fogyasztóvédelem kulcsszót tartalmazó cikkek

Találatok a következő kulcsszóra: fogyasztóvédelem

Influenszerek, gyermekreklámok

A digitalizáció a fogyasztók vásárlási és tartalomfogyasztási szokásaira is hatással van, amelynek kezelésére a Gazdasági Versenyhivatal digitális fogyasztóvédelmi stratégiát alakított ki. A cél elsősorban az edukáció és a jogkövető magatartásra való ösztönzés. Az influenszerektől a gyermekreklámokig számos érdekes, új üggyel foglalkozik mostanában a GVH.

2019. július 27. 09:29

Erősödő fogyasztóvédelem a digitális piacokon

A digitális piacokon megjelenő új üzleti modellek korábban nem ismert és egyre összetettebb problémákat vetnek fel, amire a Gazdasági Versenyhivatal is reagál, ahogyan azt a szervezet digitális fogyasztóvédelmi stratégiája is mutatja. Az eddigi tapasztalatok alapján a szolgáltató vállalkozásoknak különösen körültekintően kell eljárniuk ügyfélkezelési gyakorlatuk és kommunikációjuk kialakításakor.

2018. október 16. 19:58

Fogyasztóvédelmi tanácsok online vásárláshoz

A kormány célja, hogy a családok biztonságosan vásárolhassanak az interneten is, ezért 2017-ben a fogyasztóvédelmi ellenőrzések középpontjában a netes kereskedelem áll. A következő hetekben ugrásszerűen emelkedik az online vásárlások száma, amelyek során feltétlenül érdemes figyelembe venni a fogyasztóvédelmi hatóság, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) internet laboratóriuma és az Európai Fogyasztói Központ tapasztalatait és próbavásárlásainak tanulságait. 

2017. november 16. 20:26

Látványos eredményt hoztak az e-kereskedelemben végzett fogyasztóvédelmi ellenőrzések

54 százalékról 14 százalékra esett vissza a fogyasztóvédelmi jogsértést ismételten elkövető webáruházak aránya 2017-ben. A jelentős javulás az elektronikus kereskedelem fogyasztóvédelmi ellenőrzéseit szigorító, 2016 decemberében az Országgyűlés által elfogadott törvénymódosításnak köszönhető. 

2017. november 2. 11:48

Először nyerte el külhoni magyar iskola a ”Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” címet

Egyre ismertebb és sikeresebb a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” elismerése, amelyet első alkalommal vehet át határon túlról pályázó iskola, a vajdasági Közgazdasági és Kereskedelmi Iskola.

2017. február 9. 09:15

Nagy igény van a fogyasztóvédők segítségére

A Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda munkatársai, a tavalyi évben közel kétezer fogyasztónak segítettek fogyasztóvédelmi és versenyjogi problémája megoldásában. 

2017. január 18. 10:12

Most vásárol karácsonyra? Ellenőrizze, meddig viheti vissza!

A mai napon kapcsol teljes sebességbe az adventi bevásárlási láz. Főként az időszak elején megvásárolt termékek esetében okozhat gondot, hogy az ajándékba vásárolt termékeket karácsony után esetleg már nem vihetik vissza. 

2016. november 27. 09:04

Elindult a fogyasztói panaszok elektronikus kezelési platformja

"A gyakorlatban is elindult a fogyasztói panaszok hatékony, elektronikus kezelésére létrehozott online vitarendezési platform (OVR). „Az Európai Bizottság által működtetett online platform a mindennapos üzleti gyakorlat szempontjából is hozott lényeges jogi változásokat” – tájékoztat Torsten Braner, a Taylor Wessing e|n|w|c ügyvédi iroda jogásza.

2016. március 11. 09:07

Fogyasztóvédelmi mobilalkalmazással segítik a külföldre utazókat

 Fogyasztóvédelmi mobilalkalmazással segítik a külföldre utazókat: a 25 nyelven elérhető ECC-Net: Travel a külföldön előforduló fogyasztóvédelmi problémák megoldásában segít - mondta az M1 aktuális csatorna péntek reggeli műsorában a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Európai Fogyasztói Központjának (EFK) vezetője.

2015. július 17. 17:02

Hogyan érvényesítsük a garanciát külfödön online vásárolt termék esetén?

Gyakran előfordul, hogy a külföldi nyaraláson vagy online vásárlással a külföldi vállalkozástól vett termék meghibásodik, minőségi kifogás lép fel. Sokan nem tudják, mi a teendő, kihez forduljanak ilyen esetekben.

2015. április 27. 09:27

Ha meghibásodik az interneten vett áru

Mi a teendő, ha online vásárlás, külföldi tartózkodás, nyaralás során a külföldi vállalkozástól megvásárolt termék meghibásodik, vagy utólag valamilyen probléma, minőségi kifogás merül fel?

2015. április 14. 08:35

Új szabályozással védik a mobilosokat a szolgáltatókkal szemben

Új szabályozás értelmében az előfizetőnek 14 napos próbaidő után lehetősége lesz elállni a szerződéstől, ha a szolgáltatás elérhetősége, megfelelő minősége nem biztosított. Ez kiterjed a mobiltelefon, mobilinternet és a televíziós szolgáltatásra is. A mobilszolgáltatókkal szerződő ügyfelek kiszolgáltatottságát akarja csökkenteni az NMHH az új rendeletével.

2015. április 7. 11:34

Hatósági szerződést kötött az NMHH és a UPC

Az előfizetői érdekek védelmében kötött hatósági szerződést az NMHH és a UPC. Ebben a UPC által önkéntesen vállalt kötelezettségek konkrét, jól alkalmazható jogvédelmet nyújtanak aö összes olyan előfizetőnek, akiknek szerződése a UPC által 2012 novemberében megküldött ajánlat alapján ráutaló magatartással újult meg. A megállapodás értelmében ezek a szerződések változatlanul érvényben maradnak, a szolgáltató ugyanakkor vállalta, hogy a kétoldalú szerződésmódosításokat a továbbiakban csak akkor tekinti elfogadottnak, ha azokat az előfizető kifejezett, tevőleges magatartással elfogadta. 

2014. július 4. 14:48

Mobilalkalmazás segít eligazodni fogyasztóvédelmi kérdésekben külföldön

Az unió tagországaiban, Norvégiában és Izlandon egy új mobilalkalmazás segít eligazodni az európai fogyasztóvédelmi kérdésekben. Az ECC-Net: Travel applikációt az Európai Fogyasztói Központok Hálózata dolgozta ki.

 

2014. július 2. 16:09

Új okostelefonos alkalmazás a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságtól

A legfontosabb fogyasztóvédelmi ismereteket tartalmazó mobilalkalmazást készített a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) - tájékoztatta a szervezet az MTI-t.

2014. május 30. 14:16

A békéltető testület Telekom-ügyfelektől érkezett jelzéseket vizsgál

A Pest Megyei Békéltető Testülethez több olyan fogyasztói jelzés érkezett, hogy a Magyar Telekom egyes csomagjainak árát megemelte, a korábbi árat csak az elektronikus fizetést választó ügyfelei számára biztosítja, a számlát csekken rendezőknek pedig többet kell fizetniük - közölte a testület.

2014. április 20. 10:35

Táblagépekre, mobiltelefonokra volt a legtöbb fogyasztói panasz decemberben

A megyei fogyasztóvédelmi felügyelőségekhez tavaly decemberben országosan körülbelül 230 panasz érkezett tartós használatra rendelt termékre, illetve 43 kifogás élelmiszerrel kapcsolatban; gyakori panasz volt a táblagépek és mobiltelefonok meghibásodása - közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH).

2014. január 11. 14:47

FEOSZ: a webáruházak többsége nem ad megfelelő tájékoztatást az elállási jogról

Az internetes áruházak jelentős része nem ad a jogszabályoknak megfelelő tájékoztatást a webcímén és korlátozza a fogyasztót indokolás nélküli elállási joga gyakorlásában - derül ki a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) karácsony előtti vizsgálataiból, amelynek eredményeiről kedden tájékoztatták az MTI-t.

2013. december 10. 10:40

OFE: Megkérdőjelezhető jótállási feltételek a legnagyobb mobilszolgáltatónál

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) problémás részeket talált a Magyar Telekom jótállási feltételeiben, ezért írásos megkeresést küldött a telekommunikációs szolgáltatónak.

2013. november 14. 09:23

Első fokon vesztett a Magyar Telekom a sárgacsekk-perben

Első fokon, nem jogerősen pert vesztett a Magyar Telekom a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) ellen a sárgacsekkes fizetés után felszámított tranzakciós díj miatt. A társaság fellebbez az ítélet ellen és továbbra is jogszerűnek tartja a tranzakciós díjjal kapcsolatos eljárását.

2013. április 22. 12:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

Miután a PSD2 bevezetésére kitűzött szeptember 14-i határidő tarthatatlanná vált, az MNB tegnap közleményt adott ki, amelyben megnyugtatja az érintetteket, hogy - az Európai Uniós szinten hozott döntéssel összhangban - az MNB többlet időt biztosít a magyar pénzügyi szektor számára, hogy megfeleljen az erős ügyfél-hitelesítésről szóló jogszabályoknak, a fizetési kártyával végzett online fizetési műveletek esetében.

 

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2015 után másodszor rendezik meg Budapesten az ITU Telecom World konferenciát (Europe Telecom-ot rendeztek már itt korábban is). A világ talán legfontosabb nemzetközi infokommunikációs- és távközlési eseménye kormányok és az iparágban érdekelt vállalatok, valamint kis- és középvállalkozások számára nyújt lehetőséget a találkozásra és információcserére. 

2019. szeptember 9. 23:51
online sportfogadás