az eNET friss kutatása a halfogyasztási szokásokat vizsgálta.

Kulcsszavak: felmérés eNET
2020. január 30. 19:06

Digitalizálódó számlázás a KKV szektorban

A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások (KKV) számlázási gyakorlatában egyre inkább előtérbe kerülnek a digitális megoldások. Összességében ugyan még mindig a számlatömb uralja a piacot, de tízből négy KKV már számlázó programot használ. Sőt, ha a KKV-kon belül csak a társas vállalkozásokat nézzük, e cégek körében a számlázóprogramok alkalmazása már átvette a vezető helyet a kézi számlázással szemben. Hol tart ma a hazai számlázási piac digitalizációja? - ezt vizsgálta az eNET és a Számlázz.hu közös kutatása.

2019. június 7. 11:19

A Decathlon és a Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2019-ben

Idén 13. alkalommal adták át a rangos Év Internetes Kereskedője Díjat. Nagyvállalati kategóriában a győztes a Decathlon lett, a második díjat a Konzolvilág vitte el, míg a dobogó harmadik fokán az eMAG végzett. A kis- és közepes vállalati kategória nyertese a Lumenet, második helyezett a Dressa, harmadik pedig az iDrinks webshop lett. 

2019. június 6. 14:17

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

4 év alatt több mint 2,5-szeresére nőtt a hazai online e-kiskereskedelmi piac. Több elemző is alulbecsülte a 2018. évi növekedést: míg 2014-ben csupán 273 milliárd forint volt a webáruházak belföldi online nettó forgalma, 2018-ban már elérte a 669 milliárd forintot. Az eNET minden évben tavasszal, a május 31-ei mérlegzárásokhoz közeledve készíti el a hazai internetes kereskedelemre vonatkozó átfogó elemzését, amelyet idén is hagyományosan az Ecommerce Hungary konferenciáján publikált.

2019. június 4. 11:26

Idehaza is hódít a precíziós mezőgazdaság: kütyükkel a jobb hozamért

Hazánkban a növénytermesztő gazdaságok nyitottak a precíziós technológiákra, saját bevallásuk szerint 23 százalék jelenleg is precíziós gazdálkodást folytat (azaz modern technológiákat és digitális eszközöket használ a gazdálkodáshoz). Az elmúlt egy évben jelentős mértékben, 75 százalékról 93 százalékra nőtt a gazdálkodási folyamatai során digitális eszközöket használó vállalkozások aránya, amely megfelelő alapot jelenthet a precíziós gazdálkodás (további) terjedéséhez. A precíziós megoldások bevezetését elősegítő legfőbb tényezőnek a finanszírozási támogatások, illetve a gyártóktól és forgalmazóktól a bevezetéshez és üzemeltetéshez kapott segítség bizonyulhat. Az eNET második alkalommal vizsgálta a precíziós gazdálkodás hazai helyzetét.

2019. május 31. 08:58

Közel 5,4 millió online vásárló hazánkban

Hazánkban közel 5,4 millióan szoktak rendszeresen online vásárolni, a felnőtt magyar internetezők 91 százaléka. Mivel már nehéz érdemben növelni a számukat, a jövőben várhatóan a vásárlás intenzitásának növekedése jelenti majd az e-kereskedelem érdemi bővülésének alapját. Ehhez előreláthatólag nagyban hozzá fog járulni az online bevásárlási szolgáltatások terjedése, melyeket eddig 1,2 millióan vettek igénybe idehaza. Az eNET rendszeres, éves lakossági e-kereskedelmi kutatása az online vásárlás fő trendjeit vizsgálta.

2019. május 22. 12:56

Indul az Év Internetes Kereskedője díj 2019

Idén tizenharmadik alkalommal rendezik meg az Év Internetes Kereskedője Díj szakmai versenyt, amely a legjobb magyar online kereskedőket díjazza, objektív szempontrendszer, a vásárlók preferenciája, valamint szakértői zsűri szavazatai alapján. 

2019. február 21. 10:45

eNet kutatás a hazai e-sport piac helyzetéről

Folyamatosak a viták arról, sportnak tekinthető-e a versenyszerű videojáték használat. Közben pedig az iparág egyre erősödik: már 24 milliárdos éves forgalmat tudhat magáénak. A játékok közül repülőstartot vett idehaza is a PuBG és a Fortnite, játékplatformot tekintve pedig erősödik a konzolok részesedése, de nem ez az egyetlen átrendeződés tavalyhoz képest. Merre tovább, e-sport? Kiderül az eNET, az Esport1 és az Esportmilla immár harmadik alkalommal elkészített, közös e-sport kutatásából.

2019. február 19. 12:51

Aktivitást mérő okoseszközök használati szokásai Magyarországon

Magyarországon jelenleg minden tizedik felnőtt internetező hord okosórát és/vagy karkötőt, okostelefonos aktivitásmérő alkalmazást pedig negyedük szokott használni. Az okosórát és/vagy okoskarkötőt használók egészségtudatosabbak a nem használó társaiknál, rendszeresebben járnak szűrővizsgálatokra, nagyobb arányban sportolnak és jobban odafigyelnek a táplálkozási szokásaikra is – derült ki az eNET 2018 novemberi „Okosóra és okoskarkötő” kutatásából.

2019. február 7. 13:42

További fejlődésre sarkall a karácsonyi e-kiskereskedelmi szezon

A 2018-as év végi, ünnepi időszak kereskedelmi szempontból sikeresnek bizonyult: csak a Black Friday közel 78 milliárd forintnyi, a teljes karácsonyi vásárlási időszak pedig 323 milliárd forintos forgalmat hozhatott (online és offline együtt) az eNET 2018 decemberében és 2019 januárjában végzett felmérései szerint. 

2019. január 24. 15:26

eNET kutatás a hazai videojátékos piac helyzetéről

Magyarországon stabilan magas, 60% körüli azok aránya, akik videojátékoznak – derül ki az eNET 2018 szeptemberi kutatásából, amelyet immáron harmadik alkalommal készítettek el. Bár érdemben nem nőtt a videojátékosok köre, viszont, akik játszanak, azok egyre többet költenek videojáték vásárlásra, illetve a játékhoz kapcsolódó hardver és periféria beszerzésre is. Mindeközben folyamatosan nő azok száma is, akik okostelefonon játszanak, megerősítve ezzel a mobiltelefon elsődleges játékplatform szerepét.

Kulcsszavak: kutatás videojáték eNET
2019. január 22. 11:16

E-kereskedelmi Körkép 2018: online vásárlás külföldről

Egyre többen vásárolnak a magyar netezők közül külföldről online. Az eNET összegyűjtötte a legfőbb tudnivalókat és egy infografikába rendezte azokat: Hányan vannak? Mennyit költenek? Mit vásárolnak? További részletek az eNET e-kereskedelmi infografikájában, amit immár 4. éve készít el a kutatócég minden év végén.

2018. december 27. 12:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További híreink

Van még idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!

Meghosszabbított nevezési határidővel 2020. november 5. éjfélig várják a jelentkezésedet az online szakma legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2020. október 15. 12:15

EasyBID – Header Bidding megoldás az Adverticumtól

EasyBID néven új funkcióval gazdagodott Magyarország piacvezető médiaoldali hirdetéskiszolgáló rendszere, az Adverticum AdServer. A szolgáltatás révén mostantól Header Bidding technológiával is értékesíthetővé válnak a hirdetési felületek, ezáltal pedig növelhetők a tartalomszolgáltatói bevételek.

2020. október 8. 15:45
online sportfogadás