virtuális valóság kulcsszót tartalmazó cikkek

Találatok a következő kulcsszóra: virtuális valóság

Virtuális valóság – Egy új valóság a turizmus ágazatban?

Az utóbbi évek technológiai és kereskedelmi fejlesztései következtében egyre időszerűbb kérdés, hogy vajon a virtuális valóság (virtual reality, VR) milyen hatással lesz a különböző iparágakra. Az utazási ágazat esetében például az előrejelzések rendkívül széles palettáját látjuk: a divatos technológiai fogástól az iparág létét veszélyeztető fenyegetésig terjed a spektrum. 

2019. október 15. 16:59

Idén ünnepli 25. évfordulóját az e-kereskedelem

Huszonöt évvel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az online áruházak valaha képesek lesznek átvenni a hagyományos üzletek szerepét. A mesterséges intelligencia, a virtuális valóság és a legújabb technológiák azonban egyre közelebb hoznak minket az áttöréshez. 

2019. október 11. 13:07

Egy startup virtuális valóság sétákon kelti életre a magyar történelmet

Ki ne fantáziált volna arról, hogy milyen lenne akár több száz évet visszamenni az időben, és megtapasztalni a történelmi korok sajátosságait, az életmódot, öltözködést, a korabeli utcaképet, vagy éppen sorsdöntő csatákat. Ez most gyakorlatilag valósággá vált, köszönhetően a VR Tours Budapest nevű magyar startupnak, amely a Budai Várnegyedben szervez rendhagyó történelmi sétákat. A résztvevők a virtuális valóság technológia segítségével átélhetik Magyarország történelmének meghatározó eseményeit a Tatárjárástól egészen az 1956-os forradalomig.

2019. július 2. 08:59

Mit hoz nekünk az 5G? - Átfogó fogyasztói kutatás az Ericssontól

Az Ericsson ConsumerLab kiadta ez évi jelentését  Az 5G fogyasztói potenciálja címmel, amely egyfelől lerombolja az 5G fogyasztó értékéről kialakult mítoszokat, másfelől felvázolja a hírközlési szolgáltatók előtt álló lehetőségeket.

2019. május 9. 15:28

A HTC Vive és kiegészítői már hivatalosan is megvásárolhatók Magyarországon

A HTC VIVE 2019 tavaszától már hivatalosan is elérhető Magyarországon. A HTC Vive és a HTC Vive Pro teljes VR megoldást biztosító rendszerek vezeték nélküli VR kontrollerekkel, room-scale technológiával és headsettel - amelyek beépített kamerával érkeznek - együtt biztosítanak teljes körű, magával ragadó virtuális valóság élményt.

2019. április 9. 19:47

Különleges VR élmény várja a látogatókat a KÖKI Terminálban

Fantasztikus élmény, feledhetetlen családi kaland egy soha nem látott virtuális valóságban. Először Magyarországon a DinoSafari VR a KÖKI Terminálban.

2019. február 19. 14:15

A HTC VIVE kibővített VR portfóliót, korlátlan szoftver hozzáférést és további tartalomgyártókat jelentett be

A HTC VIVE, a room-scale VR technológia egyik vezető szereplője, új hardvert, szoftvert és tartalomkínálatot jelentett be, melyek újraértelmezik a VR élményt. 

2019. január 9. 13:47

Utazzon el otthonában a KLM új VR élményével!

Mindig is vágyott arra, hogy otthonában, a fotelben ülve utazhasson el messzi, egzotikus tájakra? A KLM iFly virtuális valóság programjával ez többé nem álom, hiszen ki sem kell tennünk a lábunkat a lakásból ahhoz, hogy egy majdnem élethű utazási élménnyel legyünk gazdagabbak! 

2018. november 22. 18:13

Prémium VR megoldást mutatott be a HTC VIVE

A HTC VIVE új, vállalati környezetbe szánt prémium VR megoldást, hozzá új platformot és hardvert valamint egy kereskedelmi forgalomban elérhető szoftvert jelentett be. A bejelentés újfent megerősít a Vive elkötelezettségét aziránt, hogy a vállatok számára, azok méretétől függetlenül biztosítson kiváló termékeket és szoftveres szakértelmet, mindezt kiváló VR hardverrel párosítva. 

2018. november 12. 13:25

Mely területeken jelenti a fejlődés motorját a nyílt forráskód

Az elmúlt évek, illetve évtizedek során jelentősen megváltozott a felfogás a nyílt forráskódú megoldásokkal kapcsolatban. Már nem a „kockák” és hobbiprogramozók játékszerének számítanak ezek a szoftverek, hanem divatos és izgalmas projektek alapjait képezik, és valós alternatívát jelentenek a kereskedelmi forgalomban kapható termékekkel szemben is. Ezt támasztja alá, hogy az open source fontos szerepet játszik minden olyan előremutató technológiában, amelyek alaposan átformálják mindennapjainkat. A SUSE szakértői erre gyűjtöttek össze nyolc példát. 

2018. szeptember 19. 14:18

Az Emirates lebilincselő 3D-s, 360 fokos betekintést ad a repülőgépeinek belsejébe

3D-s ülésmodelleket vezetett be honlapján az Emirates – ezzel az első légitársasággá vált, amely digitális felületein VR technológiát alkalmaz. A honlap látogatói az egyedi vizualizációs motornak köszönhetően lenyűgöző, interaktív 3D-s 360 fokos betekintést nyerhetnek az Emirates A380-as és Boeing 777-es járatainak belsejébe. Az utasok így megismerhetik ülőhelyüket, megtapasztalhatják a tágas kabin előnyeit és felfedezhetik a fedélzeti eszközök nyújtotta lehetőségeket.

2018. július 5. 09:48

Ingyenes VR technológiás applikáció felújítóknak, építkezőknek

A VELUX Cégcsoport a virtuális valóság technológiáját felhasználva fejlesztette ki a mostantól magyar nyelven is ingyenesen elérhető MyDaylight mobilapplikációt. A 360 fokos digitális szimuláció napszaktól, évszaktól és tájolástól függően megmutatja az otthonunkba beáramló természetes fény mennyiségét is. Az alkalmazás segítségével már az építési munkálatok, a bontás és átalakítás előtt meggyőződhetünk arról, milyen előnyei lehetnek a több természetes fénynek.

2018. április 13. 12:35

Virtuális valóság headset segíti a UPS sofőrök képzését

A UPS a közeljövőben olyan képzést indít, melynek során sofőrjeit virtuális valóság (VR) headset segítségével tanítja meg az úton előforduló veszélyhelyzetek észlelésére és azonosítására. A technológia valósághűen szimulálja a forgalomban való vezetés élményét, így téve még befogadhatóbbá a képzési anyagot.

2017. augusztus 28. 11:14

Virtuális valóság funkcióval felszerelt rendszer tesztelésébe kezd az Air France

Az Air France bejelentette, hogy augusztus 1-jétől olyan, virtuális valóság headsettel felszerelt fedélzeti szórakoztató rendszert tesztelésébe kezd, melynek köszönhetően az ügyfelek az utastértől elszeparálva, saját repülő-mozitermükben élvezhetik kedvenc 2D-s, illetve 3D-s filmjeiket és sorozataikat.

2017. augusztus 13. 09:14

A HP új portfóliója forradalmasítja a VR piacot

A HP bejelentette új kereskedelmi forgalomba szánt virtuális valóság (Virtual Reality, VR) megoldását, amely egy teljesen új megközelítés eredményeként forradalmasítja a VR piacot. 

2017. augusztus 4. 08:34

Gazdagabb interaktív kínálattal nyit meg a Gateway To Space űrkiállítás

Július 1-jén nem csupán a világ legnagyobb utazó űrkiállítása, a Gateway to Space landol a Millenárisban, de egy különleges 3D-s vetítési technikával és gyönyörű animációval illusztrált ökomusical is várja a nagyérdeműt a kiállítás alatt.

2017. június 30. 08:14

AR technológiával megvalósuló élő beszélgetés a Telekom Electronic Beats rendezésében

A következő időszakban a Telekom Electronic Beats és a Gorillaz együttműködésének eredményeképpen a legmodernebb technológia segítségével válik valósággá a Gorillaz virtuális világa Európa-szerte.

2017. április 20. 13:29

Nagy a tét, időben kell lépni

"Digitális jövő – oktatás" címmel rendeznek konferenciát május 10.-én Budaörsön a Sportcsarnokban. A programtervezet szerint - a BBC oktatási programjával kapcsolatos angol és magyar tapasztalatokat, a magyar kormányzati szándékokat, a hátrányos helyzetű gyerekeket érintő kérdéseket felvető előadások után - nyitott műhelyfoglalkozások keretében 15-20 – ezen a téren jelentős - kezdeményezés mutatkozik be: iskolák, technológia fejlesztők,  oktatás kutatók, kormányzati és önkormányzati emberek. Jelen lesznek a legfőbb érintettek, a gyerekek, akik konkrét foglalkozások keretében a gyakorlatban ismerkednek a lehetőségekkel. Jelenlétükkel, érdeklődésükkel arra fogják figyelmeztetni az „okoskodó felnőtteket”, hogy „értünk szól a harang”, hogy „a tét nagy”, „kérünk szépen benneteket időben lépni, amíg lehet”.

2017. március 31. 13:57

A HTC hivatalosan is bejelentette a Vive Trackert és a Vive Deluxe Audio Strapet

A HTC VIVE, a világ egyik vezető virtuális valóság eszköze, új kiegészítőket jelentett be, melyeken keresztül további területek és felhasználási módok egészíthetik ki a virtuális valóság világát. A Vive Tracker valós tárgyakat képes követni és megjeleníteni a virtuális térben, míg a Vive Deluxe Audio Strap kiegészítő a megfelelő hangzásról gondoskodik.

2017. március 2. 09:19

Gondolatra szikrázó gyufa a virtuális térben

A kreatív mobilalkalmazások fejlesztésével foglalkozó ARworks egy forradalmi technológiai párosítást mutat be a barcelonai Mobile World Congress magyar standján. A budapesti székhelyű cég az Emotiv egyik vezeték nélküli EEG készülékét és a HTC Vive virtuális valóság szemüveget kötötte össze, így a felhasználók a gondolataik segítségével interakcióba léphetnek a virtuális környezettel.

2017. február 28. 15:05

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További híreink

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

Újabb fontos mérföldkövet jelenthet a hazai digitális oktatás megvalósításában, hogy idén ősztől az Európa 2000 Középiskola több mint 100, speciálisan tanuláshoz fejlesztett laptopot von be az oktatásba. A beruházásnak köszönhetően az intézményben olyan, nyugat-európai színvonalú, kooperatív tanulás valósulhat meg, amely kulcsfontosságú a technológiával szimbiózisban élő fiatal generációk számára.

2019. október 10. 18:44

Ma 20 éves a Wi-Fi

 

1999-ben fél tucat technológiai cég létrehozta a Wireless Ethernet Compatibility Alliance (WECA) szervezetet. Ugyanazon évben, szeptember 30-án kereskedelmi forgalomba kerültek az első eszközök, amelyek a 802.11b vezeték nélküli LAN szabvány alapján működtek. Ezzel kezdetét vette a vezeték nélküli hálózatok, másnéven a Wi-Fi korszaka. Az elmúlt két évtizedben a vezeték nélküli hálózatok újabb és újabb generációival találkozhattunk. A Wi-Fi 20. születésnapja alkalmából a Cisco összegyűjtötte a legfontosabb mérföldköveket az elmúlt két évtizedből a Wi-Fi technológia fejlődéséről és a felhasználókra gyakorolt hatásairól.

2019. szeptember 30. 11:26
online sportfogadás